Renegadexxripxx
Well-known member
Verder lijkt het me wel de positie tov. buurlanden te bevorderen. Al heb ik te weinig informatie om de hoogte te kunnen inschatten.
Bij het niet-geindexeerde deel van het loon, wat moeten de werkgevers precies betalen aan de overheid? Het lijkt me straf als het volledige gedeelte extra loon zal moeten doorgestort worden? Je hebt het gedeelte werkgeversbijdragen, werknemersbijdragen, RSZ, ... en de nettoloon component. Als er iets toch doorgestort moet worden is dat mogelijks enkel de werkgeversbijdragen op dat fictieve stuk? De rest wordt dan toch wel uitgespaard.
De uitleg was dat :
1) de indexering van het loon volledig gedaan wordt
2) Men deelt dit op in een stuk werknemer en stuk overheid. Dit volgens de berekening en verdiscontering van het bedrag van 1) in functie van een maximum van 4k.
3) men stort elk stuk aan de desbetreffende entiteit
Er is geen besparing op de concurrentiepositie hiermee. De kosten blijven exact hetzelfde. Enkel is de bestemmeling van een stuk van de index nu de overheid ipv het individu. Dat was de uitleg die men had gegeven via de Tijd. En die achteraf bevestigd werd door het kabinet van de minister dat zijn uitleg om dit te ontkennen foutief was.

Dat is toch deels een transfer van de kinderlozen naar de kinderhebbenden. Een jaar middelbaar onderwijs kost de maatschappij 10.724 euro per jaar per scholier*. Als ouder moet je daar niet veel van betalen