Mulan
Well-known member
De ovenfrietjes van huismerk Albert Heijn vind ik persoonlijk nog net iets lekkerder. Nu de airfryer frietjes van AH mee per ongeluk blijkbaar, hopelijk ook eetbaar...Ja bij mij alleen de airfryer frietjes van mccain denk ik![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De ovenfrietjes van huismerk Albert Heijn vind ik persoonlijk nog net iets lekkerder. Nu de airfryer frietjes van AH mee per ongeluk blijkbaar, hopelijk ook eetbaar...Ja bij mij alleen de airfryer frietjes van mccain denk ik![]()
Wij maken /snijden onze frieten meestal zelf.De ovenfrietjes van huismerk Albert Heijn vind ik persoonlijk nog net iets lekkerder. Nu de airfryer frietjes van AH mee per ongeluk blijkbaar, hopelijk ook eetbaar...

Oei, ik dacht dat het netto was, anders gaan ze nooit aan hun bewering komen dat 85% er recht op heeft.Oeie, ik heb me vergist, boven de 125k bruto moet je t teruggeven oi22
Maar dat is dan weer iets wat iemand die een deftige biefstuk wilt eten niet zal doen. Want (zoals eerder hier al gezegd), als je die dingen zelf invriest, verkloot je hoogstwaarschijnlijk het vlees. En ik ga er van uit dat je invriest, want je biefstuk gaat anders geen 10dagen goed blijven ^^Als je weet dat je maximaal 100g vlees zou mogen eten op een dag. Dan weet je dat je die argentijnse steak van 1kg kan kopen. In 10 stukken snijdt van 100g elk en dat je dan 10 dagen argentijnse steak kan eten (2€/keer). Terwijl bij belgische steak dit meestal een 3 tal lappen zijn (4.3€/keer). En de meeste mensen dan zo 1 lap nemen per keer en hier 3 dagen van eten. Qua prijs gaat die argentijnse dan interessanter zijn. Als je er echter 1 kg argentijnse erdoor draait in plaats van er anders 3 keer van te eten... ja dan ben je niet goed bezig budgetgewijs ;p.

En voor sommige mensen valt smaak onder levenskwaliteit 
Tuurlijk,Maar dat is dan weer iets wat iemand die een deftige biefstuk wilt eten niet zal doen. Want (zoals eerder hier al gezegd), als je die dingen zelf invriest, verkloot je hoogstwaarschijnlijk het vlees. En ik ga er van uit dat je invriest, want je biefstuk gaat anders geen 10dagen goed blijven ^^
Reden is simpel, je diepvries thuis is niet koud genoeg. Hoe kouder/sneller het vriesproces, hoe kleiner de ijskristallen die gevormd worden. En die ijskristallen kunnen de celmembranen doorprikken. En dat heeft een impact op smaak/textuur. Dan kan je evengoed de goedkope biefstuk kopen
Zelfde als discussie huismerken, sommige merkproducten zijn beter, andere ongeveer hetzelfde. Maar het prijsverschil komt ergens vandaan. Is het niet van de bulk/goedkopere verpakking/minder marketing/... dan is het simpelweg omdat er een andere samenstelling is met meestal goedkopere basisproducten.
Je kan altijd besparen om te besparen, maar ik dacht dat deze topic nog altijd ging over besparen zonder in te boeten op levenskwaliteitEn voor sommige mensen valt smaak onder levenskwaliteit
![]()
.
.hoe geraak jij aan 400 euro maaltijdcheques per maand met 2?Dat is toch niet uitzonderlijk. Met 2 werken is 400 maaltijdcheques. 8 euro per dag. Het zou al raar zijn dat je die niet op krijgt.
2 x 23 x 8.hoe geraak jij aan 400 euro maaltijdcheques per maand met 2?
Rap is nooit goed. Er zijn 4,3333 weken in een maand. Dus gemiddeld 346 euro voor 2 personen, in de veronderstelling:2 x 23 x 8.
Rap gerekend is dat 400.
Omdat daar geen standaard indexatie voor is, da's een beslissing van de overheid (normaal na sociaal overleg) om dat te verhogen. Laatste verhoging is van 7 naar 8 euro in 2016.Even een offtopic vraag misschien. Maar waarom stijgen de maaltijdcheques eigenlijk niet met de inflatie die wij vandaag de dag kennen. Ik krijg al 4 jaar lang hetzelfde bedrag aan maaltijdcheques van mijn werkgever.
Awel 5/5de werken hé. Dan nog eens flexijobben voor 1 uurtje per dag met extra maaltijdcheques op diezelfde dagenhoe geraak jij aan 400 euro maaltijdcheques per maand met 2?
.
Ik denk dat je het belangrijkste nog vergeten bent.Rap is nooit goed. Er zijn 4,3333 weken in een maand. Dus gemiddeld 346 euro voor 2 personen, in de veronderstelling:
- dat iemand nooit verlof nemet
- dat er geen feestdagen zijn
- dat beide partners het maximumbedrag maaltijdcheques krijgen.
In de praktijk zal je op jaarbasis max zo'n 300 euro per maand kunnen krijgen als koppel. En voor een gemiddelde vlaming zal dat eerder 100-200 euro zijn.
Ik moet zeggen, Coca Cola Zero vervangen met Freeway Cola Zero is de meest positieve invloed geweest op onze shoppingfactuur.Prijs u gelukkig.
Mij mag je bvb met een blinddoek -cola-cola zero-light -pepsi-river voorschotelen ik haal ze er allemaal uit.

Schrappen in uw hobbies moet zowat dé definitie zijn van "aan kwaliteit inboeten"...Ik heb hier nog niet veel over hobbies gelezen, maar ik ben wel blij dat ik nooit dure vrijetijdsbestedingen heb gehad.
Mijn voornaamste hobby is lezen, maar daar kan ik dankzij tweedehands vondsten (met ecocheques) en een bibliotheekkaart wel de kosten drukken. De bibliotheek heb ik pas sinds dit jaar "herontdekt": voor 15 euro/jaar mag ik zoveel ontlenen als ik wil, zolang ik niet meer dan 15 items op hetzelfde moment in bruikleen heb. Ik ben lid geworden van een bib in een aangrenzende stad omdat zij een groter aanbod hebben dan mijn eigen gemeente; anders kostte het me maar 10 euro/jaar.
Als cadeau bij speciale gelegenheden krijg ik ook vaak boeken, waardoor mijn hobby heel betaalbaar is. Moest ik 40 à 50 boeken per jaar eerstehands aankopen, zou mij dat een kleine 1000 euro per jaar kosten.
Maar ik schrap niet, ik lees nog even veel en met even veel plezier?Schrappen in uw hobbies moet zowat dé definitie zijn van "aan kwaliteit inboeten"...

Maar dan bespaar je ook niet tov vroeger? Of kocht je vroeger elk boek?Maar ik schrap niet, ik lees nog even veel en met even veel plezier?![]()