SnakeGodRovinin
Well-known member
Tja, ik voel het gewoon niet met deze.Zagerig wil ik misschien nog net snappen maar die solo is geniaal
Nu, zo slecht is het ook niet. Het blijven de Beatles. Quasi alles van hen is heel goed. Dit iets minder.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tja, ik voel het gewoon niet met deze.Zagerig wil ik misschien nog net snappen maar die solo is geniaal
Ik moet altijd een beetje lachen als ik lees dat jazz te "chique" is. Ik snap volledig waarom je die connotatie maakt, het is een genre dat vandaag erg niche is en een beetje snobistisch overkomt, wat moeilijkere muziek voor mensen die zichzelf intelligent vinden. Maar in se is jazz een genre dat groot gemaakt is door een hoop cokesnuivende heroïneverslaafden die een beetje buiten de samenleving stonden.Elke keer ik de gelegenheid er is luister ik naar "echte" jazz zoals nu, maar de klik komt er nog altijd niet echt. Ik vind het te "chique" op de één of andere manier. Geef mij maar gewoon jazzinvloeden of jazzrock
Ja hoor, dat weet ik. Grappig dat het dan wel zo klinkt. Ik heb wel veel respect voor het genre an sich omdat veel van mijn favoriete muziek veel doet met jazz.Ik moet altijd een beetje lachen als ik lees dat jazz te "chique" is. Ik snap volledig waarom je die connotatie maakt, het is een genre dat vandaag erg niche is en een beetje snobistisch overkomt, wat moeilijkere muziek voor mensen die zichzelf intelligent vinden. Maar in se is jazz een genre dat groot gemaakt is door een hoop cokesnuivende heroïneverslaafden die een beetje buiten de samenleving stonden.
Correctie: Ik was Giant Steps vergeten. Boss level jazz for sure.Met Coltrane een beetje hetzelfde gevoel als bij Miles Davis. Een absolute gigant in het genre, maar niet iemand waarmee ik meteen een klik voel. Ik moet wel toegeven dat mijn meningen dateren van een lange tijd geleden toen ik het misschien nog cool vond om deze canonieke jazz legends te dissen. Ik heb ook geen flauw idee meer welke albums ik toen beluisterd had om die meningen te vormen. Ik vond dit wel goed en ga zeker eens naar the whole thing luisteren.
Giant Steps is uiteraard geweldig! My Favorite Things is ook fantastisch, geweldige versie van het bekende titelnummer maar de andere stukken zijn minstens even goed. Nog een paar van mijn favorieten: Crescent, Africa/Brass, Thelonious Monk With John Coltrane, Live At The Village Vanguard, Blue Train, Lush Life. Allemaal sowieso een beetje traditioneler dan A Love Supreme. Na dit album ging hij trouwens de free jazz toer op dus die albums zou ik niet snel aanraden.Correctie: Ik was Giant Steps vergeten. Boss level jazz for sure.
Ik ben nu naar het hele Love Supreme album aan het luisteren en hoewel ik geenszins slechte muziek vind, voel ik het toch zo niet tbh.