Battle Royale: the 1990's - Round 1

Nochtans verplicht niemand je hier om mee te doen, als jij dit tijdverspilling vind, er zijn nog legio andere subfora waar je je tijd kan spenderen.

De Battles zijn al vanaf dag één een reflectie van de gebruikers hier, het enige wat we verwachten is dat iemand met een open mind naar de nummers luistert en een keuze maakt. Kan je dat niet, kan je je steeds onthouden maar dat is geen enkele reden om neerbuigend te doen over de andere nummers.
Behalve als het over Metallica gaat. Of The Beatles. :evil:

Bon, heb beide nummers toch nog een tweede keer beluisterd:

DJ Shadow - Organ Donor 6
Leftfield - Open Up 7

Organ Donor was sneller gedaan.

DJ Shadow - Organ Donor 6
Leftfield - Open Up 8

Nummer stond ook op soundtrack van de 90's cult classic 'Hackers' met oa de jonge Angelina Jolie
Meer motivatie niet nodig waarom ik voor Leftfield koos.
Kanjer van een 90s film. Maak plaats, Bonnie & Clyde, Acid Burn en Crash Override werden het ultieme outlaw koppel uit de filmgeschiedenis.

1780484751165.gif

Bijlagen

• 1780484740160.gif
    1780484740160.gif
    631,6 KB · Weergaven: 2
Dat klopt volledig. Maar mijn punt is dat je niet via de huidige battle-formule naar het beste nummer van de 90's moet op zoek gaan als je vooraf géén preselectie maakt. Ik doe niet neerbuigend, maar de/mijn lijst is de lijst, de feiten zijn de feiten.

Dan moet je trouwens het onderwerp veranderen: de beste alternatieve 90's battle.
Ik vind nochtans dat je wel neerbuigend bent, muzieksmaak kan je niet omschrijven in feiten.

En we zoeken naar het beste nummer van de 90s van onze leden, niet jouw topmuzieklijst of op basis van verkoopcijfers. Iedereen mag nomineren (democratie!) en iedereen mag stemmen (democratie!).

Dat klopt volledig. Maar mijn punt is dat je niet via de huidige battle-formule naar het beste nummer van de 90's moet op zoek gaan als je vooraf géén preselectie maakt. Ik doe niet neerbuigend, maar de/mijn lijst is de lijst, de feiten zijn de feiten.

Dan moet je trouwens het onderwerp veranderen: de beste alternatieve 90's battle. Of de beste 90's dance battle.

jan-jambon-da-gade-gij-nie-bepalen.gif

DJ Shadow - Organ Donor 7
Leftfield - Open Up 9

DJ Shadow anyday of the week voor mij, ook hier weer. Instrumentale hiphop (misschien daarom niet je ding @Obi-Jan ?) at its best, legende voor eeuwig.
Aangename kennismaking met Leftfield, maar niet helemaal mijn stijl. Voelt zowat Praga Khan-achtig, dat heeft ook nooit echt geklikt. Maar ik zie wel de inspiratie die Leftfield heeft gebracht.

Voor alle begrip, dit is mijn referentielijst van de 90's. Als je beter hebt, moet je dat wel argumenteren. Zoniet een alternatieve 90's opstellen. Maar geen mainstream 90's met een alt 90's gaan mixen aub.

Mijn top30 (de volgorde speelt geen rol):
  • 1. FaithlessInsomnia (1995)
  • 2. The ProdigyFirestarter (1996)
  • 3. Tori AmosProfessional Widow (Armand van Helden Remix) (1996)
  • 4. Snap!Rhythm Is a Dancer (1992)
  • 5. NirvanaSmells Like Teen Spirit (1991)
  • 6. Pearl JamAlive (1991)
  • 7. RadioheadCreep (1992)
  • 8. Red Hot Chili PeppersUnder the Bridge (1991)
  • 9. R.E.M.Losing My Religion (1991)
  • 10. Rage Against the MachineKilling in the Name (1992)
  • 11. MetallicaNothing Else Matters (1991)
  • 12. Alanis MorissetteYou Oughta Know (1995)
  • 13. BlurSong 2 (1997)
  • 14. No DoubtDon't Speak (1995)
  • 15. The CranberriesZombie (1994)
  • 16. GorkiMia (1991)
  • 17. The CureFriday I'm in Love (1992)
  • 18. Johnny CashDelia's Gone (1994)
  • 19. Massive AttackTeardrop (1998)
  • 20. PulpCommon People (1995)
  • 21. BeckLoser (1993)
  • 22. PixiesWhere Is My Mind? (1999)
  • 23. Pearl JamJeremy (1991)
  • 24. The BreedersCannonball (1993)
  • 25. BushGlycerine (1994)
  • 26. Soul AsylumRunaway Train (1992)
  • 27. Tori AmosCrucify (1992)
  • 28. EelsNovocaine for the Soul (1996)
  • 29. Sheryl CrowAll I Wanna Do (1993)
  • 30. Alanis MorissetteIronic (1995)
  • 31. Johnny CashHurt (1994)
Jij snapt nog altijd niet wat we hier juist doen precies? Gelieve op te houden met deze topic te vervuilen, kthxbye. :spraybottle:

Die lijst dat zijn mijn 90's klassiekers. Heb je er betere, laat maar komen. It is a free country.
Dit 'free country' heeft ook grenzen en regels die worden bepaald door de crew. Dus bij deze:

Die lijst van jou is niet de bedoeling van Battle Royale. En dat is het einde van deze non-discussie.

Terug on topic aub.

DJ Shadow - Organ Donor 7
Leftfield - Open Up 9

Voor alle begrip, dit is mijn referentielijst van de 90's. Als je beter hebt, moet je dat wel argumenteren. Zoniet een alternatieve 90's opstellen. Maar geen mainstream 90's met een alt 90's gaan mixen aub.

Mijn top30 (de volgorde speelt geen rol):

• 31. Johnny CashHurt (1994)

Dus Johnny Cash bracht zijn versie van Hurt uit in hetzelfde jaar als Nine Inch Nails ?

DJ Shadow – Organ Donor: 8

Leftfield – Open Up: 10

DJ Shadow was mijn eerste echte kennismaking met instrumentale hiphop. Ook een van de eerste optredens die ik ooit zag, op Dour, als stinkende puber. Onvergetelijk moment.

Heel dat album is goud. Een absolute mijlpaal binnen de hiphop. Hij gebruikte zo'n 300 samples voor die plaat.

Laatst bewerkt:
DJ Shadow - Organ Donor 9
Leftfield - Open Up 10

Open Up is zalig maar still no contest. Organ Donor is briljant, al zou ik voor Midnight in a Perfect World gekozen hebben.

Terug
Bovenaan