Battle Royale: the 1990's - Round 1

The Verve - Bitter Sweet Symphony 11
Ulver - I Troldskog Faren Vild 4

Willy stemde op The Verve.
Fan van het instrumentaal werk van Ulver maar de zang doet me niets, iets teveel kerkgezang gehalte.

Laatst bewerkt:
The Verve - Bitter Sweet Symphony 12
Ulver - I Troldskog Faren Vild 5

Saai vs. de band van George die ik op een zomerfestivalletje als rustige opener live best te pruimen zou vinden. Die doen dat wel goed die Noormannen, met verve zelfs.

The Verve - Bitter Sweet Symphony 14
Ulver - I Troldskog Faren Vild 6

Mocht de muziekvideo erbij gerekend worden, had ik gestemd voor Ulver.
Omwille van Unfinished Sympathy.
Bitter Sweet zou ik meteen naast Creep zetten als je me lukraak vraagt achter vijf nummers uit de nineties.

The Verve - Bitter Sweet Symphony 17
Ulver - I Troldskog Faren Vild 7

Ik dacht eerst voor The Verve te stemmen, maar Ulver heeft me aangenaam verrast. Ik zette het spontaan op repeat.

Lil' Troy - Wanna Be A Baller 0
2Pac - Changes 4

Changes (eigen nominatie). Ben geen fan van het gezongen refrein maar de rap maakt alles goed: een geweldige flow en kadans in combinatie met zijn boodschap en pijnlijke thema's die nog steeds wereldwijd resoneren.

2Pac - Changes 1

Een stem voor jeugdsentiment. Rap en aanverwanten is nooit mijn ding geweest maar er zijn uitzonderingen en hier vind ik 2Pac toch een stuk beter dan Lil' Troy. Zelfs al gaat het om een cover.
Is het niet overdreven om dit een cover te noemen? Er is enkel de pianomelodie en een deel van het refrein van Bruce Hornsby zijn hit, dus ik zou het eerder duidelijke sampling noemen ofzo

2Pac - Changes 5

Geen fan van beiden. Van 2Pac had ik zelf California Love gekozen.

Terug
Bovenaan