Battle Royale: the 2020's - Round 2

Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 3
The Mystery Lights - Purgatory 1

Mystery Lights achtige nummers heb ik al vaker gehoord door andere artiesten. Al was het wel close.

Het album argument begrijp ik hier eigenlijk nooit: het gaat om de song waar we op stemmen niet het album. Misschien dat nummer A het enige goede nummer is van een album dat echt slecht was, maar als dat nummer beter is als nummer B en B komt van een beter album stem ik alsnog voor A.
Niet zeker wat jij verstaat onder het album argument? Wat al vaak gezegd is en ik mee akkoord ga is dat sommige liedjes goed werken net omwille van hun plaats in het geheel van een album. Dat is zeker niet zo voor elk nummer op elk album het geval. Soms is een album weinig meer dan een verzameling liedjes, en als je dan een nummer apart beluisterd of als deel van een willekeurige playlist dan zal het liedje waarschijnlijk precies hetzelfde aanvoelen als op de plaat waarop het verscheen. And that's totally cool. Maar in andere gevallen is het album een totaalwerk op zich, en als je daar stukken van gaat isoleren en op zichzelf beluisteren zonder de context van dat geheel waar ze deel van maken dan valt een deel van de kracht van dat lied gewoon weg. Goed voorbeeld is het nummer van BRUIT dat @Obi-Jan had voorgesteld. Awesome track, geen twijfel aan, maar als je meteen daarin vliegt zonder de vorige tracks op dat album te hebben meegemaakt, komt het veel minder hard aan.

Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You - 7
The Mystery Lights - Purgatory - 2

Groot gelijk @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield , ik stem op het nummer maar soms merk ik dat ik door het album in zijn volledigheid te kennen het nummer beter kan plaatsen (bv. dat van Low) waardoor het een extra dimensie krijgt en nog beter wordt.

Niet zeker wat jij verstaat onder het album argument? Wat al vaak gezegd is en ik mee akkoord ga is dat sommige liedjes goed werken net omwille van hun plaats in het geheel van een album. Dat is zeker niet zo voor elk nummer op elk album het geval. Soms is een album weinig meer dan een verzameling liedjes, en als je dan een nummer apart beluisterd of als deel van een willekeurige playlist dan zal het liedje waarschijnlijk precies hetzelfde aanvoelen als op de plaat waarop het verscheen. And that's totally cool. Maar in andere gevallen is het album een totaalwerk op zich, en als je daar stukken van gaat isoleren en op zichzelf beluisteren zonder de context van dat geheel waar ze deel van maken dan valt een deel van de kracht van dat lied gewoon weg. Goed voorbeeld is het nummer van BRUIT dat @Obi-Jan had voorgesteld. Awesome track, geen twijfel aan, maar als je meteen daarin vliegt zonder de vorige tracks op dat album te hebben meegemaakt, komt het veel minder hard aan.
Is vooral een reactie op Obi Jan die in plaats van het over het nummer te hebben het over het album heeft: misschien ligt dat Mistery Lights album hem meer maar we zijn toch nog altijd op het nummer aan het stemmen en niet op het album.

Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You - 7

Purgatory hoog retro gehalte maar wel steengoed, Big Thief net iets mooier

Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You - 10

@willydrama heeft verkeerd geteld, dit is de correcte stand.

Neuters, ik zal in het vervolg wel gewoon de score posten zonder iets van uitleg bij :spraybottle:
tumblr_mt2thqATjW1sryu49o1_500.gifv

Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You - 12

Hit nog steeds zooooo hard. De ideale soundtrack voor deze koude, donkere winterdagen. (Al vind ik Dried Roses nog mooier in al zijn eenvoud, maar dat terzijde.)

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 0

ØXN - Cruel Mother - 1

Met Cruel Mother heb ik nog altijd hetzelfde gevoel: een nummer dat heel sterk opbouwt maar nooit echt openbreekt. Toch is het sterker dan Night Parade of One Hundred Demons dat veel te lang wacht eer het echt losbreekt.

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 0
ØXN - Cruel Mother - 2

Lastige deze maar ØXN kwam als donderslag bij heldere hemel met deze single. Bij Earthless durf ik de aandacht wel eens verliezen en ØXN grijpt me meteen bij de keel en laat niet los!

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 2
ØXN - Cruel Mother - 3

Het nummer van Earthless is heerlijk, zo spacen.. ØXN heeft mij nog steeds niet helemaal mee, daar ga ik toch een beetje in tegen de semi-consensus hier bij de leden

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 4
ØXN - Cruel Mother - 3

Misschien wel het beste lange nummer (+7min) van deze Royale.
Als deze eruit vliegt, voelt het aan alsof een Nadal of Djokovic uit de 1/8F wordt geknikkerd.

Terug
Bovenaan