Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat we een paar dagen geleden nog maar een referentiematch hadden gespeeld? Ik ga het weer mogen horen op kantoor.

Schandelijke prestatie gewoon, geen deftige bal tussen de palen zelfs denk ik? Wat kan ik mijn clubke haten, overbetaalde fcks. Gewoon zo hard overklast dit seizoen door Gent in alles en zeker gretigheid, wat een bende tamme zandzakken zijn wij geworden. Pff echt pissed, ik had weer hoop voor iets, 99/100 geven ze het altijd weg zo n matchen.
En dan nog eens te laat binnen omdat alles geblokkerd zat voor de match, amateurs op alle vlakken.

Laatst bewerkt:
Dat vind ik vreemd, een finale Gent - Anderlecht is toch even aantrekkelijk?

Als het zover komt, geef ik Gent zelf een grote kans om te winnen. Enige nadeel is dat het nog wel even is tot de finale (ja toch? :unsure:) en ze deze vorm moeten aanhouden. Er zit alleszins veel voetbalvernuft in die ploeg.

Jongens hou het eens wat kalm aub.
Zowel taalgebruik, op de man spelen en anti-supporteren mag wel stoppen bij deze.

Als die ref even consequent kaarten had getrokken zoals hij zaterdag even wilde tonen tegen Kompany was Club de match geëindigd met 3 man. Ineens mag dat gescheld en gedoe dan weer wel allemaal.

Als die ref even consequent kaarten had getrokken zoals hij zaterdag even wilde tonen tegen Kompany was Club de match geëindigd met 3 man. Ineens mag dat gescheld en gedoe dan weer wel allemaal.
Euh, wat heb jij allemaal gezien dan? Enkel Vanaken had ik ff schrik bij z'n reactie na een fout die hij tegengefloten kreeg. Voor de rest vind ik dat ze nog zeer kalm gereageerd hebben allemaal.

Al bij al kan ik nog wel leven met deze uitslag, sowieso al heel veel chance gehad bij de uitwedstrijd.
Het voetbal was zeker de eerste 30-40 minuten toch goed, Gent kwam er nauwelijks uit en had heel wat meeval bij de doelpunten. Tweede helft zat het er dan eigelijk nooit in want er was al heel snel die (domme) rode kaart.

Voetjes op de grond, rug rechten en zaterdag herpakken tegen Seraing dan maar. (en supporteren voor Eupen of Anderlecht, zolang Gent maar niet met de beker gaat lopen :sop:)

Euh, wat heb jij allemaal gezien dan? Enkel Vanaken had ik ff schrik bij z'n reactie na een fout die hij tegengefloten kreeg. Voor de rest vind ik dat ze nog zeer kalm gereageerd hebben allemaal.

Al bij al kan ik nog wel leven met deze uitslag, sowieso al heel veel chance gehad bij de uitwedstrijd.
Het voetbal was zeker de eerste 30-40 minuten toch goed, Gent kwam er nauwelijks uit en had heel wat meeval bij de doelpunten. Tweede helft zat het er dan eigelijk nooit in want er was al heel snel die (domme) rode kaart.

Voetjes op de grond, rug rechten en zaterdag herpakken tegen Seraing dan maar. (en supporteren voor Eupen of Anderlecht, zolang Gent maar niet met de beker gaat lopen :sop:)
Zeer kalm… bij die fase met Tissoudali krijgt die over zijn kloten terwijl ze daar met 2 op hem afvliegen omdat hij een bruggetje doet. Vanaken inderdaad. Balanta komt hier al 2 jaar met alles weg terwijl die de hele match ligt te schoffelen en bij die fase van Odoi stonden ze met 5 te tieren naar Lambrechts.

Dat mag allemaal van mij maar het contrast met Kompany op zijn plaats willen zetten - die ook nog eens 100% gelijk had - is frappant. Dezelfde ref.

Was bij beide fases toch minder intens dan je hier laat uitschijnen. En toch alleszins minder bulderend in het gezicht van de scheidsrechter.

Andere wedstrijd en andere discussie natuurlijk, is ondertussen al geweten wat Kompany precies heeft gezegd? Dat kan ook een rol gespeeld hebben.

Zeer kalm… bij die fase met Tissoudali krijgt die over zijn kloten terwijl ze daar met 2 op hem afvliegen omdat hij een bruggetje doet. Vanaken inderdaad. Balanta komt hier al 2 jaar met alles weg terwijl die de hele match ligt te schoffelen en bij die fase van Odoi stonden ze met 5 te tieren naar Lambrechts.

Dat mag allemaal van mij maar het contrast met Kompany op zijn plaats willen zetten - die ook nog eens 100% gelijk had - is frappant. Dezelfde ref.
Er is toch wel een groot verschil met de manier waarop Kompany letterlijk in het gezicht staat te schreeuwen van de ref alsof hij een kleutertje aan het terechtwijzen is en de manier waarop de Club spelers protesteren tegen een rode kaart. Maar goed, da's jouw mening. We gaan hier geen Club-Anderlecht discussie van maken.

Mens lief wat was dat weer. 4e match tegen Gent dit seizoen, 4e keer overklast door Gent/Hein.
Oververdiend voor Gent, simpel.

Toevalstreffer dus zondag, was ergens wel te verwachten. Geen beweging of loopacties zonder bal, geen diepgang en lef, Vanaken weer veel en veel te laag, zucht.

Diep teleurgesteld wederom, vooral door de manier waarop gewoon. Zelfs met een kegel in doel bij Gent scoren we wrs nog geen goal.

Dat Vormer de enige is die vrije trappen en corners kan geven zeg ik hier echt al meer dan een jaar.
Ik zag Skov ze wel goed trappen tegen Gent (laatste competitie match)in die 2e helft.

Kan me ze wel enkel van de rechterkant herinneren (als je naar doel kijkt). Geen idee of hij ze ook aan de andere kant kan trappen.

Lang had inderdaad ook een gele kaart moeten krijgen voor de kaartbeweging die hij maakte op het einde. Maar goed, dat is een regel die ook nauwelijks wordt toegepast waardoor zo'n gedrag er niet uitgaat (en dat is bij elke ploeg trouwens).

Ik was bijna in paniek dat Odoi een goede speler was geworden de afgelopen 2 weken. Was gelukkig gisteren terug de Odoi die ik ken. Van die rode kaarten pakte die er bij Anderlecht op geregelde tijden.

Was bij beide fases toch minder intens dan je hier laat uitschijnen. En toch alleszins minder bulderend in het gezicht van de scheidsrechter.

Andere wedstrijd en andere discussie natuurlijk, is ondertussen al geweten wat Kompany precies heeft gezegd? Dat kan ook een rol gespeeld hebben.
Hij was aan het wijzen naar het strafschopgebied van OHL en dat ging dus duidelijk iets van "daar moest ge ook fluiten". Hoe en in welke bewoording weet ik niet, maar ik ben er zeker van dat dat het typische soort geldingsdrang is wat je hier in België wel eens vaker ziet. "Die Kompany moet niet denken dat hij alles mag", zoiets. Compleet belachelijk om op letterlijk 4 seconden voor 2 keer dezelfde uitspraak in 1 beweging 2 gele kaarten te trekken. Dat gebeurt nooit. Nooit. En wat ik over gisteren zei is dat Lambrechts aantoont dat hij anders nooit zo doet.
Dit was gewoon puur viseren van Kompany zaterdag. Een voorbeeld stellen of zo.

Dat mag maar het is nu niet dat Kompany zo'n irritant geval is dat elke week zo staat te doen. Figuren als Hein, Clement in het verleden, Brys zelf zaterdag, die Stills, Vrancken, etc. staan ook elke week te brullen tegen de ref.

Wees gewoon consequent als ref.

Hij was aan het wijzen naar het strafschopgebied van OHL en dat ging dus duidelijk iets van "daar moest ge ook fluiten". Hoe en in welke bewoording weet ik niet, maar ik ben er zeker van dat dat het typische soort geldingsdrang is wat je hier in België wel eens vaker ziet. "Die Kompany moet niet denken dat hij alles mag", zoiets. Compleet belachelijk om op letterlijk 4 seconden voor 2 keer dezelfde uitspraak in 1 beweging 2 gele kaarten te trekken. Dat gebeurt nooit. Nooit. En wat ik over gisteren zei is dat Lambrechts aantoont dat hij anders nooit zo doet.
Dit was gewoon puur viseren van Kompany zaterdag. Een voorbeeld stellen of zo.

Dat mag maar het is nu niet dat Kompany zo'n irritant geval is dat elke week zo staat te doen. Figuren als Hein, Clement in het verleden, Brys zelf zaterdag, die Stills, Vrancken, etc. staan ook elke week te brullen tegen de ref.

Wees gewoon consequent als ref.
We weten niet of die scheidsrechters voor de wedstrijden al dan niet een briefing krijgen van het referee department (professional laat ik bewust achterwege) die bepaalde fouten/gedrag benadrukken die bestraft moet worden. Met gigantische druk tot gevolg?

Vanaken is nog altijd de enigste speler die twee speeldagen (extra) schorsing kreeg voor verwensingen naar de ref.

Dat ging ook zogezegd een voorbeeld worden.

Eigenlijk begrijp ik - na afgelopen zondag en Kompany - echt niet waarom die daar niet gewoon zijn 2e geel krijgt.
Fout is terecht gefloten, geel is ook terecht en dan nog zo tekeer gaan.

De verklaring is vrij eenvoudig hé. Het naar de letter toepassen van die regel gebeurt zelden, dus iedereen doet gewoon door. Als je vroeger een leerkracht had die constant dreigde met 'de volgende die x doet moet schrijven', maar effectief amper straf gaf. Dan was het ook vaak kermis in het lokaal. Eenmaal een voorbeeld stellen werkt niet.

Daarnaast was het protest natuurlijk ook niet zo hevig als bij Kompany. Die ging nog iets harder tekeer. Soit, eerder een discussie voor de JPL-thread zeker?

Dat Club nog maar met drie op het veld mocht staan, is wel serieus overdreven natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan