Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 1
Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 0

Beul, doe uw plicht en vermoordt één van mijn kinderen: M&P ademt net iets meer 'sixties' uit dan Led Zep, wiens nummer als totale track beter is dan Dreamin'. Trouwens zeer markant hoeveel keuzes hier gereleased werden in de laatste helft van '69 en dus de oren van het brede publiek maar bereikten in de jaren zeventig.

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 1
Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 1

Wat een power en magie dat deze vier virtuozen brengen in Whole Lotta Love. Een titaan achter de drums, een alchemist op de gitaar, een gouden god met orgasmische vocals, en een subtiele en sublieme kracht op de basgitaar. De band is een van de heavy rock pioniers.
Minder vind ik sommige productie effecten, bepaalde vocale vulling* en de freeform middensectie met de theremine*. Vandaar dat ik de kortere radio versie (<4min.) verkies t.o.v. de albumversie.
*Veel beter op de meeste live versies

California dreamin' vind ik ook een geweldig nummer omwille van de vibe. Geen fan van de fluit in het lied tbh.

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 2

Een moeilijke inderdaad. Toch voor California gegaan omdat ik dat melancholische erin zo prachtig vind. Led Zeppelin ook top maar hun debuut heeft beter nummers dan Led Zep II en in de 60's hebben ze beter nummers dan deze uitgebracht. In de 70's hebben ze genoeg parels uitgebracht dus daar stem ik wel op bij de volgende.

Also ivm gisteren: laatste stem niet reglementair uitgebracht dus is het nu een tie of niet?

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 3

Wat @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zegt: het melancholische in het nummer van M&P is zo mooi en straalt ook de sixties op een magistrale wijze uit.

Led Zeppelin's klassieker is ook heel sterk maar ze hebben betere nummers.

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 5

Grote zwak voor melodieuze harmonieuze zang.

Laatst bewerkt:
The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 6

Absurd dat 1 van deze klappers er de eerste ronde al uit gaat. Maar California Dreamin' is wat mij betreft de eindwinnaar van heel de boite hier.

De nagel nog iets harder in de kist meppen...

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 7

LedZep heeft er betere gemaakt (WLL is eigenlijk gewoon 1 riff, met hier en daar een break). California Dreamin' is op het eerste zicht een niemendalletje van een nummer, zeker niet virtuoos... Maar het is wel een perfect geproduceerd afgewerkt totaalpakketje van 2m42. En zelfs zonder tekst staat het nummer als een huis, bewijze deze versie van The Babysitters.

Ik weet wat jullie hier allemaal hebben genomen deze morgen op niet op Whole Lotta Love te stemmen.

Ge hebt hier over het allerbeste nummer ooit gemaakt in de muziekgeschiedenis. Als men vraagt hoe maakt ge u een goed nummer: zoals Zeppelin met Whole Lotta Love.

Voor mij is het simpel ge het muziek voor dat nummer dat Led Zeppelin heeft geïnspireerd op dat nummer te kunnen maken en ge hebt muziek na die het probeert na te doen, maar er niet in slagen.

In elke top whatever op de radio hoort dat lied op nr 1.

Valt het op dat het mijn nominatie is?

Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 2

En ja California Dreamin' is een fantastisch nummer, nogmaals @Kid_C een dikke f#*k you om deze 2 tegen mekaar te zetten.

Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 3

Geef mij maar California Love :unsure:

Niet het beste LZ nummer maar zelfs een minder LZ nummer is nog steeds een uitmuntend nummer. Niks mis met California Dreamin' maar het mist een scherp kantje.

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 9
Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 4

Geen Led Zeppelin fan.

The Mamas & The Papas - California Dreamin' - 10
Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 4

Oef, pittig strijdje hier. California Dreamin' raakt me toch net iets meer.

Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 5

Eventjes de overbekendheid loslaten en dan blijft het een schitterend nummer.
'California Dreamin'' gaat in ieder geval mee in de playlist. Eentje om af en toe op te zetten.

Led Zeppelin - Whole Lotta Love - 6

Puntje voor de voorlopige underdog, hoewel ik ook liever de eerste Zeppelin heb (zelfs ondanks of liever dankzij al het plagiaat op die plaat :-p ).

Mamas & Papas hebben ook zo'n iconisch geluid, maar dat hippie dippie gedoe is minder mijn ding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan