Battle Royale: the 1990's - Round 1 TIEBREAKS

Moloko - Sing It Back 5
Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song 13

Sing It Back is zeer 90s maar vind ik echt geen mooi liedje sorry :unsure:
 
Moloko - Sing It Back 6
Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song 15

Nick Cave klinkt als satire naar mijn oren. Alsof hij één of andere band in het belachelijke trekt met dat refrein.
28juni te Antwerpen voor de liefhebbers.
 
Moloko - Sing It Back 7
Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song 15

Ik stem dus op de album versie, zoals gewenst door de selecteerder. De radio edit was me ook wat te generiek.
 
Moloko - Sing It Back 7
Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song 16

Goed nummer versus Nicksken Keef.
 
Massive Attack - Unfinished Sympathy 2
Placebo - Pure Morning 2

Placebo is een staple geweest in mijn jeugd, vrij snel geïntroduceerd geraakt door een veel oudere broer van een kameraad. Uitstekende run van albums gehad en ook later op festivals vaste klant en garantie op een puike performance.

Massive Attack heeft me nooit veel gedaan, desondanks ze opereren in een heleboel genres die ik kan smaken, hebben ze me nooit kunnen overtuigen. Solide nummer dat absoluut wel maar het klikt niet.
 
Hier ga ik nog eens moeten over nadenken. Placebo een periode heel intens beluisterd in mijn jeugd, Unfinished Sympathy is het favoriete nummer van mijn vrouw.
 
Massive Attack - Unfinished Sympathy 3
Placebo - Pure Morning 2

Rond 2003-2004 mezelf verloochend door te zeggen dat ik Placebo "een heel goeie band" vond om wat meer aansluiting te vinden bij een meisje. Helaas was dat niet genoeg om mijn ongemakkelijke en rare vibe te overwinnen. Hoe anders had mijn leven kunnen lopen...

Ook in diezelfde periode was Massive Attack een van de headliners van mijn eerste editie van Pukkelpop. Een band waar ik heel veel respect voor heb, ook door hun activisme, hoewel ik ze niet per se bij mijn favorieten zou rekenen (eerder team Portishead als we triphop in kampen moeten verdelen). Unfinished Sympathy vind ik één van de sleutelnummers van de nineties, een nummer waarvan ik ook denk dat ik het al te veel gehoord heb maar dat me toch altijd weer mee heeft als ik het nog eens hoor.
 
Massive Attack - Unfinished Sympathy 5
Placebo - Pure Morning 3

Talking about an easy vote.
De band zelf, de song, de stem, de video,....alles klopt hieraan
jammer dat ze intussen al x aantal jaar met min of meer dezelfde show toeren. Na drie keer heb je het wel gezien. Maandag blijkbaar weer van dattum in Vorst
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan