ugar
Well-known member
Superlekker in cannelloniRicotta met spinazie... Ik heb het ook nooit begrepen![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Superlekker in cannelloniRicotta met spinazie... Ik heb het ook nooit begrepen![]()

Technisch gezien de ideale manier om rijk te worden én te blijven.Classic 9L, zo hard dat ze kunnen patsen, zo laag kunnen ze hier ook schrapen

Wat moet je daarvoor gestudeerd hebben? In mijn hoofd zitten daar enkel ingenieus maar dat klopt waarschijnlijk niet.Niet de meest voor de hand liggende oplossing om te besparen op dagelijkse uitgaven maar ik kan uit eigen ervaring het volgende aanraden indien je alleenstaand bent : Ga zoals ik offshore werken. (offshore wind, baggeraars, oil & gas platformen)
De periodes dat je aan het werk bent heb je werkelijk geen kosten (behalve koelkast en vriezer die thuis nog wat draaien) en geniet je van de volgende perks :
Ik ben er werkelijk nog nooit in geslaagd om iemand te overtuigen om de stap te maken. Iedereen wil alle weekends thuis zijn. Tja..
- Gratis kwaliteitsvol en lekker eten dat voor je klaar wordt gemaakt
- Gratis warm water & elektriciteit
- Gratis verwarming
- Uw kleren worden gratis gewassen en mooi opgeplooid klaargelegd
- Tax free shop = Farden sigaretten kopen aan €14! stuk om later met dikke winst door te verkopen
- Als je een gat in je hand hebt -> geen probleem je raakt toch niet in een winkel (tenzij je online graag dingen bestelt)
- Op het einde van de maand ligt er een meer dan dubbel mediaan loon klaar
Wat moet je daarvoor gestudeerd hebben? In mijn hoofd zitten daar enkel ingenieus maar dat klopt waarschijnlijk niet.
STCW, TSO mechanic/elektriciteit, STEM richtingen, ingenieurs... allemaal welkom.Wat moet je daarvoor gestudeerd hebben? In mijn hoofd zitten daar enkel ingenieus maar dat klopt waarschijnlijk niet.
Nutriscore is volgens mij "binnen categorie". Dus dat zegt niks. Vandaar dat frieten ook score A hebben.Ok 't is wel op kwaliteit inboeten maar ik stond ervan te kijken:
Ik was namiddag stevig gaan sporten en kwam thuis met een beetje een lage suikerspiegel ofzo.. had echt goesting in rotzooi. Ben naar de Carrefour gestapt en heb daar 1kg lasagne gehaald en opgevreten. Waar ik vooral van stond te kijken: dat kost €2,30 voor heel die bak. Hoe maken ze daar in godsnaam nog winst op? Die was zelfs nog best te eten.
En de nutriscore was B. Zal waarschijnlijk wel een bs score zijn maar ik had zeker verwacht dat dit eerder D zou zijn.
Ravioli = Poor man's dim sum.Ricotta met spinazie... Ik heb het ook nooit begrepen![]()
En geen familie hebben ( of ze liever niet zienSTCW, TSO mechanic/elektriciteit, STEM richtingen, ingenieurs... allemaal welkom.
Je moet vooral willen leren en wat doorzettingsvermogen hebben.
) en ik vermoed dat daar het schoentje knelt voor de meesten.De reden die ik meestal hoor is dat ze dan de helft minder weekends kunnen gaan zuipen en feesten.En geen familie hebben ( of ze liever niet zien) en ik vermoed dat daar het schoentje knelt voor de meesten.
Er hangen wel wat haken en ogen aan die uitleg:HLN maakt er ook reclame voor ...
![]()
Tien procent minder gas gebruiken én betalen bij het verwarmen? Dat doe je met dit handige gadget
Nu de energieprijzen hoog zijn en de temperaturen laag, is het meer dan ooit tijd om te snoeien in je verbruik. Daar zijn legio manieren toe: gaande van isoleren en de keuze voor een zuinige verwarmingsinstallatie tot simpelweg de thermostaat terugdraaien en je ketel goed onderhouden. Een...www.hln.be
Maar je moet de watertemperatuur van de cv verlagen van 80 graden naar 60 ...
Euh ... hier staat ie op 55-60 ...
Op die manier zal de ruimte sneller opwarmen en ben je op koude dagen minder vlug geneigd de verwarming hoger te draaien.
Waar een gemiddelde cv-ketel op 80°C of meer draait, volstaat met behulp van radiatorventilatoren een maximale watertemperatuur van 60°C. Op die manier verbruik je ongeveer 10 procent minder gas.
Hier gaan er 3 dingen uit 's nachts: bureau (met 2 laptops, scherm, luidsprekers, hometrainer). TV (chromecast, tv etc.). Telenet modem (vooral die paddenstoel met fan verbruikt wel wat). Gewoon telkens met 1 klik op de stekkerdoos om sluimerverbruik van opladers te vermijden.Een klein voorbeeldje : Een spaarlamp een nacht laten branden kost 6 Watt * 8 h = 0.05 kWh = 0.025 EUR. Maar indien je dat iedere dag doet, is dat dus 9 EUR op jaarbasis. Peanuts niet? Door wat op te letten en na te kijken heb ik het sluimerverbruik in huize ugar van > 300 Wh naar < 200 Wh gebracht. Dat is dus ongeveer 1 kWh besparing per dag= 365 kWh op jaarbasis = 183 EUR op jaarbasis.
.
Klopt, al zegt men ook "penny smart, pound stupid" voor mensen die op kleine zaken willen besparen maar op grotere schaal dat niet doen. Mijn eigen vader was daar eigenlijk een voorbeeld van, en met hem veel mensen van die leeftijd denk ik: alles van verbruiksartikelen zoals voeding moest goedkoop zijn, als er iets van elektronica of gereedschap gekocht werd liefst een actie bij Aldi...maar dan wel nooit kijken naar de contracten van de nutsvoorzieningen, verzekeringen, enz. en een wagen kopen zonder enig onderzoek (met als resultaat dat het verbruik toch wel hoog was en er minder dan twee jaar later een andere werd gekocht).Nog effe terug helemaal on-topic, ik lees hier vaak de opmerking dat besparing x effort y niet waard is.
In het Engels zeggen ze "Care for the pennies, the pounds will take care of themselves"
Ik heb bij het bedrijf waar ik werk meerdere keren meegewerkt aan het opzetten van grote besparingsoperaties. Indien je een miljard € wilt besparen, kan je hopen dat je op één idee uitkomt dat één miljard € opbrengt, maar dat zou dan waarschijnlijk al lang in uitvoering zijn. Succes van zo'n operaties wordt bepaald door in iedere stap en iedere proces kleine besparingen door te voeren.
Ook daar is natuurlijk een limiet, je gaat geen 1000 € uitgeven om 500 € te besparen.
Maar de boodschap is: als je bij ieder idee zegt dat het op zich niet de moeite is, ga je nooit goedkoper leven. De magische oplossing die je 200 EUR per maand gaat doen besparen zonder effort ga je niet vinden. Het is makkelijker om 20 maatregels door te voeren die je elk 10 EUR per maand doen besparen.
Een klein voorbeeldje : Een spaarlamp een nacht laten branden kost 6 Watt * 8 h = 0.05 kWh = 0.025 EUR. Maar indien je dat iedere dag doet, is dat dus 9 EUR op jaarbasis. Peanuts niet? Door wat op te letten en na te kijken heb ik het sluimerverbruik in huize ugar van > 300 Wh naar < 200 Wh gebracht. Dat is dus ongeveer 1 kWh besparing per dag= 365 kWh op jaarbasis = 183 EUR op jaarbasis.
.
Dat snap ik dus niet he.
- Tax free shop = Farden sigaretten kopen aan €14! stuk om later met dikke winst door te verkopen
Ik geef een FERME korting (50%) in vergelijking met de prijzen in de winkel maar ik verkoop die natuurlijk niet voor de prijzen waarvoor ik ze zelf inkoop.Dat snap ik dus niet he.
Als ne maat goedkoop aan sigaretten kan geraken, dan rekent die toch gewoon de prijs aan die hij zelf heeft betaald. Waarom winst maken op kap van uw vrienden?
Als ik daar winst op zou willen maken zou ik verkopen aan mensen die ik niet ken en dat gebeurt sowieso niet.
Yep. Hier ook. Vrouw en kinderen kan mij niet schelen, maar Pinten zuipen...De reden die ik meestal hoor is dat ze dan de helft minder weekends kunnen gaan zuipen en feesten.
Geld >>> vrienden. Wat is het volgende ? Je maat gaat naar de wc en zijn portefeuille ligt op tafel en je pakt geen 50 euro eruit, dat doet toch ook iedereen?Dat snap ik dus niet he.
Als ne maat goedkoop aan sigaretten kan geraken, dan rekent die toch gewoon de prijs aan die hij zelf heeft betaald. Waarom winst maken op kap van uw vrienden?
Als ik daar winst op zou willen maken zou ik verkopen aan mensen die ik niet ken en dat gebeurt sowieso niet.
Tot diezelfde groep reken ik ook de mensen die keitrots zeggen hoeveel ze bespaard hebben nadat ze iets in korting gekocht hebben dat ze anders niet zouden kopen. Nee, je hebt niet bespaard, je hebt extra uitgegeven...Klopt, al zegt men ook "penny smart, pound stupid" voor mensen die op kleine zaken willen besparen maar op grotere schaal dat niet doen. Mijn eigen vader was daar eigenlijk een voorbeeld van, en met hem veel mensen van die leeftijd denk ik: alles van verbruiksartikelen zoals voeding moest goedkoop zijn, als er iets van elektronica of gereedschap gekocht werd liefst een actie bij Aldi...maar dan wel nooit kijken naar de contracten van de nutsvoorzieningen, verzekeringen, enz. en een wagen kopen zonder enig onderzoek (met als resultaat dat het verbruik toch wel hoog was en er minder dan twee jaar later een andere werd gekocht).