Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 2
Roy Orbison - In Dreams - 2

:love: Dank u Beatles en Clapton.

Prince is trouwens fenomenaal in de Rock & Roll Hall of Fame tribuut, vanaf 3m30.

Roy Orbison - In Dreams - 3

Zoals wel vaker bij The Beatles klinkt het instrumentaal geweldig, maar de zang heeft me nooit echt iets gedaan. Ik vind The Beatles daardoor vaak wat zagerig klinken, al blijft dit een sterk nummer. Orbison resoneert dan beter bij mij, al klinkt In Dreams eerder 50's dan 60's.

Zoals wel vaker bij The Beatles klinkt het instrumentaal geweldig, maar de zang heeft me nooit echt iets gedaan. Ik vind The Beatles daardoor vaak wat zagerig klinken, al blijft dit een sterk nummer. Orbison resoneert dan beter bij mij, al klinkt In Dreams eerder 50's dan 60's.
Hoe ge The Beatles zagerig kunt vinden en Bob Dylan niet is iets dat ik niet snap

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 3

Zo'n heerlijk nummer van The Beatles. Ik vind de zang daar net heel goed op eigenlijk en dan die gitaar :love:
In Dreams is zeker niet slecht maar Orbison heeft gewoon betere nummers imo.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 4

Het verrassingseffect van de Beatles is al lang weg maar als je nu één band als de goat moet omschrijven zijn zij het toch wel hoor. Fenomenaal gewoon, WMGGW komt niet uit m'n favoriete Beatles periode maar is een heel compleet nummer.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 4
Roy Orbison - In Dreams - 4

Twee ronduit fantastische nummers.
'In dreams' is zo'n atypisch nummer.
Komt erbij dat de legende van Tartini zich herhaalde bij Orbison. De ene hoorde de 'Devil Trill Sonata' in zijn dromen en schreef het bij het wakker worden, Orbison deed ong. hetzelfde.
On opening night, the audience reacted intensely toward Orbison's ballads, as he finished with "In Dreams". Philip Norman, a Beatles biographer, later wrote "As Orbison performed, chinless and tragic, the Beatles stood in the wings, wondering how they would dare to follow him". After demanding Orbison play for double the time he was scheduled, the audience then screamed for a fifteenth encore, which Lennon and Paul McCartney refused to allow. The two held Orbison back from returning to the stage.
Zeg nu nog eens wie de beste van de twee is :laugh:.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 5

Dit is best een moeilijke. Twee erg goede nummers inderdaad. Ik ken Roy Orbison niet goed, maar het is duidelijk dat hij dat dromerige in zijn muziek en gezang heeft dat ik zo waardeer in muziek in het algemeen. Nu, While My Guitar Gently Weeps is altijd mijn favoriete Beatles-nummer geweest, dus ik ga toch daarvoor.
Zo te zien wordt het morgen ook een moeilijke battle...

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 6

Roy Orbison is een waardige tegenstander met ook een mooi nummer. Maar ja, ik kan niet om mijn eigen nominatie en/of The Beatles heen. Een pareltje wederom van de hand van George Harrison. En zoals eerder gezegd een compleet nummer.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 7
Roy Orbison - In Dreams - 5

Makkelijk. De eerste "I don't know why" geeft me elke keer opnieuw kippenvel, en zal dat ook voor altijd blijven doen denk ik.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 8
Roy Orbison - In Dreams - 6

Moeilijk. Ik hou van de sfeerschepping van Roy Orbisons muziek en de link met Blue Velvet geeft dit nummer nog wat extra panache. Dat van The Beatles vind ik één van hun sterkere nummers en is zoals al aangehaald zeer compleet.
Met mijn stem hoop ik een ex aequo uit de brand te slepen.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 8

Moeilijk. Ik hou van de sfeerschepping van Roy Orbisons muziek en de link met Blue Velvet geeft dit nummer nog wat extra panache. Dat van The Beatles vind ik één van hun sterkere nummers en is zoals al aangehaald zeer compleet.
Met mijn stem hoop ik een ex aequo uit de brand te slepen.
Well, dan moet je over een paar weken gewoon opnieuw stemmen voor deze clash. :unsure:

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 9

Ik vind het een pijnlijke keuze want het zijn twee fan-tas-tische nummers. Beiden terechte klassiekers. Maar hoewel Orbinson me op een Tarantino-eske roadtrip meeneemt vind ik The Beatles nét iets sterker voor de dag komen met dit nummer.

Prince is trouwens fenomenaal in de Rock & Roll Hall of Fame tribuut, vanaf 3m30.

Dat optreden was een echte openbaring voor mij: ik besefte toen pas (late to the party, I know) hoe goed Prince wel met een gitaar overweg kan

(De nonchalante lackoniekheid daarentegen voelde vertrouwd als vanouds :bow:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan