Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met een smartphone en een Chromecast (+/- €40), nodig als je geen al te slimme tv hebt, kom je al heel ver.Ik twijfel zelf al een tijdje om mijn kabelabonnement op te zeggen maar de vriendin kijkt wel graag eens naar programma's genre Blind gekocht, Huis Gemaakt, Thuis, ...
In principe staat hier enkel kanaal één op.
Is er voor ons een mogelijkheid om zowel live als uitgesteld te kijken naar alle programma's van één ? Wat hebben we hiervoor nodig ?
Misschien kan ik ze zo wel overtuigen.
De Chromecast komt dan gewoonweg in de USB van mijn TV vermoed ik ?Met een smartphone en een Chromecast (+/- €40), nodig als je geen al te slimme tv hebt, kom je al heel ver.
Zowel VRT als VTM hebben apps voor de smartphone + een site die je via Google Chrome kan streamen naar tv. Play heeft voor de moment enkel een site maar zou aan een app werken en werkt niet met livestreams als ik me goed herinner, de twee andere zenders wel.
Ik heb het afgelopen jaar de programma's die je opsomt perfect kunnen volgen zonder digicorderabonnement.
De HDMI-poort + aansluiting op de stroom.De Chromecast komt dan gewoonweg in de USB van mijn TV vermoed ik ?
Kan je dan die gsm gebruiken terwijl de TV speelt of niet ?
Aansluiten met HDMI. Als je al een smartTV hebt kan je ook gewoon de apps rechtstreeks installeren hé (maar VRTnu werkt niet op Samsung Tizen).De Chromecast komt dan gewoonweg in de USB van mijn TV vermoed ik ?
Kan je dan die gsm gebruiken terwijl de TV speelt of niet ?
Bij LG heb in de app toch ook nog niet gezien. Maar ach een chromecast kost nu ook weer geen fortuin.Aansluiten met HDMI. Als je al een smartTV hebt kan je ook gewoon de apps rechtstreeks installeren hé (maar VRTnu werkt niet op Samsung Tizen).
Je stelt dan gewoon die chromecast in dat hij je wifi herkent, en als je dan met je GSM iets afspeelt heb je een extra icoon om het naar de TV (chromecast) te sturen. Vanaf dat moment trekt de chromecast de data ook binnen dus met je GSM kan je doen wat je wil.
Nee, zover ik weet ondersteunt de VRT gewoon geen smart TV-platformen. Sony en Philips (niet zeker dat het die zijn) werken met een ingebouwde chromecast dus geen probleem daar, al de rest werken dus niet.Bij LG heb in de app toch ook nog niet gezien. Maar ach een chromecast kost nu ook weer geen fortuin.
Ik heb twee jonge kinderen in mijn gezin (5 en 7) en twijfel al een tijdje om mijn kabel op te zeggen. Kinderen kijken zelf ook vooral Netflx en Disney+. Ketnet/VTM Kids kijken ze via digibox maar kan in principe even goed gestreamd worden (zoals we net ook op vakantie deden bvb)
Waarom ben ik dan nog overgegaan tot het knippen? Ik zou BBC missen en ik hou er ook wel van om 'per toeval' op een leuke film/docu/serie te belanden op bvb de Nederlandse zenders
(Een andere reden is wss ook dat mijn vrouw nog te graag zapt)
De reclame an sich is niet zo het probleem. Het is vooral storend dat je betaalt voor reclame.Voor kids, als je ze op een smart tv laat kijken. Via youtube wss? Heb je dan toch ook allemaal reclame?
Kinderen kijken vrtnu (piet piraat, Bob de bouwer) of YouTube.Veel mensen zonder jonge kinderen hier precies.
Aangezien er in België best wel wat ouderen leven, vermoed ik van niet. Er is nog steeds een publiek voor FC De Kampioenen/Thuis/Familie en dat ook met een minuutje reclame ervoor. Zelfs met blokken reclame van 20 minuten tijdens de live als het moet.Binnenkort allen naar Netflix en andere Streaming diensten dan? Kan goed zijn dat ze hun eigen graf gaan delven hiermee.
4K Netflix en de vrouw World of warcraft tegelijkertijd vlot spelen ging hier perfect met ScarletIemand hier ervaringen met Scarlet en cord cutting? Ze hebben nu een interesante aanbieding met gratis installatie en zo. Maar ik twijfel of hun snelheid goed genoeg is om te streamen en te gamen tegerlijk...