besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ik doe zelfs nooit zout bij de patatten. Gewoon gekookte patatten eten we eigenlijk nooit, ik maak er altijd wel iets van, dus zout toevoegen is niet nodig.
Ik eet ook niet graag gekookte patatten en we eten dat dus ook niet heel veel. Liever wortel- of spinaziepuree dan. Is zoiets dan te eten zonder zout? Is een echte vraag, ik eet gewoon altijd wat mij voorgeschoteld wordt zonder daar iets aan toe te voegen van zout of peper. Mogelijk zou ik dat dus ook eten wanneer m'n vriendin er geen zout bijdoet, geen idee of ik dat zou merken.

Ik eet ook niet graag gekookte patatten en we eten dat dus ook niet heel veel. Liever wortel- of spinaziepuree dan. Is zoiets dan te eten zonder zout? Is een echte vraag, ik eet gewoon altijd wat mij voorgeschoteld wordt zonder daar iets aan toe te voegen van zout of peper. Mogelijk zou ik dat dus ook eten wanneer m'n vriendin er geen zout bijdoet, geen idee of ik dat zou merken.
Is te eten zonder zout. Enkel niet zo lekker.

Ik neem ook (behalve bij een late shift) altijd een broodje op het werk met een blikje. Broodje zelf kost 2,5 euro en een blikje kost 70 cent. Op de drank kan ik al niet besparen want in de winkel is het niet goedkoper. Een brood aan 3 euro, hesp aan 3,89 per pakje en kaas aan 2,75 zou dan 9,64€ geven vs 12,5€ mocht ik een broodje blijven nemen. En tussen een gewone smos kaas/hesp zitten ook nog eens groenten (ik pak geen mayo). Dus ik weet niet of die 2,5€ besparen op een week de moeite is om dan boterhammen zonder groenten te hebben.

en je vergeet nog in te rekenen dat de warmte van dat kookvuur ook je woonkamer mee heeft verwarmd.
Een andere tip is het aanschaffen van een snelkookpan.
Voor soep, stoofgerechten, steamen kan je zo de gaartijden van gerechten met 50 tot 70% beperken.

Ik neem ook (behalve bij een late shift) altijd een broodje op het werk met een blikje. Broodje zelf kost 2,5 euro en een blikje kost 70 cent. Op de drank kan ik al niet besparen want in de winkel is het niet goedkoper. Een brood aan 3 euro, hesp aan 3,89 per pakje en kaas aan 2,75 zou dan 9,64€ geven vs 12,5€ mocht ik een broodje blijven nemen. En tussen een gewone smos kaas/hesp zitten ook nog eens groenten (ik pak geen mayo). Dus ik weet niet of die 2,5€ besparen op een week de moeite is om dan boterhammen zonder groenten te hebben.
Het spelletje "reken-je-rijk" kan je op allerhande manieren spelen :P En de vraag is wat een eerlijke vergelijking is/wordt en waar je belang aan hecht ;)

Een gemiddeld half stokbrood is 150gr, een afbakbroodje is 125gr. Hangt er dus al vanaf welk soort broodje het is.
Een groot carré van 800gr bevat gemiddeld 24sneden (dus 22 als je de korsten niet opeet :P ). Laat het ons houden op 4 sneden per dag om ongeveer gelijk te houden. Dus 2 belegde botterhammen per keer en uw brood is op 5 dagen op. Klopt niet 100% dus hier zit ook al een verschil op ^^ En dan is er natuurlijk nog de optie dat je een rond brood pakt en het afhangt of je sneden uit het midden of de buitenkant hebt. Of dat je meer dan 2 belegde boterhammen eet (ik ken genoeg mensen die met een broodje genoeg hebben maar toch makkelijk 3 of 4 zo'n boterhammen binnenspelen :P ).
Dan is er nog de vraag van hoeveel hesp/kaas je er op doet en of de ratio brood/beleg hetzelfde is bij boterhammen als bij een broodje...
En hoe goed de belegde broodjes zijn en/of je belang hecht aan vers gebakken broodjes.

Maar dan gaan er mensen zeggen "Je kan evengoed de hesp/kaas/sla van Everyday pakken en een brood uit de Colruyt. En voor mij zijn 2 belegde botterhammen met elks een halve schel hesp/kaas voldoende!" en dan kom je op €0.85/dag of dus een besparing van €8.25/week t.o.v. je dagelijkse broodje. Maar dan is de vraag natuurlijk in hoeverre dit te vergelijken is ;) Het is een besparing, dat klopt wel natuurlijk.

DelHaize Heist: Stokbrood 1,75€ (PROMOPRIJS :shutup: )
Delhaize Heist: Melkbroodjes: 2,69€
..
Delhaize Itegem: Stokbood 1,05€ (--> 0.95€ wegens korting)
Delhaize Itegem: Melkbroodjes: 0,99€
..

FEEST! :clap:

Een weekje later

Delhaize Itegem: Stokbood 1,55€
Delhaize Itegem: Melkbroodjes: 2,69€

Feest afgelopen .. :headshake:

Ze waren de prijzen 'vergeten' aan te passen (inflatie) en / of de prijzen waren verkeerd genoteerd. Een week later waren het echter opnieuw de correcte prijzen.

Vroeger zou ik dit nooit opgemerkt hebben maar nu met de energiecrisis merk ik zulke fouten natuurlijk meteen op. :tongue:
Maar die van Heist heeft pistolets van de warme bakker :p

Het brood in de automaat hier, slaat morgen ook op naar 3€.

Deze namiddag eens door het dorp gereden. Alle tavernes, restaurants en cafés vol. Incl terrasverwarmers.
Het kan er nog van af bij velen!

Over douchen gesproken: ik en ongetwijfeld veel andere mensen gebruiken normaal gezien elke keer na het douchen een propere handdoek.
Maar ik ga vanaf nu elke handdoek twee keer gebruiken voor ik hem in de was gooi.
Resultaat is dat ik slechts om de 2 weken (i.p.v. elke week) handdoeken moet wassen. Komt nog bij dat ik voor handdoeken meestal de droogkast gebruik ook (zijn achteraf veel zachter dan als ge ze gewoon op een droogrek hangt).

Vroeger trouwens ooit een ellenlange discussie gehad met iemand over "hoe vaak gebruikt ge een handdoek, is meerdere keren wel hygiënisch" enz. Ik ben nu van mening veranderd dus :p

2e actiepunt op vlak van douchen: binnenkort starten met 2x per week op de middag te gaan joggen vanop mijn werk (in plaats van 's avonds, na mijn werk). Na het joggen dus ook douchen op mijn werk en niet thuis :tongue:

Over douchen gesproken: ik en ongetwijfeld veel andere mensen gebruiken normaal gezien elke keer na het douchen een propere handdoek.
Maar ik ga vanaf nu elke handdoek twee keer gebruiken voor ik hem in de was gooi.
Resultaat is dat ik slechts om de 2 weken (i.p.v. elke week) handdoeken moet wassen. Komt nog bij dat ik voor handdoeken meestal de droogkast gebruik ook (zijn achteraf veel zachter dan als ge ze gewoon op een droogrek hangt).

Vroeger trouwens ooit een ellenlange discussie gehad met iemand over "hoe vaak gebruikt ge een handdoek, is meerdere keren wel hygiënisch" enz. Ik ben nu van mening veranderd dus :p

2e actiepunt op vlak van douchen: binnenkort starten met 2x per week op de middag te gaan joggen vanop mijn werk (in plaats van 's avonds, na mijn werk). Na het joggen dus ook douchen op mijn werk en niet thuis :tongue:

Een handdoek is toch niet "vuil" na u één keer af te drogen...

Hoeveel wasmachines moeten/moesten jullie dan zo draaien per week :tongue:

Da's echt mental in mijn hoofd, telkens een nieuwe handdoek (of ik ga nu ontdekken dat ik een vuil persoon ben :unsure:)

Ik weet niet hoe jij je doucht, maar wanneer ik uit de douche stap ben ik proper, net gewassen. Wanneer ik mij afdroog, is dat dus gewoon proper water. Waarom zou je nu in godsnaam iedere keer een nieuwe handdoek nemen?

Een handdoek is toch niet "vuil" na u één keer af te drogen...

Hoeveel wasmachines moeten/moesten jullie dan zo draaien per week :tongue:

Da's echt mental in mijn hoofd, telkens een nieuwe handdoek (of ik ga nu ontdekken dat ik een vuil persoon ben :unsure:)

Ik weet niet hoe jij je doucht, maar wanneer ik uit de douche stap ben ik proper, net gewassen. Wanneer ik mij afdroog, is dat dus gewoon proper water. Waarom zou je nu in godsnaam iedere keer een nieuwe handdoek nemen?

ik weet niet hoe vuil gij zijt als gij uit uwen douche komt, maar mijn handdoek blijft hier gewoon hangen hoor. Ook meer dan 2x.

Als er nog mensen zijn dat bij elke douche een nieuwe handdoek nemen raise your hand ik ken zo niemand.

Ja kijk, dat is dus die discussie die ik heel lang geleden al gehad heb 😅
Toen was het 50/50 (we waren met 2 die telkens een propere handdoek pakten, en 2 die dat niet deden).

Ik begin er niet opnieuw aan :p (en ik ben het toch min of meer akkoord: je kan een handdoek perfect meer dan 1 keer gebruiken)
Wil enkel nog toevoegen @ugar dat met die redenering uw handdoek nooit vuil wordt en dus oneindig kan gebruikt worden :unsure: Ah ja, dat is elke keer gewoon proper water...?
@Holocene ik zeg het toch in mijn post, 1 machine handdoeken per week (en vanaf nu minder)

ik weet niet hoe vuil gij zijt als gij uit uwen douche komt, maar mijn handdoek blijft hier gewoon hangen hoor. Ook meer dan 2x.

Als er nog mensen zijn dat bij elke douche een nieuwe handdoek nemen raise your hand ik ken zo niemand.
Ik ben de vreemde vogel in mijn familie die als enige zijn handdoek meer dan één keer gebruikt.
Het is bij sommige zelfs zo straf dat ze 2 handdoeken per wasbeurt slijten, i kid you not.

Ik heb dat trouwens bij nog al mensen gehoord dat ze gewoon elke keer een nieuwe handdoek pakken. Proper is dat sowieso, maar zoals je zegt als je uw handdoek laat drogen, en je bent fris gewassen, dan zie ik de meerwaarde er ook niet van in.
Verspillen om te verspillen zeker :P

Sinds ik Alzheimerhanddoeken heb, gebruik ik ze ook meerdere keren.
Starten met het gezicht - eindigen met de geslachtsdelen
Poef Handdoek vergeet alles
Starten met gezicht.... etc...

Wel, de reden dat je handdoeken moet wassen na x keer (ik zeg bewust x, want hier is geen echte consensus over; gaat van 1,2,3 tot nog meer) is niet omdat ze "vuil" worden. Want op zich droog je inderdaad proper water af. Maar eerder omdat een vochtige handdoek een voedingsbodem is voor bacterieën en schimmels dewelke hoedanook overal aanwezig zijn ;)

Wel, de reden dat je handdoeken moet wassen na x keer (ik zeg bewust x, want hier is geen echte consensus over; gaat van 1,2,3 tot nog meer) is niet omdat ze "vuil" worden. Want op zich droog je inderdaad proper water af. Maar eerder omdat een vochtige handdoek een voedingsbodem is voor bacterieën en schimmels dewelke hoedanook overal aanwezig zijn ;)
En als je een handdoek goed laat drogen?

Terug
Bovenaan