besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

- Binnenkort switchen van internet provider wat toch 25 euro per maand zou schelen.
- Gsm abbo ook gehalveerd (van 29 euro ongelimiteerd naar 15 euro/10 gig mobiele data)
- PC zet ik tegenwoordig tijdens de nacht ook altijd uit (en gestopt met minen voorlopig).
- TooGoodToGo wordt hier ook intensief gebruikt. Kunt ge toch wel heel goedkoop mee eten :)
- Kortere douches nemen :unsure:
- Eten meenemen naar het werk
- Enkele abbos stopgezet (Discord Nitro, Xbox Game Pass)

Qua inboeten, internet provider valt nog te zien (snelheid zal lager liggen maarja), GSM abbo heb ik nog niet echt gemerkt maar sowieso is dat ook enkel voor wanneer ik niet thuis of niet op het werk zit en dan lijkt 10gig me wel voldoende. Die xbox game pass gebruikte ik ook te weinig en die discord nitro is gewoon zijn geld niet waard op dit moment.

- Binnenkort switchen van internet provider wat toch 25 euro per maand zou schelen.
- Gsm abbo ook gehalveerd (van 29 euro ongelimiteerd naar 15 euro/10 gig mobiele data)
- PC zet ik tegenwoordig tijdens de nacht ook altijd uit (en gestopt met minen voorlopig).
- TooGoodToGo wordt hier ook intensief gebruikt. Kunt ge toch wel heel goedkoop mee eten :)
- Kortere douches nemen :unsure:
- Eten meenemen naar het werk
- Enkele abbos stopgezet (Discord Nitro, Xbox Game Pass)

Qua inboeten, internet provider valt nog te zien (snelheid zal lager liggen maarja), GSM abbo heb ik nog niet echt gemerkt maar sowieso is dat ook enkel voor wanneer ik niet thuis of niet op het werk zit en dan lijkt 10gig me wel voldoende. Die xbox game pass gebruikte ik ook te weinig en die discord nitro is gewoon zijn geld niet waard op dit moment.

Tbh vind ik Too Good to Go nog duur.
Heb dat ook ne tijd gedaan maar nu heb ik hier kant en klare maaltijden steken in de diepvries en die kosten mij 2-3 euro.
Ne Paella Royale uit de colruyt is bijv nog geen 5 euro voor 1.5kg en daar kom ik al ff mee toe.

Heb dat ook ne tijd gedaan maar nu heb ik hier kant en klare maaltijden steken in de diepvries en die kosten mij 2-3 euro.
Ne Paella Royale uit de colruyt is bijv nog geen 5 euro voor 1.5kg en daar kom ik al ff mee toe.
Ik dacht dat jij nogal "into" gezonde voeding was en aan mealpreps deed? Paella van Everyday lijkt daar toch wat mee te conflicteren?

Too good to go hebben we hier een paar keer gedaan. Was een beetje hit or miss, en soms was de communicatie ook dat niet (dan was er amper/niets meer over). Laatste keer was dat van een slager en konden we uiteindelijk toch wel redelijk wat zelf weggooien omdat het al snel een reukje had, en de rest waren van die slaatjes met mayonaise wat nu ook niet echt iets is waarvan je op een dag of twee een kg wegwerkt :unsure:

Laatst bewerkt:
Das nog niets, vriendin van me liet haar stuk zeep vallen - gevolg (niet ongewenst maar zeker ongepland) zwanger, en dan nog een tweeling (hadden al 2 kindjes) - resultaat: nieuwe wagen en woning moeten kopen, gestopt met werken :ROFLMAO: - daarna wel beslist om haar man onvruchtbaar te maken, het was dat of niet meer samen douchen!
samen-zingen-74217a13bd37783494a4e9e7cc14afd8.png
1200px-Wilnis%2C_Koningin_Julianastraat_23%2C_NH_kerk_-_img_6307.jpg

:unsure:

Toffe vriendin precies... die alle details toelicht

Goh, krijg altijd veel vis en voor 4 euro kan ik daar toch nen dag of 2-3 mee eten. Maar het is wel afhankelijk van winkel tot winkel wat ge krijgt. Heb hier ene die wel veel geeft.

Ik dacht dat jij nogal "into" gezonde voeding was en aan mealpreps deed? Paella van Everyday lijkt daar toch wat mee te conflicteren?

Too good to go hebben we hier een paar keer gedaan. Was een beetje hit or miss, en soms was de communicatie ook dat niet (dan was er amper/niets meer over). Laatste keer was dat van een slager en konden we uiteindelijk toch wel redelijk wat zelf weggooien omdat het al snel een reukje had, en de rest waren van die slaatjes met mayonaise wat nu ook niet echt iets is waarvan je op een dag of twee een kg wegwerkt :unsure:

Goh die voedingswaardes zijn best wel ok se voor avondeten.

Ik kom op ne dag toch mooi aan mijn eiwitten door mijn ontbijt en lunch dus steekt ook iets minder nauw dan.

Moeilijkheid is wel dat ik minder vlees probeer te eten en ik de alternatieven ervoor nogal duur vind als je echt wil eten.

Goh, krijg altijd veel vis en voor 4 euro kan ik daar toch nen dag of 2-3 mee eten. Maar het is wel afhankelijk van winkel tot winkel wat ge krijgt. Heb hier ene die wel veel geeft.

Dan is dat bij jullie anders als bij ons. Ik ben zo een paar keer naar de wok hier geweest, een koffie/broodjeszaak en vond dat eigenlijk vaak weinig.
Allee, lucky you :)

En ik heb nog nooit wasverzachter gebruikt, heeft zelden een meerwaarde.

Voor de mensen die net als ik graag de droogkast gebruiken omdat alles dan zo heerlijk zacht is: ik doe de was er 20 minuten in en dan verder drogen aan het droogrek.

En dat is net waarvoor wasverzachter dient 🤓

Ik bespaar dus veel door de droogkast niet te gebruiken want dat kost echt wel veel.

En dat is net waarvoor wasverzachter dient 🤓

Ik bespaar dus veel door de droogkast niet te gebruiken want dat kost echt wel veel.
Ik voel echt geen verschil tussen wel of geen wasverzachter gebruiken in "ruwheid" van wasgoed als het aan het droogrek droogt. 🤷🏼 en als je er geen voordeel aan merkt, gebruik je het beter niet natuurlijk. 😁

Ik voel echt geen verschil tussen wel of geen wasverzachter gebruiken in "ruwheid" van wasgoed als het aan het droogrek droogt. 🤷🏼 en als je er geen voordeel aan merkt, gebruik je het beter niet natuurlijk. 😁
Normaal gezien heeft wasverzachter ook de functie om de kalk die in leidingwater zit te counteren. Als je dan ook geen leidingwater gebruikt, of je hebt een toestel dat het water zachter maakt, dan is er geen meerwaarde behalve de geur van de wasverzachter.

Allez dat is toch de uitleg die mijn grootmoeder mij altijd gegeven heeft waarom dat zij geen wasverzachter gebruikt en waarom ik als ik was ook beter geen wasverzachter gebruik.

Normaal gezien heeft wasverzachter ook de functie om de kalk die in leidingwater zit te counteren. Als je dan ook geen leidingwater gebruikt, of je hebt een toestel dat het water zachter maakt, dan is er geen meerwaarde behalve de geur van de wasverzachter.

Allez dat is toch de uitleg die mijn grootmoeder mij altijd gegeven heeft waarom dat zij geen wasverzachter gebruikt en waarom ik als ik was ook beter geen wasverzachter gebruik.
Ik heb idd een waterverzachter 😇

Tenzij je een ventilatiesysteem hebt in de oude woning? Ik heb tochthonden geplaatst aan onze grote houten ramen in de living (we hebben vier grote dubbele ramen van 2m x 2m en dan nog eens een groot schuifraam) , daarmee verliezen we een stuk minder warmte in de winter.
Hoe helpen tochthonden? Je legt deze dan beneden, maar je ramen verliezen toch ook bovenaan en aan de zijkanten?

Hoe helpen tochthonden? Je legt deze dan beneden, maar je ramen verliezen toch ook bovenaan en aan de zijkanten?
Dat ook wel, maar minder dan onderaan. Althans, naar mijn aanvoelen als ik in de wintermaanden de koude voel binnentrekken. Zeker bij de voordeur was dat een meerwaarde, en de deur van de hal die naar de leefruimte leidt heeft er ook een.

Gebruik azijn als vervanger voor wasverzachter. 30 cent per liter.

Niet voor niks dat er continue deals zijn op merkproduct-wasverzachters :p. Marges gaan hoog zijn.

Zelf kuisproducten maken in bulk kost weinig tijd maar kan u wel een mooie besparing opleveren. Zeker als je de basisingrediënten met ecocheques koopt. Dan hoeft je eigenlijk nooit meer wasmiddel, vaatwastabletten etc te kopen in de supermarkt.
Hier ben ik eigenlijk wel geïnteresseerd in. Heb je tips, tricks, recepten, websites?

Ik eet hier ook regelmatig als lunch paar boterhammen met zo een doosje makreelfilet in tomatensaus/olie. Vrij gezond, goedkoop en ge hebt uw wekelijkse portie vis binnen.

Terug
Bovenaan