Battle Royale: the 1980's - 1/8e finales

Killing Joke - Love Like Blood 8
Kate Bush - Running Up That Hill 13

Moeilijk, maar dan ook weer niet...

Ze vroegen ooit aan een Nederlandse VPRO radio dj wie de grootste klootzakken waren die hij ooit had geïnterviewd, hij zei Killing Joke ten tijde van Love Like Blood, ze konden zoveel het varken uithangen als ze wouden op tour want ze waren niet ontslaanbaar.

Technotronic – Pump Up The Jam 0
Dire Straits – Brothers In Arms 3

Eerder een stem tegen Technotronic als een stem voor dire straits tbh. Dat Technotronic al zo ver is geraakt is mind blowing, gemakkelijk een van de slechtste nummers in deze hele battle.

Technotronic – Pump Up The Jam 1
Dire Straits – Brothers In Arms 3

Hersenloos ambiance nummer maar die Knopfler is toch wel de saaiste mens in de muziekindustrie

Technotronic – Pump Up The Jam 2
Dire Straits – Brothers In Arms 5

Zeer genoten van Technotronic deze battle, maar het is tijd om te gaan.

Technotronic – Pump Up The Jam 5
Dire Straits – Brothers In Arms 6

Ik vind het niet de beste keuze voor 80s Straits, maar Pump Up the Jam in een kwartfinale? Nah son

Technotronic – Pump Up The Jam 5
Dire Straits – Brothers In Arms 6

Ik vind het niet de beste keuze voor 80s Straits, maar Pump Up the Jam in een kwartfinale? Nah son
Ik had dat ook met Orchestra Boabob (niet echt iets very 80s, eerder 70s imo), maar die zit er ook toch nog in ....
Eind jaren 80 barstte de house en techno uit zijn voegen, en er waren immo veel beter nummers in het genre. Maar een mens heeft hier maar één track om uit te kiezen. Ver van het slechtste ook, en de betere Belgische dance productie. Veel new beat etc is nog veel harder oud geworden.

Ik mis bvb enorm veel synthpop, pop, new wave, electro(funk) etc. En ik heb niets tegen rock en andere genres.
The Cure, Siouxie, Simple Minds, U2, Prince, ... nope. Ik kan ook vrij obscuur of underground gaan daarin.
Hier is het kwasie Kate Bush of New Order die deze indertijd grote olifant in the room moet vertegenwoordigen. Het is ook maar een figment zeker van elk decennium, daarom doe ik meestal niet mee, ... Er is gewoon geen beste nr (imo). Er zijn er zo veel, en belangrijkst vanal, soms iets nieuws te ontdekken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan