Betaalbare restaurants (€30 p.p.)

Het gaat helemaal niet om je inkomensklasse, wel hoe je met oogkleppen naar alles kijkt.

Dus Amour is betaalbaar voor jou omdat je voor €19,5 een lunchmenu hebt. In het Pakhuis heb je een lunchmenu voor €20,5 maar dat vind je niet betaalbaar omdat iemand anders er een 3gangenmenu à la carte met drank voor €75 genuttigd heeft... :wtf:
Dit is gewoon van kwade wil hé. Ik vind €75/pp inderdaad niet onder betaalbaar horen, over het lunchmenu van datzelfde restaurant heb ik niets gezegd. Horse kwam hier dan ook niet vertellen over het fantastische betaalbare lunchmenu hij gegeten heeft.

Hoeft toch niet - onder betaalbaar valt ook gewoon goede prijs/kwaliteit imo.

Toen de Makro nog bestond vind ik bepaalde gerechten echt wel zeer goed voor geen geld, spijt dat ze er niet meer zijn.
Maar dan kan je hier ook komen spreken over een gerecht van Boury dat prijs/kwaliteit goed zit. Enfin, doe maar, maar dan zie ik voor mij geen nut in dit topic.

Dit is gewoon van kwade wil hé. Ik vind €75/pp inderdaad niet onder betaalbaar horen, over het lunchmenu van datzelfde restaurant heb ik niets gezegd. Horse kwam hier dan ook niet vertellen over het fantastische betaalbare lunchmenu hij gegeten heeft.
Maar het is dezelfde brasserie. In een thread over betaalbare restaurants... Waar het restaurant dus primeert, niet hoeveel gangen een ander gegeten heeft...
Hij heeft lekker gegeten in dat restaurant. Maakt toch niet uit welke menu het was? Als jij naar lunchmenu's wilt kijken en die vergelijken, open de menu van het restaurant en doe dat.

Als er iemand van kwade wil verkeerde vergelijkingen maakt, ben jij het net hé. Want jij kijkt naar iemand die duidelijk zegt dat hij à la carte een 3gangenmenu met drank genuttigd heeft en jij vergelijkt het met een voornamelijk vegetarisch/veganistisch lunchbuffet met 1 drankje.
Restaurants hebben verschillende dingen op de kaart staan. Je gaat een kinderspaghetti in een brasserie toch ook niet vergelijken met een wagyu bavette in een ander restaurant?

We gaan er niet uit geraken, da's duidelijk.

Het gaat over betaalbaarheid, en als iemand afkomt met €75/pp, dan hoort dat wat mij betreft niet thuis in dit topic. Of dan hoor ik hier met mijn loon niet thuis, whatever. Dat je ook andere zaken kan eten, minder kan bestellen, ... is allemaal naast de kwestie.

Misschien kunnen we besluiten dat uit eten gaan tegenwoordig echt duur is. Eender waar je komt, imo.
Al las ik nu onlangs wel dat de La Paz in Leuven centrum terug open is met echte Vlaamse kost en dat die gerechten daar maar 15 euro per stuk kosten, gaande van vidé, tot stoofvlees etc... Ik ben er nog niet gaan eten, maar ik ben benieuwd hoe je dat zo goedkoop kan serveren :D

We gaan er niet uit geraken, da's duidelijk.

Het gaat over betaalbaarheid, en als iemand afkomt met €75/pp, dan hoort dat wat mij betreft niet thuis in dit topic. Of dan hoor ik hier met mijn loon niet thuis, whatever. Dat je ook andere zaken kan eten, minder kan bestellen, ... is allemaal naast de kwestie.
Dus als ik bij Amour eerst een Monkey 47 gin tonic (€14,00) drink als aperitief + dan het buffet (€23,90 's avond) met een fles Barbera(€43) voor een totaal van €80,90; is Amour dan nog betaalbaar? Of is mijn keuze bij het voor jou betaalbaar restaurant gewoon niet in lijn met wat jij wilt (of kunt) betalen?

Het totaalbedrag van 1 iemand zegt helemaal niets over de betaalbaarheid van het restaurant; waar dit topic over gaat. Maar blijkbaar werkt het voor sommigen als een rode lap op een stier dat iemand een avondje uit doet in een betaalbaar restaurant waardoor de totaalprijs oploopt. Maar, voor wat er verzet geweest is, wel nog steeds onder betaalbaar valt. En niemand die je verplicht om evenveel te verzetten.

@the_fox wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.
Give it up 😅
U uitleg is perfect logisch.
Als dit de samenvatting is na verdienstelijke pogingen om dat te weerleggen snap ik het ook niet meer.

Ik kan hetzelfde van jullie zeggen hoor. Waar Horse kwam over vertellen was een vrij standaardbestelling bij dat restaurant lijkt me. Die ga je dan vergelijken met een uitzonderlijke bestelling elders, of ga je een paar individuele gerechten uitlichten of verwijzen naar "ja, maar ze hebben ook een lunchmenu", ... ja, dan kan je élk restaurant betaalbaar noemen. Wat is dan het nut van dit topic?

Een lijstje waarover consensus bestaat ga je nooit kunnen maken. (er bestaat al geen consensus over het begrip of de definitie van het onderwerp)

Maar ik ben bij Cafe Rene in Gent geweest en absoluut niet tevreden. Als ik in nieuwe restaurants kom, dan kies ik vaak voor een videe. Dat is een oervlaamse klassieker die geenenkel degelijke brasserie of restaurant zou mogen verneuken. Op basis van dat gerecht, beoordeel ik de zaken en kan ik dat voor mezelf altijd vrij objectief doen.

Die videe bij Cafe Rene was een waterachtige videesoep waar wat kip en champignonnen in lagen. Je kreeg het ook geserveerd in zoiets als een soepbord. Nul komma nul smeuïgheid en nauwelijks smaak. En GEEN videe-koekje. Ongeveer alles mis van wat een goede videe hoort te zijn.
Bedankt voor de review. Ik schrap deze uit mijn lijst want ik wil wel degelijk goed eten.

Ik stel voor dat we verder gaan op basis van mijn laatste post:

Laat ons afspreken dat we vanaf nu enkel verder gaan met restaurants waar het hoofdgerecht minder kost dan €30 en toch zeer lekker eten is.

Maak gerust een post als je ergens lekker gegeten hebt voor die prijs. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb de topictitel aangepast, afsplitsen was ook mogelijk. Maar als de gewenste prijs in de titel staat, is het ook goed. Toch?

Top.

Dit weekend gaan eten, steak was €23,70 maar was echt slecht. Stuk vlees zat gewoon niets van smaak in en de saus was ook slecht. Weinig groentjes dus dan stopt het voor mij.

Dat vind ik nu juist het leuke aan die andere adressen hier. Daar kwam ik wel met een glimlach van tafel 😊

Ik heb de topictitel aangepast, afsplitsen was ook mogelijk. Maar als de gewenste prijs in de titel staat, is het ook goed. Toch?
Ik ben gisteren met vrienden gaan eten. Hoofdgerecht was €24~€28/man maar op't einde van de avond zaten we aan €60+ p.p. met aperitief, voorgerecht en drank.
Hoort het hier dan thuis of niet?

Ik ben gisteren met vrienden gaan eten. Hoofdgerecht was €24~€28/man maar op't einde van de avond zaten we aan €60+ p.p. met aperitief, voorgerecht en drank.
Hoort het hier dan thuis of niet?

Meer betaald aan drank dan aan eten, moet dat dan niet in het bier-, wijn-, ... topic? Wel opgesplitst met de exacte bedragen per topic natuurlijk :biglaugh:

Iets meer on-topic: afgelopen weekend scampi's in looksaus gegeten met frieten, niets van groenten te bespeuren, was net boven de €30 (want mayonaise kreeg je er niet gratis bij). Het is maar omdat er in die omgeving niets deftigs van prijs-kwaliteit te vinden is en een paar vrienden met de fiets waren zodat we niet gemakkelijk naar ergens anders konden gaan.

Meer betaald aan drank dan aan eten, moet dat dan niet in het bier-, wijn-, ... topic? Wel opgesplitst met de exacte bedragen per topic natuurlijk :biglaugh:
Voorgerecht niet vergeten ;)
Maar ja, een aperitief (zeker in een betaalbaar restaurant) duwt de rekening de hoogte in; zeker als je het relatief bekijkt t.o.v. prijs hoofdgerecht.

Kwam ongeveer gemiddeld hierop neer per persoon:
Aperitief €12
Wijn en water/frisdrank: €8
Koffie/thee: €4
--- totaal drank €24

Voorgerecht €12
Hoofdgerecht €25
--- totaal eten €37

afgelopen weekend scampi's in looksaus gegeten met frieten, niets van groenten te bespeuren, was net boven de €30 (want mayonaise kreeg je er niet gratis bij). Het is maar omdat er in die omgeving niets deftigs van prijs-kwaliteit te vinden is en een paar vrienden met de fiets waren zodat we niet gemakkelijk naar ergens anders konden gaan.
Je mag gerust de naam van het restaurant posten, dat is toch de bedoeling van dit topic. Als het lekker was tenminste.

Je mag gerust de naam van het restaurant posten, dat is toch de bedoeling van dit topic. Als het lekker was tenminste.

Als het lekker was geweest of zijn geld waard, deed ik dat zeker. Nu denk ik: beter de thread niet vervuilen met afraders ipv aanraders ;)
Onder de €30 nog iets lekker vinden is precies wel lastig de laatste paar jaar, tenzij je voor iets eenvoudig zoals pasta / pizza / poke bowl gaat.

Ah ok, als het geen aanrader was, dan moet je het restaurant zeker niet vermelden. Het mag hier geen zuur topic worden. Ik ben blij dat je bevestigt wat ik al lang dacht. Eens goed gaan eten < €30 voor een hoofdgerecht kom je weinig tegen. Vandaar dus dit topic!

Lang geleden dat ik er nog ben geweest maar collega gaat er zeer dikwijls en is prijs kwaliteit fantastisch

Zo goed als elk gerecht onder de €30, op 200m van de Grote Markt in Antwerpen.

Den drank is dan weer lichtjes aan de hoge kant, pintje voor €4.20, Omer voor €5.80, ice-tea voor €4.20 (al betaal je in de buurt van de grote markt dergelijke prijzen voor drank uiteraard)

Maar goed, het ging hier over hoofdgerechten en niet over den drank :p

Lang geleden dat ik er nog ben geweest maar collega gaat er zeer dikwijls en is prijs kwaliteit fantastisch

Zo goed als elk gerecht onder de €30, op 200m van de Grote Markt in Antwerpen.

Den drank is dan weer lichtjes aan de hoge kant, pintje voor €4.20, Omer voor €5.80, ice-tea voor €4.20 (al betaal je in de buurt van de grote markt dergelijke prijzen voor drank uiteraard)

Maar goed, het ging hier over hoofdgerechten en niet over den drank :p
Ja! Bij de intrede van de Sint nog geweest. Echt lekkere typisch Vlaamse gerechten. Witloof/kaas/hesp in de oven was heerlijk.
Drank idd nogal duur.

Terug
Bovenaan