Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Dead Moon - Dead Moon Night 1
Bonnie Tyler - Total Eclipse of the heart 0

Na de eerste ronde was ik aangenaam verrast dat Dead Moon toch bij enkele leden van het forum punten wist te scoren met hun coole gitaarsound, diy ethos en unieke mix van punk , garage rock, hardrock en blues. Ik heb toen reeds uitgelegd waarom ik Dead Moon zo een fantastische band vind, dus dat ga ik hier niet herhalen. Voor de liefhebbers van de gitaarsound nog twee leuke weetjes:
1. Fred en Toodey brachten niet enkel de Dead Moon platen uit via hun eigen label Tombstone records, tegelijkertijd runden ze ook een gitaarwinkel in de suburbs van Portland.
2. Alle Dead Moon opnames zijn zogenaamde lathe cut opnames, mono en geregistreerd op dezelfde jaren 60 apparatuur.
Oh en voor de amateur muzikanten die de veertig gepasseerd zijn en nog steeds niet ontdekt zijn, laat Dead Moon ook daar een inspiratie zijn. De band werd namelijk pas opgericht toen alle leden de kaap van de veertig al gepasseerd waren en wist daarna oa Dave Grohl en Kurt Cobain nog te overtuigen. Er is met andere woorden nog steeds hoop en tijd om de grote rock n roll droom na te jagen!

Dead Moon - Dead Moon Night 4
Bonnie Tyler - Total Eclipse of the heart 1

Vandaag weegt het oprecht goed vinden van een nummer dat ik vroeger eerder fout vond zwaarder door

Dead Moon - Dead Moon Night 4
Bonnie Tyler - Total Eclipse of the heart 2

akfcw6.jpg

Dead Moon - Dead Moon Night 5

Ik weet niet wat die hierboven gerookt hebben, maar ik vind total eclipse of the heart nog altijd een ronduit vreselijk nummer.

Ik weet niet wat die hierboven gerookt hebben, maar ik vind total eclipse of the heart nog altijd een ronduit vreselijk nummer.
(Turn around)
Every now and then I get a little bit smoky
(Turn around)
Every now and then I need a little spark
(Turn around)
Every now and then I get a little bit nervous
And then I smoke a spliff in the dark

Bonnie Tyler - Total Eclipse of the heart 3

Ben het album van Dead Moon gaan beluisteren en dat was heel aangenaam maar zo op zichzelf weegt dit nummer wat licht uit tegenover Total Eclipse. Vind dat niet echt een fout nummer, gewoon goed.

Disclaimer: ik heb wel wat benzine geïnhaleerd voor het stemmen.

Fred Cole zat daarvoor ook al in een goeie 60s band.

En hun platen werden geperst op de machine die nog Louie Louie van The Kingsmen heeft afgeleverd.

En toch ga ik voor Bonnie. Weinig nummers die zo de 80s vertegenwoordigen.

Bonnie Tyler - Total Eclipse of the heart 4

Dead Moon - Dead Moon Night 6

Passeert regelmatig in mijn automatisch gemaakte playlists en ik skip bijna nooit, dus ja.

Dead Moon - Dead Moon Night 7

Stuur Bonnie maar terug over the ocean, dat zeurnummer hoef ik maar één keer om de 5 jaar te horen.

Terug
Bovenaan