Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 5
Neil Young - Cinnamon Girl - 6

Snap eerlijk gezegd de nominatie van Cinnamon Girl ook niet echt goed, Down By The River en Cowgirl In The Sand overheersen alles op dat album imo. Nog steeds hoor ik het liever dan dat saaie Stones-nummer, though. :unsure:
Ik vind Cinnamon Girl beter dan die 2, is misschien wel mijn favoriete Young nummer.

Ik vind Cinnamon Girl beter dan die 2, is misschien wel mijn favoriete Young nummer.
Ik hou gewoon echt van Neil die opbouwt en losgaat op z'n gitaartje, met Cortez The Killer als opperparel. Cinnamon Girl is steengoed hé, begrijp me niet verkeerd, maar in zijn range aan wat kortere nummers is het toch eentje dat ik niet zo vaak opzet merk ik.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 9
Neil Young - Cinnamon Girl - 8

Nummer van The Stones is een van de meest iconische van de sixties maar ik zou eerder Cinnamon Girl uit mijn eigen opzetten.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 9
Neil Young - Cinnamon Girl - 9

Moeilijk. 2 songs van 2 top tier muzikanten die ik niet als hun beste werk beschouw.
Gekozen voor de momentopname van wat ik het leukst vond 10 minuten geleden.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 11
Neil Young - Cinnamon Girl - 9

Geen twijfel mogelijk. Killer riff en onmogelijk om bij stil te zitten. Ik kan Satisfaction nooit beu worden.

Beiden niet mijn favoriet nummer, maar Cinnamon Girl is dan "the lesser of two evils". Het nummertje met 3 akkoorden en (ik geloof het eerste gebruik van) een Maestro Fuzz doet me niet zo veel.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 11
Neil Young - Cinnamon Girl - 10

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 12
Neil Young - Cinnamon Girl - 10

Nico - Frozen Warnings - 0
Scott Walker - The Old Man's Back Again - 1

Frozen Warnings voelt nogal koud aan en sleept wat te lang op hetzelfde tempo. Walker daarentegen heeft meer dan genoeg sfeer en warmte, zowel vocaal als instrumentaal

Laatst bewerkt:
Nico - Frozen Warnings - 0
Scott Walker - The Old Man's Back Again - 4

Zou deze er dan toch nog door geraken? In de eerste stemronde was het duidelijk de underdog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan