Betaalbare restaurants (€30 p.p.)

Horse

Well-known member
Er is hier al een topic over toprestaurants en eentje over sterrenrestaurants, maar nog niet over betaalbare restaurants. Gisteren op aanraden van een vriend gereserveerd bij Mémé Gusta in Gent en deze hoort alvast in dit topic. Vlaamse Klassiekers aan betaalbare prijzen.

Stoofvlees voor €25 en steak Béarnaise voor €31 - daar word ik oprecht gelukkig van.
Zeker als je dan nog overheerlijk vlees krijgt. Zijn er nog zulke restaurants?

in de rand van Brugge: stoofvlees met krokketjes, 22 euro
vispannetje 24 euro.
momenteel ook winterse everzwijnenragout aan 26 euro incl een soep/quiche voorgerecht!

correcte prijzen en lekker eten.

@Horse Steak bearnaise voor 31 vind ik in onze regio niet zo speciaal hoor. genoeg plaatsen in de buurt waar je dit krijgt onder de 30 euro.

Er is hier al een topic over toprestaurants en eentje over sterrenrestaurants, maar nog niet over betaalbare restaurants. Gisteren op aanraden van een vriend gereserveerd bij Mémé Gusta in Gent en deze hoort alvast in dit topic. Vlaamse Klassiekers aan betaalbare prijzen.

Stoofvlees voor €25 en steak Béarnaise voor €31 - daar word ik oprecht gelukkig van.
Zeker als je dan nog overheerlijk vlees krijgt. Zijn er nog zulke restaurants?n
Nog steeds die mensen van mijn restaurant of zoiets?
ben der ooit geweest, was idd niet slecht.
Ik moet wel zeggen dat de prijs al eerder aan de hogere kant is voor deze keuken.

Nog steeds die mensen van mijn restaurant of zoiets?
ben der ooit geweest, was idd niet slecht.
Ik moet wel zeggen dat de prijs al eerder aan de hogere kant is voor deze keuken.
idd, ik snap echt niet wat daar zo goedkoop aan is? alléja, het topic is dan ook eerder "betaalbare restaurants", maar soit.

stoofvlees voor 25 ? in mijn regio is dat toch eerder 18 a 20 euro hoor.
voor 25 heb je meestal al een steak.

Lijken mij normale brasserie prijzen. Alles zal dus afhangen van de kwaliteit.

Ik ben al bij Meme Gusta geweest en ik zou het daar niet overheerlijk noemen. Zeker niet slecht hé, maar ook niet wauw. Eerder een correcte prijs, zeker voor zo dicht bij het Gravensteen.

Is vergelijkbaar qua prijs & kwaliteit met Du Progres er niet zo ver van:

Lijken mij normale brasserie prijzen. Alles zal dus afhangen van de kwaliteit.
En alles is gewoon regio gebonden.
Voor een simpele pint betaal je hier, in een simpel dorp/gemeente, overal tussen de 2.20 en de 2.70 euro.

maar ga naar een grootstad en je vind quasi geen pint onder de 3 euro.

dusja, zelfde van vlees natuurlijk. die lijn wordt gewoon doorgetrokken.

Voor een simpele pint betaal je hier, in een simpel dorp/gemeente, overal tussen de 2.20 en de 2.70 euro.

In Limburg is een pint 3.5€. Net zoals een Cola.
En dat is dan niet in een speciaal restaurant of grootstad of zo. Gewoon lokale brasserie.

Al zal je hier en daar wel wat variatie zien richting 3€. Onder de 3€ nog niet tegengekomen de laatste tijd.

Het stoofvlees bij Mémé Gusta zijn varkenswangetjes die zo mals zijn dat je amper een mes nodig hebt. Dat is iets totaal anders dan stoofvlees in een brasserie.

De steak is ook immens dik, de bearnaise saus is zelf gemaakt en komen ze 1’ nadat ze klaar is uitschenken op jouw bord. Overal vragen ze extra geld voor saus, hier zit dat in die prijs inbegrepen.

Dus ja. Het is daar goedkoop voor wat je krijgt. Dat kan je echt niet vergelijken met een brasserie. Anders zou ik er ook geen apart topic voor maken. Er zijn honderden brasserieën in België.

Café Folklore want paar minuten wandelen is van Gravensteen zit onder de 3euro naar mijn weten. Maar je moet wel de bruine kroegen dan uitzoeken. Niet de cafés op de toeristische plekken.

Als je echt goedkoop wil eten, zijn er van die sociale economie restaurants in de grootsteden :p. Dan heb je een maaltijd + drankje voor 20euro.

Hier ook eens proberen:

Kent er iemand een leuke brasserie met speeltuin in het midden tussen Antwerpen en Hasselt, dichtbij de autosnelweg?

Mijn vriendin is va Limburg maar wij wonen nu in Brasschaat dus handig als ze met de vriendinnen afspreekt met kinderen erbij dat dat ergens in het midden kan.

Het stoofvlees bij Mémé Gusta zijn varkenswangetjes die zo mals zijn dat je amper een mes nodig hebt. Dat is iets totaal anders dan stoofvlees in een brasserie.
Wel hetzelfde als varkenswangetjes in een brasserie dus 🤷‍♂️
Dus zoals Du Progres dat ik aangegeven heb: Stoverij op Vlaamse wijze met varkenswangetjes, Westmalle en Tierenteynmosterd €25,80

Hier ook eens proberen:

Kent er iemand een leuke brasserie met speeltuin in het midden tussen Antwerpen en Hasselt, dichtbij de autosnelweg?

Mijn vriendin is va Limburg maar wij wonen nu in Brasschaat dus handig als ze met de vriendinnen afspreekt met kinderen erbij dat dat ergens in het midden kan.
Meerhout.
Een jaar of 7-8 geleden was dat altijd zeer lekker en nog wel plezant zitten in de zomer (terras).

Hier ook eens proberen:

Wolfstee in Herentals.

Mémé Gusta

Eten oke, maar ik vind de inrichting niet gezellig en vooral (tenzij verbeterd) reeds twee keer geweest en de geur van eten zat enorm in onze kledij.

Nog nooit elders meegemaakt zo

Laatst bewerkt:

Ik ga wekelijks wel meermaals uit eten (wel meestal niet-Belgische resto's, ben geen fan van Belgische kost), maar ik vraag me af wat er zo speciaal is aan 25€ voor stoofvlees en 31€ voor een steak. Dat is min of meer de prijs, en mss al een beetje bovengemiddeld. Maar 'budget restaurant' is het zeker niet.

in Antwerpen: Pho Viet (vietnamees), Noung Inle (Myanmar), Afghan Darbar (afghaans), Palestijns restaurant., table d'ho (koreeans), Cafe commercial (belgisch)

In Gent blijft Amour (vroeger Pycke Zot) toch onklopbaar. Voor €19,5 wekelijks wisselend buffet, meeste gerechten zijn vegetarisch (altijd wel 1 vleesgerecht) en altijd heel lekker.

Ik zeg in Gent, maar ken eigenlijk nergens in ons land een restaurant waar je onder de 20 euro altijd lekker gegeten hebt, met veel keuze en variëteit en waar je ook volledig voldaan buitenkomt (vaak overvol, want ja, je schept zelf je bord op en gaat zoveel langs het buffet als je wil). Buffetrestaurants hebben vaak een negatieve naam, maar bij Amour bewijzen ze echt wel het tegendeel. Zeker niet de grootkeukenmaaltijden of volledig overgaargekookte drets die je bij buffetrestaurants verwacht.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan