Battlefield 6

10 oktober is wel veel sneller dan ik dacht, hopelijk geen halve game of zo'n zware probleemrelease als BF4. Trailer zegt me eigenlijk nog bitter weinig, buiten de obvious return naar de modern warfare stijl van BF2 3 en 4 . Afijn als het beter is dan BF V en 2042 is het al vooruitgang, anders is het game over voor deze franchise vrees ik.

Hopelijk is het een goed teken dat ze de full reveal en release date zolang voor zich hielden. Als ze niet zeker waren van een goed product te kunnen afleveren zouden ze in principe nu niet zeggen dat hij over een dikke twee maand al in de rekken ligt.

Maar het blijft EA natuurlijk…:baard:

Je vind al een aantal weken gameplay leaks van de mensen die de alpha/beta gespeeld hebben. (google it)
En het ziet er in die leaks en op de commentaren afgaande van de testers op fora er toch wel goed uit.

Laatst bewerkt:
Ik heb die gameplay leaks ook gezien. Ik wacht tot de release en op verdere commentaren.
31 juli komt de officiële MP gameplay reveal.

Imo is er na BF4 geen goeie BF meer uitgekomen. Ik keek zo hard uit naar de 2042 omdat ik grote fan was van 2142 maar dat was echt niet goed.
Ik wacht zeker ook af.

Nog eens BF2042 gespeeld. Zit dat vol cheaters of...? Je zuigt precies kogels en bent echt in een milliseconde dood, maar zelf moet je 2 laders op iemand legen om iets neer te krijgen precies.

Deze trailer, samen met de positieve geluiden uit de BFLabs test, geven me toch weer wat vertrouwen in Battlefield. Al moet ik zeggen dat ze altijd wel al goede PR gehad hebben en dat dit zich niet altijd vertaald heeft naar de gameplay.

Ben dus voorzichtig positief.
Fingers crossed.

€79.99 op consoles en €69.99 op PC, dat zijn bedragen die ik stilaan niet meer over heb voor een nieuwe videogame. Qua verhaallijn vind ik een huurlingenleger dat de volledige VS kan aanvallen ook toch iets raar. Nu ja, uiteindelijk speel je zo'n game ook niet voor zijn verhaallijn.

Heb wel enorme Bad Company 2 vibes met al die verwoesting van gebouwen. Ben benieuwd in hoeverre je een gebouw tegen de grond kan werken en wat dit betekent voor het slagveld dat weer een pak dynamischer wordt. Afwachten dus op verdere details.

€79.99 op consoles en €69.99 op PC, dat zijn bedragen die ik stilaan niet meer over heb voor een nieuwe videogame. Qua verhaallijn vind ik een huurlingenleger dat de volledige VS kan aanvallen ook toch iets raar. Nu ja, uiteindelijk speel je zo'n game ook niet voor zijn verhaallijn.

Heb wel enorme Bad Company 2 vibes met al die verwoesting van gebouwen. Ben benieuwd in hoeverre je een gebouw tegen de grond kan werken en wat dit betekent voor het slagveld dat weer een pak dynamischer wordt. Afwachten dus op verdere details.
Idem. Spel ziet er goed uit maar no way ik er 80 euro aan ga geven. Mijn backlog is gelukkig altijd zo groot dat ik laatste 10 jaar nooit meer dan 50 euro heb uitgegeven aan een game. Ik wacht wel op een sale dan.

We hebben indertijd trouwens, zal bijna 20 jaar geleden zijn, met het forum van PC Gamer UK nog een video gemaakt over BF 2142. :) Titans Clash, op muziek van de Queens of the Stone Age. Zéér amateuristisch maar de editing met de muziek zat wel goed.

BF1 was de laatste topper.
Ik heb is gehoord dat al die mannen van BF3,BF4 en BF1 niet meer werken bij hun.
BF2042 was een kutspel tegenover de vorige games.

BF Fan vanaf 1942. maar bf 2142 was en is het dieptepunt van de serie's. Ik hoop dus dat BF6 meer BF2 terug wordt wat voor me piek BF was.

Als je zin in hebt in een BF2 Film:

gemaakt door members van het oude 9lives forum

...

Blijkbaar gameplay?
Klopt, die filmpjes zie je nu wel veel opduiken al enige tijd, komt idd uit alpha test omgeving (zie watermark).

BF6 wordt blijkbaar door 3 dev teams gemaakt. Zie trailer: Battlefield Studios. Criterion, Dice en Ripple Effect.
Is inderdaad al even het oude Dice team niet meer. En ook meer en andere mensen dan diegenen die aan V en 2042 werkten.

Laatst bewerkt:
Grafisch ziet het er wel echt weer goed uit, qua gameplay lees ik op Reddit (kwaliteitsbron uiteraard) regelmatig dat de gunplay redelijk vlak is (matig recoil systeem, wapens uit verschillende klasses die vrij hetzelfde voelen). Ga me alleszins niet laten vangen zoals bij 2042 met een pre order.

No Pre-Order, jonges!

Laat ons niet de fout maken van 2042 en ons geld al doorsluizen om dan een half afgewerkte game te krijgen. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze hun lesje geleerd hebben.
Ik kan allesinds zeggen dat de gameplay al veel beter aanvoelde dan BF2042.
(heb de alpha reeds gespeeld)

Terug
Bovenaan