Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales - TIE BREAK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gal Costa - Nao Identificado - 1

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 0

Puur muzikaal niet weg van beide maar ik vind Costa iets charmanter en aangenamer.

Bovendien heb ik net als @Dixaq een slecht Parijs verhaal. Dat speelt niet in het voordeel van Jacques Dutronc. In 2015 ging ik namelijk op schoolreis naar de stad. Dat liep al fout toen we in Brussel-Zuid aankwamen. De alcoholische lerares Frans had tickets voor de Thalys geboekt voor de dag ervoor waardoor we al een paar dingen moesten aflassen. Maar dat was het ergste niet. We moesten als leerlingen een soort musical in elkaar steken over de Notre Dame die we ook nog eens moesten opvoeren aan de Notre Dame. En dat is voor een 15jarige alleen maar genant. Dus wij sleuren aan bluetooth speakers en rekwisieten om daar iets van te maken. Na een minuut van die musical op te voeren komt een ambulance toegereden die de sirenes laat loeien ook al staan ze stil. Hier konden we ook nooit over qua volume waardoor de leerkracht achteraf begon te klagen dat hij ons niet verstond. Kortom een vrij genante situatie en toen de Notre Dame 4 jaar later in brand stond heb ik enkel shadenfreude gevoeld. Stemmen was dus simpel.

Laatst bewerkt:
Gal Costa - Nao Identificado - 3
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 1

Ik hou wel van Parijs, maar de tropische temperaturen vragen om Gal Costa.

Gal Costa - Nao Identificado - 4

Sinds deze 60s battle serie grote fan van dat hele Gal Costa album geworden. Toch ook heel experimenteel

Gal Costa - Nao Identificado - 6

Met lichte pijn in het hart want ik hou ook enorm van de sfeer die Paris S'éveille oproept.

Gal Costa - Nao Identificado - 6
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 3

Als ik kon, zou ik op beide nummers stemmen. Gal Costa had het bij mij bijvoorbeeld gehaald tegen de vorige twee nummers.

Ik kies nu voor Dutronc omdat ik het sowieso een heel leuk nummer vind maar ik ben recent ook in Parijs geweest en dat was een heel leuke citytrip, fantastische stad. Doet me dus nog wat terugdenken aan toen!

Gal Costa - Nao Identificado - 7
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 3

Gal Costa is voor mij één van de ontdekkingen van deze Battle Royale.
Ook muziek zich niet direct na 1 luisterbeurt prijsgeeft en dat kan ik altijd wel appreciëren.

Gal Costa - Nao Identificado - 10
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 5

Eerder een stem tegen het Frans, want gal Costa vind ik ook niet boeiend tbh

Gal Costa - Nao Identificado - 10
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 6

Weinig excitement voor Gal, Dutronc ook niet wereldschokkend maar we moeten verder

Neil Young - Cowgirl In The Sand - 2
The Kinks - You Really Got Me - 0

Voor mij is dit een beetje hetzelfde geval als tie 1 deze ronde: een iconische riff tegenover episch gesoleer. En dan vind ik dat episch gesoleer toch wel boeiender.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan