Beek van de Worstvoeding

.Sinister.

Active member
't Is vakantieperiode, dus hebben de mensen eindelijk tijd om wat meer te gaan nadenken over de belangrijke dingen in het leven.

Nu liep ik deze ochtend met het gezin gezellig over een marktje in de Provence. Gevolg hiervan is dat ik nu met een zak vol Saucissons sec naast het zwembad lig.
Hierbij kwam er een belangrijke levensvraag in me op;
In die wereld bestaan duizenden types worst; van frankfurter tot cervela, van bloed tot lever, van gedroogd tot gekookt, van mortadella tot chorizo,...

Gezien ik op vakantie ook steeds lastheb van trage stoelgang; weten jullie toevallig welke worst het snelste zou passeren door onze spijsvertering?
Kwestie van volgens jaar mijn vakantiebestemming eens bewust goed te kiezen

Alvast bedankt voor jullie tips!

Sowieso zou ik volgend recept aanraden bij eender welke worst.

2 Ajuinen fijn gesneden
Spekblokjes. 125gram
Donker bruine suiker.
3 eetlepels balsamicoazijn

In een pan :
1* Ajuin en spekblokjes lichtjes aanstoven, 2,3 minuten.
2* Blussen met de azijn
3* Suiker erover.
4* water 50ml, deksel op de pan gedurende 15min.
5* deksel eraf, nog 45 min laag vuur met af en toe water toevoegen door roeren.

Serveren met je dikke heerlijke worst.

't Is vakantieperiode, dus hebben de mensen eindelijk tijd om wat meer te gaan nadenken over de belangrijke dingen in het leven.

Nu liep ik deze ochtend met het gezin gezellig over een marktje in de Provence. Gevolg hiervan is dat ik nu met een zak vol Saucissons sec naast het zwembad lig.
Hierbij kwam er een belangrijke levensvraag in me op;
In die wereld bestaan duizenden types worst; van frankfurter tot cervela, van bloed tot lever, van gedroogd tot gekookt, van mortadella tot chorizo,...

Gezien ik op vakantie ook steeds lastheb van trage stoelgang; weten jullie toevallig welke worst het snelste zou passeren door onze spijsvertering?
Kwestie van volgens jaar mijn vakantiebestemming eens bewust goed te kiezen

Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik stoor me mateloos aan al die vakantiefoto’s waar ze maar staan te pronken met hun worsten op de lokale markt, terrasje of aan het zwembad. In de hoop om wat likes te krijgen. Zielig. En toch blijf ik er wel naar kijken want geef toe een worstje smaakt toch altijd.

Terug
Bovenaan