Battle Royale: the 1980's - dé finaleweek!

Ben ik ook voor. Anders worden dat halve finales met Creep - Street Spirit - Paranoid Android - Let Down.
Dat zou teveel van het goede zijn, want een decennium later zit je terug met vier Radiohead-nummers in de halve finales.
Bij Metallica waren er ook zo een angsten, remember? Al die paniek voor een bepaalde band die dan gaat domineren is nog geen enkele keer uitgekomen, zal nu ook niet zijn

Ik zou graag nog een Battle Royale doen met nummers waarvan je denkt dat bijna niemand anders ze kent.
Muziek ontdekken (zowel tijdens de Battle Royale en ervoor tijdens de selectie) blijft toch veruit het leukste aspect voor mij.

En dan nog een hot take voor de 90's: geen Radiohead bij de 64 nummers.
Wel, er was geen Prince in deze 80s BR dus dat kan zeker gebeuren.

september is goed want mijn shortlist moet nog danig ingekort worden. Ik neem mee uit de 80s: link met serie/film levert extra hipster punten op,
hmmm.......

Bon, jullie hebben dan nog een maand of drie de tijd om mij te overtuigen om niet Barbie Girl te nomineren.

Geen platte pop in de 90s plz, het was in deze br al op het randje soms :unsure:
To be fair, er zijn redelijk wat (nostalgische) topnummers in de '90.
Intussen ben ik - na het beluisteren van zo'n liedjes - al geruime tijd het stadium van guilty pleasures gepasseerd en toveren die dikwijls mijn beste stem naar boven.

Het is een tijdperk met nummers die zeker hun plaats verdienen op een proud to be fout-fuif zoals de Vengaboys (of kies maar wat uit Tien om te Zien), maar er zijn toch ook verdomd goede nummers te vinden in die periode. Wat de nineties een extra cachet geeft is dat ik zelf ben opgegroeid in die periode, hoewel ik daarbij moet zeggen dat mijn muzikale smaak zich pas in de nillies heeft ontwikkeld. De kracht van nostalgie is echter onmiskenbaar sterk en ik heb een fantastische kindertijd gehad dus de nineties blijft wel speciaal.

Nieuwe invalshoeken ben ik wel voor te vinden. Soort van underground categorie met tracks die qua impact en sonische revolutie interessant zijn (kan het moeilijk onder woorden brengen) maar niet per sé als goeie songs worden gecatalogiseerd gaan anders kansloos ten onder.

90’s voor mij vooral een decennium waar heel veel zware gitaren zich zijn gaan ontwikkelen. Van de extremen zoals black en death naar de groove van Sepultura en Pantera, de grunge van veel bands en uiteindelijk ook de alternative metal en nu-metal. Keuze genoeg

Da's te lang wachten. Ik kijk wel uit naar de nineties.
Ik ook. September is nog veel te lang wachten.

Kunnen we morgen (of in de loop van volgende week) niet gewoon starten met ca. 1 nominatie per persoon voor de 90s en een battle met 32 nummers? Die is dan idealiter klaar net voor de zomervakantie.
In september opnieuw een 90s battle met 32 nummers enn op het einde de 2 winnaars als grote finale?

Zo moeten we geen 4 maanden wachten.

Nuja, met 64 nummers en doorlopen in de zomer is ook goed voor mij hoor

Ik ook. September is nog veel te lang wachten.

Kunnen we morgen (of in de loop van volgende week) niet gewoon starten met ca. 1 nominatie per persoon voor de 90s en een battle met 32 nummers? Die is dan idealiter klaar net voor de zomervakantie.
In september opnieuw een 90s battle met 32 nummers enn op het einde de 2 winnaars als grote finale?

Zo moeten we geen 4 maanden wachten.

Nuja, met 64 nummers en doorlopen in de zomer is ook goed voor mij hoor
1 nummer?:cry:

Ik denk eigenlijk wel dat dat een goed idee is, maar die keuze is wel brutal

Ofte, 1 nr per jaar van de 90's. Kwestie dat we nog effe bezig zijn. Doen we vlug nog ff 1990 voor de zomer.

Terug
Bovenaan