Beats/experimental elektronica

2024 is echt het jaar van de collaborations : ziehier een vriendschappelijke clash tussen ondertussen vaste waarde Valentina Magaletti en Nidia. Voor wie deze laatste niet kent, ze is één van de vlaggendragers van het befaamde Lissabonse label Princîpé, die de laatste jaren een erg verfrissende wind door de dance laten waaien (ook Warp connecties enzo)
Crash course in Princîpe Discos

Nonkeen heeft afgelopen zomer een album gereleased blijkbaar. Sterk album, wie All Melody kon smaken zal dit ook wel goed vinden.

Klaus (van de geniale Tusk EP op R&S) heeft al zijn vinyl-releases op zo'n eigen label Tanum digitaal uitgebracht in een compilation. Parel na parel, voor de fans van warme dekentjes op een donkere winteravond in muziekvorm. Alle profits gaat ook naar een goed doel tegen politiegeweld.

Check zeker ook eens die Tusk EP, één van m'n favoriete electronische EP's ooit, met onder andere het fabelachtige Fens.

Toevallig gisteren opgezet omdat het bij de Spotify aanraders stond en de naam me bekend voor kwam. Vette dub techno :coolbrows:
Ja ik had het ook alleen maar door wanneer ik Discipline plots in mijn Spotify release radar zag opduiken. Het algoritme werkt voor een keer!

Zijn eerder werk is ook heel goed. Ergens erg Japans in de zin dat hij met weinig elementen toch veel bereikt. Tis house en techno, maar toch heel melodieus. Ik heb vooral veel aan Yes gehad bij release in 2020. Die plaat kwam uit net op het moment dat ik een plotse ziekenhuisopname had (niet Covid-gerelateerd), en ze had echt een rustgevend effect op dat moment. Erg zen.

Terug
Bovenaan