Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neil Young - Cinnamon Girl - 6
Nico - Frozen Warnings - 6

Ik ben een grotere fan van Down By The River en Cowgirl In The Sand, maar vind een bepaalde cover wel geslaagd en zelfs beter dan het origineel.

als we in de mood zijn voor tegendraadse avantgarde proto-coldwave artpop
Dat zijn we meestal :)

Neil Young - Cinnamon Girl - 7

Nico pakte me niet zo. Cinnamon Girl gewoon een goeie rock song.

Het is niet goed om te snel een voorsprong uit te bouwen blijkbaar.

Neil Young - Cinnamon Girl - 8

Heel grote Neil Young fan en Everybody Knows... Is een machtige plaat maar ik luister vooral naar z'n seventies werk. Cinnamon Girl is simpele rechttoe-rechtaan rock maar dat is soms exact wat je nodig hebt. Iconische gitaarsolo met één noot ook.

Ik heb geleidelijk aan de muziek van Nico ook weten te appreciëren, ze heeft een paar heel mooie albums gemaakt. Maar ik moet er wel voor in de stemming zijn en ik vind dat veel nummers individueel minder goed tot hun recht komen. Dit nummer staat op The Marble Index, een vrij uniek album dat een soort voorloper op goth muziek is, en ook opvolger Desertshore vind ik zeer goed.

Neil Young - Cinnamon Girl - 9
Nico - Frozen Warnings - 8

Young heeft veel betere nummers en Nico verlegt hier grenzen van de popmuziek.

Scott Walker - The Old Man's Back Again - 1
Etta James - Seven Day Fool - 0

'Seven Day Fool' mist aan kracht. Zet hier 'At Last' en ze wint.
De muziek en tekst bij het eerste wint het easy van de liefde.

Etta James - Seven Day Fool - 1

Deze was razend moeilijk, grote fan van de sophisticated raconteur Scott Walker, het nummer Seventh Seal op hetzelfde album vind ik een betere track, Old Man is net een tikkeltje meer gepolijst dus wint mevrouw James.
'Seven Day Fool' mist aan kracht. Zet hier 'At Last' en ze wint.
'At Last' is een ballad met zeemzoeterige strijkers, de sound van 'Seven Day Fool' is wat haar populair maakte op northern soul parties en bij techno dj's zoals Theo Parrish.

Etta James - Seven Day Fool - 2
Ook best een moeilijke voor mij. Beide lijken muzikaal nog wel wat op elkaar vind ik. Ze hebben iets klassiek en dat geeft ze allebei iets charmant. Muzikaal is het een tie voor mij dus komt het aan op de vocals. En Scott Walker klinkt goed maar Etta James heeft net iets meer kracht in haar stem en klinkt gewoon iets beter. Maar beide mogen door van mij.

Scott Walker - The Old Man's Back Again - 2
Etta James - Seven Day Fool - 3

Voor zij die het misschien vergeten zijn, deze Scott Walker heeft ooit een album gemaakt met niemand minder dan Sunn 0))) :unsure:

Er kan wel niet veel op tegen de fenomenale klok van Etta James. Ik had er bijna mijn dochter naar vernoemd.

Scott Walker - The Old Man's Back Again - 2
Etta James - Seven Day Fool - 5

Beide nummers doen me niet superveel.

Scott Walker - The Old Man's Back Again - 3
Etta James - Seven Day Fool - 5

Ook voor mij is het de baslijn van Old Man die het nummer wat meer maakt. Outro ndadada ook wel een beetje. Etta James begon leuk maar werd het wat beu naar het einde toe.

Scott Walker - The Old Man's Back Again - 4
Etta James - Seven Day Fool - 7

Die melancholische klank in het eerste nummer... Daar heb ik een serieuze zwak voor. Ik moet ook aan een iets oudere versie van The Doors denken. Jammer dat dit blijkbaar weer eens de underdog is.

Laatst bewerkt:
Scott Walker - The Old Man's Back Again - 5
Etta James - Seven Day Fool - 8

Een zwak(ker) nummer van Etta... En dan Scott Walker, met een nummer uit een commerciële flop (wegens het gebruik van zijn echte naam Scott Engel), maar wel het sterkste album uit zijn volledige carrière (ja, inclusief Walker Brothers), en dit nummer, met de heerlijke plingplong basgitaar van Dave Richmond met zijn Burns Bison die een van zijn betere James Jamersonimitaties ten berde brengt... Als het geluid je bekend voorkomt, dat kan... 't is de zelfde van Je t'aime, moi non plus.

Easy picking!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan