Battle Royale: the 1990's - Round 1

Depeche Mode - Enjoy The Silence 11
Slint - Good Morning, Captain 11

Bij de leukste ontdekkingen totnutoe. Morgen of één dezer eens het album degelijk verkennen.

Enjoy The Silence ook wel iconisch. Maar ook wel akkoord dat het die echo van de jaren 80 nog draagt.
Soit ik zou hier nog lang kunnen door gaan.
Ma how zeg. Hese back.
Welke nummers zou je voor deze BR hebben gekozen?

Depeche Mode - Enjoy The Silence 12

Die laatste 1,5 à 2 minuten van Good Morning, Captain zijn geweldig. Alleen jammer dat het 5 minuten duurt om tot daar te geraken. Dan heeft Depeche Mode voor mij toch het betere liedje.

Ma how zeg. Hese back.
Welke nummers zou je voor deze BR hebben gekozen?

Blijkbaar glipt de tijd als zand door je vingers als je praktisch simultaan een baby krijgt en een bouwgrond koopt en de bouw van een huis begint te plannen. Voornamelijk de vrije tijd dus.

Eerlijk gezegd dus niet echt actief nagedacht over deze BR, maar als je het me nu vraagt en ik twee minuten kan nadenken... Een zeer snelle shortlist!

Fishman's - Long season (hehe)
Pinback - Tripoli
My Bloody Valentine - Only Shallow, Sometimes, To Here Knows When,...
The Breeders - Cannonball
Smashing Pumpkins - Cherub Rock of Mayonaise
Daft Punk - Da Funk
Bonnie Prince Billy - I See A Darkness
Aphex Twin - Windowlicker
Boards of Canada - roygbiv
PJ Harvey - Down By The Water of Rid of Me of To Bring You My Love of 50 Ft Queenie of...
Modest Mouse - Trailer Trash of Teeth Like God's Shoeshine of...
Wu Tang Clan - CREAM of iets van op Liquid Swords van GZA
GYBE - The Dead Flag Blues
Mogwai - Mogwai Fear Satan of Christmas Steps
Sigur Ros - svefn-g-englar
Evil Superstars - BABY
Fugazi - Target
Jon Spencer Blues Explosion - Bellbottoms
The Jesus Lizard - Monkey Trick of Then Comes Dudley
....

Zou eens harder moeten nadenken!

Blijkbaar glipt de tijd als zand door je vingers als je praktisch simultaan een baby krijgt en een bouwgrond koopt en de bouw van een huis begint te plannen. Voornamelijk de vrije tijd dus.

Eerlijk gezegd dus niet echt actief nagedacht over deze BR, maar als je het me nu vraagt en ik twee minuten kan nadenken... Een zeer snelle shortlist!

Fishman's - Long season (hehe)
Pinback - Tripoli
My Bloody Valentine - Only Shallow, Sometimes, To Here Knows When,...
The Breeders - Cannonball
Smashing Pumpkins - Cherub Rock of Mayonaise
Daft Punk - Da Funk
Bonnie Prince Billy - I See A Darkness
Aphex Twin - Windowlicker
Boards of Canada - roygbiv
PJ Harvey - Down By The Water of Rid of Me of To Bring You My Love of 50 Ft Queenie of...
Modest Mouse - Trailer Trash of Teeth Like God's Shoeshine of...
Wu Tang Clan - CREAM of iets van op Liquid Swords van GZA
GYBE - The Dead Flag Blues
Mogwai - Mogwai Fear Satan of Christmas Steps
Sigur Ros - svefn-g-englar
Evil Superstars - BABY
Fugazi - Target
Jon Spencer Blues Explosion - Bellbottoms
The Jesus Lizard - Monkey Trick of Then Comes Dudley
....

Zou eens harder moeten nadenken!
Proficiat!!

Depeche Mode - Enjoy The Silence 14

Enjoy The Silence is er van het begin. Ik associeer die altijd met de jaren tachtig, maar #care, blijft een banger en superleuk om te zingen op Singstar vroeger.

Gorki - Ooit Was Ik Een Soldaat 0
Jones & Stephenson - The First Rebirth 1

Mooi lied van Gorki (en voor mij onbekend) maar het nummer van Jones & Stephenson kwam bij mij wel meteen binnen. Ik weet niet meer zo goed wanneer ik het voor de eerste keer heb gehoord, wellicht op een of andere fuif. De naam van de DJ's ontging me al snel, maar ik onthield wel de intrigerende en haast verslavende melodie die je in een trance-achtige toestand brengt. Doet me gek genoeg soms denken aan de keyboardriedeltjes van een Children of Bodom. Ik heb daar op dit nummer zelfs nog mijn gat afgedanst op mijn trouwfeest in het holst van de nacht. These hips won't lie na een vijfde Duvel.

Terug
Bovenaan