besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Hoeveel mensen ik op mijn werk iedere middag een broodje zie uithalen met een blikske frisdrank.. daar zijt ge tegenwoordig toch ook rap €6 tot €8 voor kwijt? Da's dan efkes €30-€40 per week.

Pakt is gewoon boterhammekes mee mensen. En dan liefst nog op de marginale manier zoals mij: de broodzak en een pakske kaas of hesp.

Hoe vaak ik al de opmerking gekregen heb van 'ah nu snap ik hoe gij dieje BMW hebt kunnen betalen!' :unsure:

Met dat de prijs van een groot bruin brood hier bij de lokale bakker richting de drie euro gaat: in de Aldi koop je een groot volkorenbrood voor €1,10 🤑
Ik vind het smaakverschil wel gigantisch! 🙈 Met dat soort brood maak ik met plezier croques, supermarktbrood van de Delhaize is "degelijk voor die prijs" maar zo een vers brood van de bakker... Da's gelijk een delicatesse! (Die je omwille van de prijs niet meer dagelijks eet. :unsure: )

Hoeveel mensen ik op mijn werk iedere middag een broodje zie uithalen met een blikske frisdrank.. daar zijt ge tegenwoordig toch ook rap €6 tot €8 voor kwijt? Da's dan efkes €30-€40 per week.

Pakt is gewoon boterhammekes mee mensen. En dan liefst nog op de marginale manier zoals mij: de broodzak en een pakske kaas of hesp.

Hoe vaak ik al de opmerking gekregen heb van 'ah nu snap ik hoe gij dieje BMW hebt kunnen betalen!' :unsure:
Bij ons heb je ook twee types, diegene die je zegt die daar gewoon met een brood en beleg en een mes toekomen en drie dagen er van eten, en dan een ander deel dat elke dag naar de Delhaize aan overkant van straat gaat om een broodje of een spaghetti of iets anders dat meer dan 10 euro kost. Elke dag. En dat zijn dan diegene die altijd klagen over "te weinig loon" of "te hoge huur" en dergelijke.

Ik vind het smaakverschil wel gigantisch! 🙈 Met dat soort brood maak ik met plezier croques, supermarktbrood van de Delhaize is "degelijk voor die prijs" maar zo een vers brood van de bakker... Da's gelijk een delicatesse! (Die je omwille van de prijs niet meer dagelijks eet. :unsure: )
Ik ben wel een broodeter dus dat brood van den Aldi spaart mij wel veel geld uit. Dat volkorenbrood vind ik ook wel lekker en het gaat ook lang mee.

De ene wilt rijden met een BMW en de andere wilt elke middag eens iets anders eten dan hetgeen hij moest eten in de kleuterklas en de lagere school. Iedereen doet uiteindelijk met zijn geld wat hij wilt. Gij kunt uwen BMW ook verkopen. Is ook een hoop weggesmeten geld elk jaar.
Een goedbedoelde/licht humoristische opmerking gecounterd krijgen met een extreem arrogant antwoord... Enkel op BG zeker?

Als ge tussen de lijnen door kon lezen bedoel ik eigenlijk dat dat misschien niet elke dag hoeft? Want zoals hierboven aangehaald zijn dat ook vaak mensen die zitten te zaniken over de gestegen prijzen. (wat ook niet altijd onterecht is uiteraard)

Die BMW was op dat moment de meest fiscaal aantrekkelijke optie, voor een andere wagen gaan was weggesmeten geld. Ook typisch dat je mijn rekening maakt zonder ook maar iets erover te weten.

Ik heb mij laten wijsmaken dat je met een radiatorborstel wel wat kan uitsparen door een paar keer per jaar je radiator te ontdoen van stof. Voor de prijs moet je het alvast niet laten, maar of het echt veel uitmaakt weet ik niet.

Zoiets dus :

Laatst bewerkt:
Op een wine tasting de wijn niet opdrinken maar uitspugen.
Gegarandeerd dat je dan minder flessen besteld.

Nu was ik mijn toestellen es aan het monitoren met een smartstekker en kom tot de constatatie dat die dingen geld slurpen :laugh:
Welke stekker? Ik wil hier ook eens wat toestellen uitmeten. Onze oude ijskast zal ook wel de euro's recht van mijn rekening trekken.

Ik heb mij laten wijsmaken dat je met een radiatorborstel wel wat kan uitsparen door een paar keer per jaar je radiator te ontdoen van stof. Voor de prijs moet je het alvast niet laten, maar of het echt veel uitmaakt weet ik niet.

Zoiets dus :

Zou dat echt zoveel schelen? Ik ben hier wat tips aan 't verzamelen om komende winter toe te passen, dus als zo'n kleine actie al voor een goede besparing kan zorgen des te beter.

Voorlopige eindstand van dingen die we zullen toepassen:
- thermokledij aan/meer laagjes dragen
- 1 ruimte verwarmen
- werken met radiatorfolie- en ventilatoren
- vaker met de waterkoker aan de slag gaan voor warm water

Wij wonen in een huurappartement dus echt zotte isolatiewerken kunnen wij hier niet doen, jammer genoeg.

Ghoh, geen idee om eerlijk te zijn en het is ook niet eenvoudig om te controleren. Adverteerders overdrijven nogal graag, maar stel dat je slechts 0,1% zou kunnen uitsparen heb je je investering al terug en zo een borstel verslijt niet van één keer je radiatoren te kuisen.

Ja lap, had mezelf al vooringenomen om warm te kleden en verwarming zo laat mogelijk pas op te zetten dit jaar, maar nu merk ik dus dat uw handen koud zijn zelfs al hebt ge warm kledij aan. Typen op PC, GSM... dat is minder comfortabel. Ik las dat 14 september (vandaag) de gemiddelde dag is dat de Vlaming zijn chauffage terug aanzet. Het scheelt al niet veel.
Vorig jaar wast wel een pak beter qua weer ( verjaardagfeestje zoontje ). Nu ist een warme zomer en plots terug 14 graden en regen. Moest de zon schijnen maakt dat een een verschil ( mss volgende week ? )

Hier nog steeds T-shirt en korte broek, ik ben klaar voor -20, collega’s waren wel niet heel happy dat ik de ramen had open gezet deze morgen, de watjes.

Vorig jaar wast wel een pak beter qua weer ( verjaardagfeestje zoontje ). Nu ist een warme zomer en plots terug 14 graden en regen. Moest de zon schijnen maakt dat een een verschil ( mss volgende week ? )
Half september denken dat de herfst begonnen is om dan begin oktober nog +20 graden dagen te krijgen, dat is de laatste jaren vaak gebeurd hoor. Als ze schijnt heeft de zon echt nog wel aardig wat sterkte.

Half september de chauffage al terug opzetten vind ik toch behoorlijke vroeg. Bij veel mensen met het ook gewoon 22 graden in huis zijn, dat zal deze winter toch iets minder zijn op veel plaatsen.

Half september denken dat de herfst begonnen is om dan begin oktober nog +20 graden dagen te krijgen, dat is de laatste jaren vaak gebeurd hoor. Als ze schijnt heeft de zon echt nog wel aardig wat sterkte.

Half september de chauffage al terug opzetten vind ik toch behoorlijke vroeg. Bij veel mensen met het ook gewoon 22 graden in huis zijn, dat zal deze winter toch iets minder zijn op veel plaatsen.
Hier is het nu 22 °C en staan boven de ramen open om de slaapkamers aangenaam koel te houden. Als het wat zonnig is, is het ook meteen terug warm. En het is hier zeker geen nieuwbouw met pakken isolatie. Nu goed, temperatuurstolerantie is ook wel iets dat verschilt tussen personen en deels aangeleerd is.

Terug
Bovenaan