Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemde acties van Odoi. Beide fases konden evengoed rechtstreeks rood zijn (eerste keer natrappen, tweede keer een slag). Het loopt zo goed bij hem; waarom dan zo overdreven opgefokt spelen? Jammer. Uiteraard moet Lambrechts eerder fluiten en Tissoudali geel geven (geweldige speler, maar wat een ettertje trouwens), dan was dit dus niet gebeurd, maar Odoi moet gewoon rustig blijven daar.

Verder een match waarin het gewoon tegen zat voor Club. Meteen op achterstand na een afgeweken bal. Dan 35 minuten lang duidelijk de betere ploeg. Oke, minder kansen dan tegen Antwerp, maar Gent is nu eenmaal een pak sterker dan het matige Antwerp dit jaar. Gent had sowieso 10 punten meer moeten hebben in de competitie; Antwerp eerder 10 punten minder. Het spel was gewoon goed: veel inzet, veel drang naar voren, Gent kwam er niet aan te pas. In Buchanan en Olsen zit gewoon veel muziek. Bij Lang lukken de acties minder goed, maar hij blijft nuttig en werkt zeer hard.

En dan komt het moment van Mignolet... Eigenhandig zet hij Gent plots volledig uit het niets op rozen. Dit is de zoveelste flater dit seizoen. Het wordt stilaan onbegrijpelijk. Ja, hij speelt geregeld ook nog zeer sterke matchen, maar een 10-tal duidelijke flaters (vaak met puntenverlies tot gevolg) is natuurlijk onacceptabel voor eender welke keeper (laat staan voor de zwaar (over?)betaalde topkeeper Mignolet...).

Zelfs dan was er nog hoop, maar liet Odoi zijn ploeg in de steek. Tja. Toch maar weer gewoon Balanta zetten? De beste speler van Club dit seizoen die nu al weken op de bank zit. Onbegrijpelijk van Schröder. Odoi kan toch overal spelen. :biglaugh:

Wederom een zwakke match van Mata en een totale ramp van een match van Mechele. Voorgoed uit de ploeg graag; Hendry is zonder twijfel de betere.

Al wekenlang steekt Nsoki er trouwens serieus bovenuit. Sterk in de duels, technisch goed en dus sterk aan de bal. Topspeler.

Gent had trouwens ook gerust minstens 1x een 2e gele kaart kunnen krijgen. Hein had het wel door en haalde die spelers er dan maar meteen af. Lambrechts was nu niet bepaald consequent.

Verdiend van Gent imo.
Ze wilden het gewoon een pak meer leek mij. Enorm goed defensief en dan wat geluk in de afwerking.
Maar Club was gewoon niet goed he. Met overwicht koop je just niks als er geen kansen uit komen.

Odoi had eigenlijk rechtstreeks rood moeten zijn. Het feit dat hij er nu af gaat na een 2e gele terwijl zijn eerste gele ook al pure frustratie was is gewoon karma. Er had idd eerder gefloten moeten worden maar bij Vanzeir werd dat ook aangehaald en was iedereen het er over eens dat het zelfs schandalig was dat je dit zou gebruiken als verdediging. Hij moet zijn handen thuis laten, punt.

Frustrerende avond keek er echt na uit, en dan krijg je een caromoble bal binnen. We hebben druk gezet maar gent stond heel goed paar halve kansen maar niks meer dan dat.
Als je dan de heen match bij pakt is dit oververdiend, gent heeft ons nu al 4 keer overhoop gespeeld.
en gent-rsca zou ook een leuke finale zijn aub geen eupen.

De verklaring is vrij eenvoudig hé. Het naar de letter toepassen van die regel gebeurt zelden, dus iedereen doet gewoon door. Als je vroeger een leerkracht had die constant dreigde met 'de volgende die x doet moet schrijven', maar effectief amper straf gaf. Dan was het ook vaak kermis in het lokaal. Eenmaal een voorbeeld stellen werkt niet.

Daarnaast was het protest natuurlijk ook niet zo hevig als bij Kompany. Die ging nog iets harder tekeer. Soit, eerder een discussie voor de JPL-thread zeker?

Dat Club nog maar met drie op het veld mocht staan, is wel serieus overdreven natuurlijk.
Natuurlijk is het overdreven dat Club met 3 moest eindigen. Vanaken moet je voor mij ook geen geel geven voor dat protest.
Maar als je zondag de regels streng wilt volgen, moet je hem wel zijn 2e geel geven

Het is nog gewoon dezelfde ref ook! Dan zijt ge met 2 maten en 2 gewichten bezig.

Frustrerende avond keek er echt na uit, en dan krijg je een caromoble bal binnen. We hebben druk gezet maar gent stond heel goed paar halve kansen maar niks meer dan dat.
Als je dan de heen match bij pakt is dit oververdiend, gent heeft ons nu al 4 keer overhoop gespeeld.
en gent-rsca zou ook een leuke finale zijn aub geen eupen.
Ik zie het eigenlijk echt gebeuren, Gent - Eupen. Straks 0-0 en met penaltys eruit.

Bus en bijhorende tickets zijn al in orde, hopelijk een stralend zonnetje en een mooie finale (met Gentse winst). Als we dit niveau kunnen aanhouden (zonder grote blessurelast) halen we misschien nog PO 1 ook. Wedstrijd tegen Anderlecht zal wellicht cruciaal worden.

Bus en bijhorende tickets zijn al in orde, hopelijk een stralend zonnetje en een mooie finale (met Gentse winst). Als we dit niveau kunnen aanhouden (zonder grote blessurelast) halen we misschien nog PO 1 ook. Wedstrijd tegen Anderlecht zal wellicht cruciaal worden.
Misschien off-topic (verhuis gerust mods) maar hoe is dat daar eigenlijk zo hard verandert bij Gent?
Ik volg 1A dit seizoen nog minder dan anders maar ik meen me te herinneren dat jullie toch serieus in het sukkelstraatje zaten?

Misschien off-topic (verhuis gerust mods) maar hoe is dat daar eigenlijk zo hard verandert bij Gent?
Ik volg 1A dit seizoen nog minder dan anders maar ik meen me te herinneren dat jullie toch serieus in het sukkelstraatje zaten?
dat is ook zo, op bestuursniveau blijft het een rommeltje. Een waslijst aan foute keuzes, slechte communicatie en wanbeleid
We halen nu resultaten ONDANKS het bestuur en DANKZIJ Hein (die ik ook verguisde, eerlijk is eerlijk)
We hebben een goed basisteam, maar aanvallend hebben we een probleem van zodra Tiss of Depoitre uit vallen
Daardoor hebben we dus in januari bijna PO1 weg gegooid, maar nu maken we dus weer kans met de geoliede machine die Hein ervan gemaakt lijkt te hebben.

en eerlijk is eerlijk, als Brugge, Antwerp en Anderlecht niet zo veel met punten smossen, dan maakten we ook al lang geen kans meer.
maar da's nu de Belgsiche competitie he, als je ergens een reeksje van een paar gewonnen matchen hebt, maak je al gemakkelijk een sprong in het klassement (en omgekeerd)

Voor het eerst in maanden nog eens een Belgische match meepikken. Nog geen 10 minuten bezig maar toch al twee (lelijke) goals gezien. :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan