Battle Royale: the 1990's - Round 1

My bad, examenhoofd taking over.

The Smashing Pumpkins - Disarm 9
Massive Attack - Angel 11

Ik heb echt niets met Massive Attack. Vaak geprobeerd van in deze muziek te geraken, maar steeds van een kale reis teruggekomen. Redelijk simpele keuze dus voor Disarm, dat ik wel een sterk nummer vind en waar ik tenminste nog iets bij voel.

Laatst bewerkt:
Al een paar rondes niet meer gestemd omdat beide nummers me eigenlijk niets zeiden.
Ook hier heb ik weinig gevoel mee.
TSP vind ik muzikaal het beste, maar die stem verknalt het wat voor me.
Massive Attack doet me ook niets. In de juiste setting (futuristic movie of letterlijk in een club) zou het nog wel passen, maar voor zo gewoon thuis naar te luisteren: meh.

puntje voor het muzikaal interessantere nummer:
The Smashing Pumpkins - Disarm 12
Massive Attack - Angel 12

Monsieur @Crock en wat vond je van Siamese Dream?
Ik moet toegeven dat ik dat steviger werk van The Smashing Pumpkins amper kende (behalve dan Bullet with Butterfly Wings) en dat mij dat beter bevalt dan nummers zoals Disarm waar de strijkers het een theatraal laagje geven.
Tijdens Silverfuck speciaal gaan kijken wat het nummer was, dus dat kwam na 1 luisterbeurt het beste binnen.
Wel beluisterd tijdens het werken, dus heeft nog wel eens een dedicated luisterbeurt nodig, zeker als de productie zo top is zoals jij aangeeft.

Maar staat sowieso al in mijn top 3 siamese dromen.

Massive Attack - Angel 14

Pumpkies hebben betere nummers, daarom niet opgewassen tegen van het beste van Massive Attack

Massive Attack - Angel 15

Beide goeie nummers en het was moeilijk kiezen. Al had Angel altijd wel al een streepje voor. Het is een zeer sterk nummer en als bonus doet het me ook altijd terugdenken aan Vampire: The Masquerade - Bloodlines (2004).

Terug
Bovenaan