Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 9
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine - 6

Beide nummers hebben ervoor gezorgd dat ik naar het hele album heb geluisterd. Moeilijke keuze.
Ik ga dan voor Dr. John, omdat ik daarvan niet veel meer kende dan de bandnaam en ik een zwak heb voor het ontdekken van nieuwigheden. Coole sound.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 9
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine - 7

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 10
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine - 8

Altijd te vinden voor dit soort bluesy ongein.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 11

Moeilijke keuze... 't is natuurlijk Dr. John... en 't is Marvin Gaye... Toch gekozen voor Dr. John (ondanks dat ik behoor tot de Kerk van James Jamerson). De versie van Marvin Gaye (of het pas in 2008 gereleaste origineel van Smokey Robinson & the Miracles) hebben mij qua arrangement & vibe toch altijd minder gedaan dan de ruw pompende versie van Gladys Knight and the Pips.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 12

Het tweede nummer écht beu gehoord terwijl het eerste vandaag een zeer fijne en frisse ontdekking werd.

Dr. John is echt een gat in mijn cultuur, die naam zei me voor deze battle helemaal niets. Blij dat ik hem hier dan toch heb leren kennen, beter laat dan nooit!

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 13

Damn, weer een mooie ontdekking.

Neil Young - Cinnamon Girl - 1
Nico - Frozen Warnings - 0

Nico is opnieuw zo iemand waar ik wel al wat nummers van gehoord heb, maar waar ik begot geen naam op zou kunnen geplakt hebben. In tegenstelling tot I Walk On Guilded Splinters van Dr. John uit de vorige battle doet Frozen Warnings me eigenlijk heel weinig. Ik voel me niet direct geprikkeld om meer te ontdekken van haar.

En daar staat dan Cinnamon Girl over, met een riff die zo'n beetje manna voor mijn ziel is :love:

Neil Young - Cinnamon Girl - 2
Nico - Frozen Warnings - 0

Neil met een nummer dat ik niet rap beu geraak (itt de vele zagerige dieptepunten in zijn catalogus)
Het Nico lied heeft zeker z'n waarde als we in de mood zijn voor tegendraadse avantgarde proto-coldwave artpop, maar geen klassieker.

Neil met een nummer dat ik niet rap beu geraak (itt de vele zagerige dieptepunten in zijn catalogus)
Het Nico lied heeft zeker z'n waarde als we in de mood zijn voor tegendraadse avantgarde proto-coldwave artpop, maar geen klassieker.
Goed dat het geen Battle of the classics is dan!

Neil Young - Cinnamon Girl - 4
Nico - Frozen Warnings - 1

Neil Young - Cinnamon Girl - 6
Nico - Frozen Warnings - 1

Intrigerend nummer eigenlijk wel van Nico al moet ik zeggen dat ik niet de grootste fan ben van haar stem. Cinnamon Girl blijft altijd goed.

Moeilijke keuze. Neil Young rockt lekker weg, goeie classic rock en die kleine outro vind ik echt geweldig.
Nico was me totaal onbekend maar klinkt zo cool, fris en zeer on jaren '60. Ik ga voor de verrassing:

Nico - Frozen Warnings - 3

Nico - Frozen Warnings - 4

Wat is Cinnamon Girl een pokkesaaie plaat. Frozen Warnings dan weer een leuke ontdekking.

Nico - Frozen Warnings - 5

Frozen Warnings intrigeert mij veel meer dan deze van Neil Young. Ik heb liever lange solo Neil Young.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan