Battle Royale: the 1970's - nominaties

Allez, want denkt ge van een female BR, @Kid_C ? :unsure:
Nah. Ik ben voor inclusie in het geheel, daarom ook mijn nominatie. Is absoluut geen sympathy vote want het is een steengoed nummer

Ze gaan nu die tour op met stubru om muziek door vrouwen bekender te maken (met Kirsten Lemaire en Katia Vlerick, beiden toppers). Dat is blijkbaar toch nodig want als @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zelfs niemand kan noemen uit de jaren 70... En dat is iemand die toch echt met muziek bezig is.

Nah. Ik ben voor inclusie in het geheel, daarom ook mijn nominatie. Is absoluut geen sympathy vote want het is een steengoed nummer

Ze gaan nu die tour op met stubru om muziek door vrouwen bekender te maken (met Kirsten Lemaire en Katia Vlerick, beiden toppers). Dat is blijkbaar toch nodig want als @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zelfs niemand kan noemen uit de jaren 70... En dat is iemand die toch echt met muziek bezig is.
Much to learn he still has, the young padawan.

Geen steen naar Jules hoor, is een algemeen fenomeen. It will get better eventually.
Moet wel zeggen dit jaar toch wat recente dingen beginnen beluisteren die wat meer in mijn genre zijn en vrouwen onderdeel van de groep zijn. Maar begin ook het gevoel te krijgen dat female vocals een hype zijn die gepusht wordt door labels: jinjer, spiritbox, lambrini girls,… . Allemaal cool hè maar een bassiste, een drumster mag ook eens hè. Nu komt het over alsof je moet horen dat er een vrouw meedoet terwijl ik een Meg Mills die gitaar speelt bij Turnstile ook geweldig vind (het verschil tussen mannen en vrouwen vingers hoor ik niet)

Laatst bewerkt:
Patti Smith
Carole King
Joni Mitchell (stond ook op mijn mini-shortlist)
Debbie Harry
Kate Bush
Aretha Franklin
Betty Davis
Alice Coltrane
Laura Nyro
Emmylou Harris
Janis Ian
Roberta Flack
Linda Ronstadt
...

Zonder echt er over na te denken. Heel erg veel straffe artiestes. Maar uiteindelijk is dit wel nog een decennium waarin vrouwen veel minder kansen kregen, dus ergens ook wel logisch dat de meeste nominaties voor mannen zijn. Ik heb alvast ook niet speciaal een van mijn favorieten aan de kant geschoven voor inclusiviteit (hoewel er een paar het wel tot op mijn shortlist geschopt hebben)
Diana Ross, Tina Turner, Joni Mitchell, Barbara Streisand, Dolly Parton, Stevie Nicks, ...

Patti Smith
Carole King
Joni Mitchell (stond ook op mijn mini-shortlist)
Debbie Harry
Kate Bush
Aretha Franklin
Betty Davis
Alice Coltrane
Laura Nyro
Emmylou Harris
Janis Ian
Roberta Flack
Linda Ronstadt
...

Zonder echt er over na te denken. Heel erg veel straffe artiestes. Maar uiteindelijk is dit wel nog een decennium waarin vrouwen veel minder kansen kregen, dus ergens ook wel logisch dat de meeste nominaties voor mannen zijn. Ik heb alvast ook niet speciaal een van mijn favorieten aan de kant geschoven voor inclusiviteit (hoewel er een paar het wel tot op mijn shortlist geschopt hebben)
Buiten Aretha Franklins album Young, Gifted and Black (Bernard ‘Pretty’ Purdie on drums!) ken ik eigenlijk weinig muziek van deze dames. De namen quasi allemaal maar buiten soms een hitje zijn ze mij onbekend, en hetgeen ik van hen ken geeft me geen reden om hun discografie uit te pluizen.

Als er nog een tweede bij kan, altijd al een voorliefde gehad voor deze perfecte pop/rock song van Thin Lizzy:

Als uitsmijter een versie met Gary Moore (met een trager begin zoals het blijkbaar origineel geschreven werd):

Ik denk ook dat @Kid_C @Creeping Death zijn nominaties gemist heeft, wrs omdat hij geen YouTube links gepost heeft (als ik goed heb gekeken :unsure: )
Rory zat er al in, Wish You Were Here niet. Ik voeg die morgen nog toe!

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield die youtubelinks waren ook zo in de vorige threads met de eerste ronde, toen klaagde je dat niet alle links embedded waren (wat niet kan, er staat een max op). Ik zou van werk veranderen, mijn gsm van 5 jaar oud laadt die zonder problemen. :unsure:

Terug
Bovenaan