Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 1
Neil Young - Cinnamon Girl - 0

Dat het beide nogal gitaargedreven nummers zijn maakt het makkelijker om te vergelijken. En dan vind ik Jagger vocaal beter, de riff van Satisfaction veel beter en ook de rest gewoon beter als Cinnamon Girl. Neil Young moet het voor mij van zijn lange nummers met episch gitaarwerk hebben en dan schiet deze letterlijk en figuurlijk tekort.

Laatst bewerkt:
Neil Young - Cinnamon Girl - 1

Cinnamon nog nooit op de radio gehoord, Stones beu gehoord + er komt nog een ander nummer van hun langs later

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 3
Neil Young - Cinnamon Girl - 2

Misschien wel wat beu gehoord maar in de fond blijft het wel één van de betere nummers ooit.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 4

Eentje erbij voor een nummer dat ik heb genomineerd. Blijft een geweldige klassieker. Niet avantgarde of revolutionair voor zijn periode maar het straalt de tijdsgeest wel uit. Van Neil Young zijn er betere nummers genomineerd in deze Battle Royale en Cinnamon Girl vind ik een tikkeltje saai.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 5

Toch overstag gegaan voor de Stones. Er zit wel iets in Cinnamon Girl waar ik echt voor val maar Satisfaction is echt wel een beter nummer.

Neil Young - Cinnamon Girl - 3

Voor mij is Cinnamon Girl toch nog een stukje sterker.

Neil Young - Cinnamon Girl - 5

Spannend. :unsure:

Neil Young - Cinnamon Girl - 6

Snap eerlijk gezegd de nominatie van Cinnamon Girl ook niet echt goed, Down By The River en Cowgirl In The Sand overheersen alles op dat album imo. Nog steeds hoor ik het liever dan dat saaie Stones-nummer, though. :unsure:

Neil Young - Cinnamon Girl - 0

Dat het beide nogal gitaargedreven nummers zijn maakt het makkelijker om te vergelijken. En dan vind ik Jagger vocaal beter, de riff van Satisfaction veel beter en ook de rest gewoon beter als Cinnamon Girl. Neil Young moet het voor mij van zijn lange nummers met episch gitaarwerk hebben en dan schiet deze letterlijk en figuurlijk tekort.
Vaak denk ik dat jij altijd hetzelfde criterium gebruikt om te stemmen. Klopt dit:

Vaak denk ik dat jij altijd hetzelfde criterium gebruikt om te stemmen. Klopt dit:
Bob Dylan ja met de uitzondering van "I got you babe" daar had ik Bob gesteund (dik tegen men goesting maar goed gaat niet nodig zijn).

Gitaar niet perse, heb ook voor Marvin Gaye gestemd ipv Dr John. Of voor Janis Joplin omwille van haar stem ook al was Iron Butterfly geweldig. En op Sinnerman en California Dreamin.

Dat ik een zwak heb voor gitaarvirtuozen, goeie riffs en solos van minutenlang staat dan weer wel als een paal boven water. En in de 70's zijn die er in overvloed dus volgende battle royale gaat u schema misschien wel de norm worden.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 7
Neil Young - Cinnamon Girl - 7

Al ben ik Satisfaction redelijk beugehoord, palmbomende Neil Young blijft hier een enigma. Wat een maffe cover.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 8
Neil Young - Cinnamon Girl - 7

Ik gun het de Stones

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan