Beats/experimental elektronica

SAW II heb ik denk ik nog nooit volledig van begin tot eind kunnen uitluisteren.. Heb die altijd wat oneerbiedig als 'sfeermuziek' bestempeld. Ik moet er nog eens opnieuw naar luisteren, zoveel jaar later, want ondertussen ben ik al meer bekend met andere ambient en drone-muziek.

Algemeen heb ik persoonlijk Aphex Twin altijd wat overroepen gevonden. Hij wordt zowat aanzien als dé god in elektronische muziek, maar ik vind zijn oeuvre best wisselvallig zijn. Hij heeft natuurlijk ook enorm veel uitgebracht, ook onder allerlei pseudoniemen. SAW I blijft een absolute klassieker, Syro is ook meesterlijk. Druqs doet voor mij een pak beter wat SAW II probeert te doen, maar dat album is ook een pak eclectischer. Zijn Drill&Bass werk uit de 90s vind ik ook minder interessant dan de 'echte' jungle uit die periode.
Eigenlijk goeie samenvatting over hoe ik er ook over denk.

Actress b2b Skee Mask, toch benieuwd of dat een succes gaat zijn. Ze lijken me nu niet super compatibel. Zo'n b2b sets zijn wel vaker een risico...

Verder inderdaad wel straffe affiche!

Hyperdub brengt 2 oude Burial singles heruit. Enig idee waar ik die kan bestellen op het vasteland om douane te vermijden?

Voor de fans van GAS. Het debuut wordt eindelijk heruitgebracht dit jaar.

Hoewel Skee Mask de absolute grootmeester blijft in het herverpakken van stoffige 90s ambient techno voor de 21e eeuw, bewandelt SW. al enkele jaren ook met succes dit pad. Zijn 'The Album' uit 2017 is voor mij nog steeds één van de topppers van het techno -decennium 2010-2019. Zijn nieuw werk is ook welgekomen :

Laatst bewerkt:
Actress b2b Skee Mask, toch benieuwd of dat een succes gaat zijn. Ze lijken me nu niet super compatibel. Zo'n b2b sets zijn wel vaker een risico...

Verder inderdaad wel straffe affiche!
Ik zie hier ook toevallig de Line-Up voor TML.

Bonobo b2b Dixon.
Solomun b2b Four Tet.

Moesten ze niet opt zelfde moment spelen zou ik toch zin hebben om e ticketje te scoren en te gaan zien wat da geeft.

Wegdromen bij deze nieuwe ERP (= Gerald Hanson, Convextion), terug op Apnea na zijn ook al geweldige EP van vorig jaar. Masterclass in atmosferische electro. Mijlenver verwijderd van de clownshow op Main Stage Tomorrowland van dit weekend.

Eentje voor @Koonut (?). Wacky japanse footwork (?), maar bol van zalig onnozele samples.

Verder niets beter bij dit zweetweer dan slome, duistere dub:
Ghost Dubs is een nieuw pseudonym van de producer Michael Fiedler, uit op het label van The Bug en is voor liefhebbers van Basic Channel maar nog meer Rhythm and Sound.. Al Wootton is dan weer de knoppendraaier bij Holy Tongue Trio.

Ik wist niet dat er nog leven zat in deze Antwerpenaren die al albums uitbrachten op (wijlen?) Project Mooncircle, zoals steeds weinig uitleg maar ik vind het wel een leuke release. Desondanks het allicht niet om hun eigen muziek gaat?

Terug
Bovenaan