Battle Royale: the 1990's - Round 2 - START 25/06

Edwyn Collins - A Girl Like You - 6
Beastie Boys - Sabotage - 14

Kroonjuweel van de 90s valt niet meer te redden.

Moeilijke keuze...

Twee sterke nummers met een totaal andere gevoel. Sabotage is pure energie en chaose. Het is direct herkenbaar en is zo'n nummer dat er vandaag nog altijd even hard staat als toen. En dan zwijgen we nog over de videoclip die het gevoel perfect versterkt. A Girl Like You is in vergelijking wat meer ingetogen, maar daarom niet minder herkenbaar. Ook dit nummer staat er vandaag nog altijd en doet geheel zijn eigen ding.

Edwyn Collins - A Girl Like You - 7
Beastie Boys - Sabotage - 14

Denk dat ik voor de speelsheid, emotie en eigenzinnigheid van A Girl Like You ga, maar blij ben dat Sabotage doorgaat

@PBR Streetgang schreef het op de eerste pagina al

Kino is Ending

En vandaag is die dag aangebroken. Tegen Godspeed You! Black Emperor maken ze weinig kans, denk ik. En toch... Toch ga ik mijn stem geven aan een nummer waarvan ik geen woord begrijp en waarvan ik eigenlijk ook denk dat ze het deze ronde niet meer gaat halen. Maar Summer is Ending bracht mij in zo'n sterke nostalgische / melancholie roes dat het een stroom aan vergeten herinneringen losmaakte. Herinneringen aan de keren dat ik tussen 1994 en 1996 als kleine patotter in Moskou was.

Voor die emotie alleen al krijgen ze mijn stem.

Kino - Summer is Ending - 1
Godspeed You! Black Emperor - East Hastings - 0

Sinds de ontdekking staat Kino in de eerste ronde, staat ze hier wel vaker op en ben ik ook op zoek gegaan naar waar ik toen verbleef. Via Google Maps heb ik die plek ondertussen teruggevonden. Het contact met mijn vader en stieffamilie is al 22 jaar onbestaande en ze wonen daar ondertussen niet meer. Misschien is het stillaan tijd om de zoektocht toch maar eens verder in te zetten...

Kino - Summer is Ending 2
Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 2

Twee zeer straffe nummers, pijnlijke keuze. Eentje erbij voor mijn eigen nominatie omdat de melancholische ondertoon van het nummer simpelweg verbluffend is.

Terug
Bovenaan