Belgische cord-cutters?

Zou je overwegen je Belgisch kabelabonnement op te zeggen of heb je het al gedaan?

• Niet van toepassing: ik heb er nooit één gehad

Stemmen: 18 14,8%
  • Ja, reeds opgezegd

Stemmen: 51 41,8%
  • Ja, ik overweeg het te doen in de toekomst

Stemmen: 41 33,6%
  • Neen, ik kijk wel nog naar klassieke lineaire televisie

Stemmen: 12 9,8%

• Totaal aantal stemmers
    122
  • Opiniepeiling gesloten .
Voor 65 euro vind ik die nu toch niet zo interessant (de promo van 40 euro pm loopt maar 3 maand).
Zit wel een mobiel abo in met onbeperkt sms/bellen +4gb + 40gb voor bepaalde apps zoals Soundcloud, Netflix enz, helaas de optie Apple 4k voor 69 is enkel voor Epic combo Full experience

Laatst bewerkt:
Zit wel een mobiel abo in met onbeperkt sms/bellen +4gb + 40gb voor bepaalde apps zoals Soundcloud, Netflix enz, helaas de optie Apple 4k voor 69 is enkel voor Epic combo Full experience
Ja voor die prijs mag dat mobiel abo er inderdaad in zitten. Want een interessante prijs vind ik het toch zeker niet.

Oooh. Zal eens zien of het werkt op mijn Chromecast met Google tv.:)

EDIT: Gelukt en werkt.:)
Ja, ik had wat problemen met de built in chromecast. En om nog een extra chromecast ins te steken, vond ik te gek. Dus blij met de app. Er is ook een app van nuplayer. Die werkte ook wel ok.

VRT Nu is beschikbaar als beta voor Android tv.

Nu nog een appje van goplay en de digibox kan echt buiten.
Thx, intussen geïnstalleerd en lijkt goed te werken. Goplay zal wel volgen binnenkort (al mis ik die niet echt, met uitzondering van de mol mss).

Sinds vorig jaar digibox teruggebracht. Merkte ook al een tijd dat ik er nog amper gebruik van maakte. Net voor het nieuws, wat sport, en soms eens een film. Die 100 extra zenders waren compleet overbodig, maar ik betaalde er wel voor.

Even dit topic opnieuw actueel maken..

Ik ben op zich een tevreden Proximus klant op vlak van internet, maar de Tv-ervaring blijft maar een pijnlijk euvel. Foutmeldingen met de Tv-decoder, geluid dat slecht synchroniseert, opnames die verdwijnen... Ik heb al meer dan eens naar de overkant gelonkt (Telenet), maar daar lees je ook wel de nodige klachten, en het is dan ook nog eens een stuk duurder.

Nu ben ik in het bezit van een Apple TV. Eerst dacht ik nog eens een poging te ondernemen met de Pickx-app van Proximus, maar die ondersteuning is nog slechter dan hun decoder. Dan maar eens de VRT Max en VTM Go app uit de App Store gehaald en die lijken verbazend goed te presteren. Vlot, handig in de bediening en quasi alle aanbod. Ook het afspelen lijkt voorlopig foutloos te verlopen.

Nu kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk enkel VRT, VTM of Play zenders bekijk. Van die laatste ontbreekt jammer genoeg een Apple-tv app, maar die zal er in de toekomst wel komen vermoed ik. Als ik mijn Flex pakket omzet naar enkel internet bespaar ik 12 EUR / maand (mobiel zit via de werkgever), en hoef ik geen 3x per dag meer mijn decoder te resetten omdat hij een foutmelding geeft. Aantrekkelijk..

Dus, hoe zijn de ervaringen van anderen anno 2022 om enkel met apps te werken? Welk platform verkiezen jullie? En is er een mogelijkheid om GoPlay te gebruiken (via Airplay bijvoorbeeld?). Alvast bedankt!

Dus, hoe zijn de ervaringen van anderen anno 2022 om enkel met apps te werken? Welk platform verkiezen jullie? En is er een mogelijkheid om GoPlay te gebruiken (via Airplay bijvoorbeeld?). Alvast bedankt!
GoPlay loopt nog stevig achter. Via de browser werkt Chromecast een beetje. Via de mobiele app is het helemaal huilen met de pet op.
Vorig seizoen van de Mol bekeken via de brakke browser op de tv 😖

GoPlay is uiteraard van Telenet, en die hebben er eigenlijk belang bij géén goede ondersteuning voor cordcutters te voorzien. Complottheorie? Of gewoon het businessmodel van Telenet? Bij De Mol hebben ze vorig seizoen zelfs content exclusief achter een Telenet betaalmuur gestoken, en door diezelfde oligopolisten kunnen wij hier in België niet deftig toegang krijgen tot HBOMax omdat kwaliteitseries vermengd worden met wat extra Vlaamse rommel om het vervolgens als Streamz te verkopen. Dus ja, dan zoek je naar alternatieven om series als House of the Dragon te volgen...

Ik ga eind dit jaar switchen naar: Orange TV Lite, https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/orange-tv-lite
Niet volledig de televisie wel, wel een besparing van € 8,5 per maand ten opzichte van de klassieke decoder waar ik tientallen zenders op staan waar ik nooit meer naar kijk.

GoPlay is uiteraard van Telenet, en die hebben er eigenlijk belang bij géén goede ondersteuning voor cordcutters te voorzien. Complottheorie? Of gewoon het businessmodel van Telenet? Bij De Mol hebben ze vorig seizoen zelfs content exclusief achter een Telenet betaalmuur gestoken, en door diezelfde oligopolisten kunnen wij hier in België niet deftig toegang krijgen tot HBOMax omdat kwaliteitseries vermengd worden met wat extra Vlaamse rommel om het vervolgens als Streamz te verkopen. Dus ja, dan zoek je naar alternatieven om series als House of the Dragon te volgen...

Ik ga eind dit jaar switchen naar: Orange TV Lite, https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/orange-tv-lite
Niet volledig de televisie wel, wel een besparing van € 8,5 per maand ten opzichte van de klassieke decoder waar ik tientallen zenders op staan waar ik nooit meer naar kijk.
Genoeg content van andere platformen/zenders :D
Heb het nog niet gemist eigenlijk, maar ik zou wel rapper eens kijken moest het er zijn.

Even dit topic opnieuw actueel maken..

Ik ben op zich een tevreden Proximus klant op vlak van internet, maar de Tv-ervaring blijft maar een pijnlijk euvel. Foutmeldingen met de Tv-decoder, geluid dat slecht synchroniseert, opnames die verdwijnen... Ik heb al meer dan eens naar de overkant gelonkt (Telenet), maar daar lees je ook wel de nodige klachten, en het is dan ook nog eens een stuk duurder.

Nu ben ik in het bezit van een Apple TV. Eerst dacht ik nog eens een poging te ondernemen met de Pickx-app van Proximus, maar die ondersteuning is nog slechter dan hun decoder. Dan maar eens de VRT Max en VTM Go app uit de App Store gehaald en die lijken verbazend goed te presteren. Vlot, handig in de bediening en quasi alle aanbod. Ook het afspelen lijkt voorlopig foutloos te verlopen.

Nu kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk enkel VRT, VTM of Play zenders bekijk. Van die laatste ontbreekt jammer genoeg een Apple-tv app, maar die zal er in de toekomst wel komen vermoed ik. Als ik mijn Flex pakket omzet naar enkel internet bespaar ik 12 EUR / maand (mobiel zit via de werkgever), en hoef ik geen 3x per dag meer mijn decoder te resetten omdat hij een foutmelding geeft. Aantrekkelijk..

kijk dan meteen ook eens over de muur bij de collega's van Mobile Vikings of de concurrentie van EDPnet als je tevreden bent van het internet van Proximus

Ik heb 3 jaar geleden mijn dure tv + internetpack opgezegd om over te schakelen naar Tadaam (TV + internet via 4G). Met 40 euro per maand is dit een goedkoop alternatief en ik ben er een hele tijd erg tevreden mee geweest. De laatste maanden ging de kwaliteit echter sterk achteruit. Er zijn dagelijks momenten dat er geen verbinding is en de modem moet minstens 2 keer per dag opnieuw opgestart worden. Geen aangename ervaring meer dus, zeker wanneer je op thuiswerkdagen meerdere videocalls hebt.

Daarom besloten om binnen 14 dagen over te schakelen op een internet only abonnement (Scarlet Loco). Momenteel geen activerings- en installatiekosten, dus het komt op het einde van de rit ook nog eens goedkoper uit dan mijn huidig Tadaam-abonnement.
Hier in de straat is de verbinding erg slecht (slechte bedrading ofzo? Ik weet niet hoe dit werkt...), waardoor ik maar aan de 30 Mbps kom, dus Scarlet is meer dan voldoende.

Nu nog even een chromecast kopen en ik ben er klaar voor :)

Terug
Bovenaan