Battle Royale: the 1970's - kwartfinales

Queen - Bohemian Rhapsody - 7
Television - Marquee Moon - 3

Television heeft een goeie run gehad maar uiteraard had ik verwacht dat Marquee Moon uiteindelijk niet op kon tegen wat muffe boomer muziek!

Queen - Bohemian Rhapsody - 9
Television - Marquee Moon - 5

Der is een reden waarom Bohemian Rhapsody ne classic is en Marquee Moon. Zeker geen slecht nummer maar Rhapsody is ne eenmaal beter;

Television - Marquee Moon - 6

Bohemian Rhapsody is misschien een van de Queen-nummers die ik het minst graag hoor. Zo veel betere nummers van Queen imo.
De retestrakke riff van Marquee Mooi werkt zo goed en veegt met gemak de vloer aan met het alle kanten uitschietende Bohemian Rhapsody. Minimal is maximal.

Television - Marquee Moon - 7

Had wel gedacht dat dit links forum op opper woke gay muziek ging stemmen.

Ben maar aan het zeveren voordat jullie me naar de achtste cirkel van de hel genaamd pol&actua verbannen

Television - Marquee Moon - 8

Met eervolle vermelding van mijn vrouw, die me jaren geleden Marquee Moon leerde kennen.
Ben wel allesbehalve een Bohemian Rhapsody basher, kan er enorm van genieten.

Television - Marquee Moon - 9

Heb ooit eens een vriendinneke gehad die megafan was van Queen. Het heeft dan ook niet lang geduurd.

Television - Marquee Moon - 10

Al zie ik Queen met plezier het geheel winnen. Marquee Moon en het bijhorende album hebben hier al redelijk wat play gehad.

Queen - Bohemian Rhapsody - 10
Television - Marquee Moon - 10

Sluit me toch ook aan bij Jules. Die riff van Marque Moon is gewoon niet straf genoeg om zo prominent door het gehele vocale gedeelte aanwezig te zijn. Ook het volledig instrumentale stuk is niet zo bijzonder en de overgang naar het terug vocale gedeelte is zelfs bedroevend imo. Dan toch 100% liever het bombastische, maar geniale geheel van Bohemian Rhapsody.

Queen - Bohemian Rhapsody - 10
Television - Marquee Moon - 11

Niet akkoord dat de riff niet goed genoeg is om een nummer te onderhouden. Het is de simpelheid en de repetitie die voor mij net het verschil maken. Beetje als een mantra dat blijft geven en je in een bepaalde 'state of mind' brengt.

Terug
Bovenaan