Bergbeklimmen/bergbewandelen

Castil

Well-known member
Crowdfunder FE
Zitten er hier 'klimmer'?
Sinds ik paar jaar geleden naar Zwitserland op vakantie moest en de kindjes enkel oog hadden voor de kinderclubs, moest ik een bezigheid zoeken.
Lopen kon toen maar om de andere dag, de vrouw teveel lastigvallen was uiteindelijk ook niet het beste idee.
Dus dan maar wandelschoenen aangetrokken en wat beginnen wandelen naar de hoogste toppen in de buurt.
Al snel de hoogste van +3000m beklommen en voor de rest nog enkele lagere zo snel mogelijk omhoog en omlaag, aangezien wandelen toch maar saai is.
De omgeving zelf interesseert me ook niet echt, af en toe korte pauze om iets te eten en dan zal ik wel eens rondkijken. Op de top 5 minuten wachten, 1 foto en terug naar beneden.

Maar sinds toen wel steeds met de gedachte blijven zitten om de Mont Blanc eens te doen, liefst zonder grote groep of de 2 overnachtingen zoals de meeste 'toeristen' het doen. Na toch wel wat opzoek werk lijkt deze berg een niet al te moeilijke met maar enkele lastige passages.

Iemand deze effectief al beklommen of, omdat ik hem ook niet solo wil doen wegens geen bergkennis, iemand van hier met ervaring die hem samen wilt beklimmen?
Ik krijg namelijk niemand van de vriendengroep warm of zot genoeg om mee te gaan.

Ik zou beginnen met cursussen te volgen om te leren hoe je klimt en beweegt in het hooggebergte en daar mensen vinden die de klim mee willen doen. Wandelen tot 3000 meter is niets ten opzichte van alpinisme. De Mont Blanc is misschien "makkelijk" maar elk jaar sterven er nog mensen op die berg. De kans lijkt me klein dat iemand je zomaar mee zou nemen op zo'n tocht. Ik zou het niet doen. :unsure:

Als je echt die top wil doen kan je veel geld leggen om met een groep mee te gaan als toerist. Of de tijd nemen en alpinisme leren.

Altijd gefascineerd geweest door bergen en bergsporten. Al snap ik niet hoe je maar '5 minuten' neemt op de top; tenzij je in ademnood zit op hoogte :laugh:

Het echte summit klimmen laat ik wel aan mezelf voorbij gaan, ik zie mijn leven nog iets te graag en voel me te verantwoordelijk om me ook levend te houden voor de kiendjes.

Wel zou ik graag multiday hikes doen en daar kom ik ook al snel in het probleem van geen medegezellen te hebben, ik krijg ze enkel mee voor 3 daagse id buurt van België.

Altijd gefascineerd geweest door bergen en bergsporten. Al snap ik niet hoe je maar '5 minuten' neemt op de top; tenzij je in ademnood zit op hoogte :laugh:

Het echte summit klimmen laat ik wel aan mezelf voorbij gaan, ik zie mijn leven nog iets te graag en voel me te verantwoordelijk om me ook levend te houden voor de kiendjes.

Wel zou ik graag multiday hikes doen en daar kom ik ook al snel in het probleem van geen medegezellen te hebben, ik krijg ze enkel mee voor 3 daagse id buurt van België.
Je hebt bergsportclubs die tochten organiseren, altijd met fijne mensen!

Terug
Bovenaan