Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
The Doors - The End - 9
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie & Clyde - 2

The End wat moet een mens daar nog over zeggen, waanzinnig nummer, denk daar nog wat beeldmateriaal bij van Apocalypse Now en tis af!

The Doors - The End - 10

Bonnie & Clyde is ook een heel goed nummer hoor. Maar tegen The End, tevens van één van mijn favoriete groepen, is het een ongelijke strijd.

The Doors - The End - 11

Vind maar niet terug wie Serge & Bardot had genomineerd.

The Doors - The End - 11
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie & Clyde - 3

Een van de moeilijkere battles tot nu toe voor me. Jim vs Serge, het zjin beide muziekgoden.
The End is een fantastisch nummer, maar hij heeft er veel betere naar mijn mening.

Maar ik ga toch voor Gainsbourg kiezen uit nostalgie. Die zijn werk is me met de paplepel meegegeven. En dan nog voornamelijk het nummer Bonnie & Clyde, dit speelde vaak loeihard door onze huiskamer. De persoon/aura en zijn muziek/poëzie heb ik altijd enorm intrigerend gevonden. Absolute legende maar helaas volledig ten ondergegaan door de drank.

Een van zijn passages op tv behoren tot de Franse tv geschiedenis, hij verbrandde er cash geld om aan te tonen hoe hard bij belast werd op zijn inkomen. De man was niet vies van wat controverse. Duidelijk bezopen helaas.

Dit nummer is trouwens gesampled door een andere Franse GOAT, MC Solaar.

Kudos @Hellcats2.0 om dit te nomineren. "Couleur Café" stond op mijn lijstje, maar dan toch niet gekozen. Heb ik nu al spijt van.

The Doors - The End - 5
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie & Clyde - 1
Toch een toevoeging: grappig eigenlijk dat The End het (hoogstwaarschijnlijk) gaat halen - zeer terecht, uiteraard - maar dat dan wél een lang nummer is dat eerder voortkabbelt. Is dat dan omdat The Doors een bekendere band is? Omdat er vaker in gezongen wordt? Of is het eerder omdat de tegenstander niet in de smaak valt?

Toch een toevoeging: grappig eigenlijk dat The End het (hoogstwaarschijnlijk) gaat halen - zeer terecht, uiteraard - maar dat dan wél een lang nummer is dat eerder voortkabbelt. Is dat dan omdat The Doors een bekendere band is? Omdat er vaker in gezongen wordt? Of is het eerder omdat de tegenstander niet in de smaak valt?
Het was mijn nominatie, maar ik vind toch niet dat het voortkabbelt maar zich eerder naar een climax toewerkt.

Ik ben degene die hier meestal klaagt over te lange nummers, en ik heb voor Serge gestemd :unsure:

The Doors - The End - 11
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie & Clyde - 4

Heel moeilijk deze.
Ik ga hier voor Bonnie & Clyde omdat ik hou van de ietwat nonchalante wisselwerking tussen Serge en Brigitte, begeleid door dat heerlijk simpele gitaardeuntje. En bij die eerste 'oh wow' (of hoe je dat ook schrijft) maak ik ook altijd een inwendig vreugdesprongetje.

The Doors - The End - 13
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie & Clyde - 4

Helemaal weg van The End, onlosmakelijk gekoppeld aan het begin en einde van Apocalypse Now. Die bomenrij die in vlammen opgaat, die tempels, het hoofd van Captain Willard als zijn hoofd boven water van de Nung-rivier komt, zijn bloedende handen na het kapotslaan van de spiegel in zijn hotelkamer in Saigon…

Bonne and Clyde het lied is pokke saai. De film van Arthur Penn al een heel stuk beter.

The Doors - The End - 14
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie & Clyde - 5

Serge is trop cool. Het enige interessante aan The End is Apocalypse now :unsure:

The Who - My Generation - 0
Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 2

The Who is ook best goed maar wat Jimi uit zijn gitaar haalt is in de 60's ongezien. Vrij stevige protometal en Jimi Hendrix die het maximum uit een gitaar haalt is een meesterwerk.

Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 3

Leuk nummer van The Who. All timer van Jimi Hendrix

Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 4

The Who heeft me nooit echt veel gedaan, My Generation vind ook gewoon een vervelend nummer.
Voodoo Child is awesome en had waarschijnlijk ook wel tegen vele andere nummers gewonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan