Better Call Saul

Better Call Saul

Klopt. Ik begreep ook niet goed waarom hij zo kwaad is. Efkes sporen achterlaten zelfs!
Komt de woede voort uit het gesprek met Kim? Wat was er gezegd?

Of is die gewoon nog zo woedend op Walter omdat alles naar de Wuppe is gegaan met de meth? Doordat BB is verteld door de ogen van (voornmelijk Walt), hebben we misschien een verkeerd beeld over de werkelijke rol die Saul gespeeld heeft?

De opbouw van het verhaal nu, doet mij het laatste vermoeden.
Goh, het heeft heel veel redenen denk ik en het is die culminatie dat hem over the top duwt.
- Dat gesprek met Kim
- Al zijn geld dat weg is
- Frustratie richting personen uit het verleden (Walt situatie die we nog niet kennen vermoed ik)
- ...

Denk dat de titel van Breaking Bad vooral slaat op het feit dat hij weer de slechte tour opgaat na een tijd rustig te leven als Gene. Hij blijft steeds terugkeren naar Slippin' Jimmy omdat hij daar echt goed in is en vreugde uit haalt. Chuck had hierin gelijk dat hij nooit zal veranderen en dat zal ook zijn einde zijn wellicht.

Wel bevestiging dat
Kim nog leeft in het post-BB tijdperk. Zal ze ultiem nog terugkeren om Jimmy/Saul/Gene naar het rechte pad te trekken? Al heb in de indruk dat we Kim niet meer gaan zien en dat het ook voor Gene geen happy end zal zijn

Denk dat de titel van Breaking Bad vooral slaat op het feit dat hij weer de slechte tour opgaat na een tijd rustig te leven als Gene.
"A guy with that mustache probably doesn't make a lot of good life choices."
Prachtige line, hij gaat gewoon 100% Walt achterna. Zie ook de referenties naar de kaalheid, het geld verstoppen, zijn handlangers manipuleren, ...

"A guy with that mustache probably doesn't make a lot of good life choices."
Prachtige line, hij gaat gewoon 100% Walt achterna. Zie ook de referenties naar de kaalheid, het geld verstoppen, zijn handlangers manipuleren, ...
Die bomma begint iets te vermoeden. Misschien komt die zoon niet opdagen met zijn taxi en gaat Gene hem zoeken thuis in een woeste bui en die bomma knalt Gene neer, om haar zoon te beschermen.

Ben nu halfweg seizoen 3

Het start inderdaad wel traag en ze laten je echt traag maar zeker ondervinden dat Chuck echt op Jimmy neerkijkt. Eens Jimmy die brief vervalst begint het voor mij wel sneller te gaan. Mike bied ook wel genoeg afwisseling in de reeks en het is ook echt boeiend om te zien waarom Hector Gus zo hard haat.

Chuck begint wel heel love to hate te worden en het trucje met de batterij was gewoon geniaal

Ben nu halfweg seizoen 3

Het start inderdaad wel traag en ze laten je echt traag maar zeker ondervinden dat Chuck echt op Jimmy neerkijkt. Eens Jimmy die brief vervalst begint het voor mij wel sneller te gaan. Mike bied ook wel genoeg afwisseling in de reeks en het is ook echt boeiend om te zien waarom Hector Gus zo hard haat.

Chuck begint wel heel love to hate te worden en het trucje met de batterij was gewoon geniaal
Ik was het al even vergeten maar voor zij dit dit ook waren:

Pfff die timings weeral, meesterlijk gechronometreerd

en absoluut alles wordt afgesloten. Zelfs Sandpiper is vernoemd. Fantastisch.

Ik vraag me wel af hoe Saul nu wist dat Lalo is vermoord?

Pfff die timings weeral, meesterlijk gechronometreerd

en absoluut alles wordt afgesloten. Zelfs Sandpiper is vernoemd. Fantastisch.

Ik vraag me wel af hoe Saul nu wist dat Lalo is vermoord?
hij zegt ‘probably’, dus hij is er nog niet zeker of overtuigd van

Die scène waarbij hij Marions laptop draait en je het kleurenbeeld van het Saul-era op Gene’s brilglazen gereflecteerd ziet :bow:

Ook geweldig stukje trivia
While going through papers in the cancer victim's house, Gene photographs a document showing a portfolio worth $737,612.62. At the start of Breaking Bad: Seven Thirty-Seven(2009), Walt calculates that he needs $737,000 for his family to be financially secure. Additionally, this was the 12th episode of Better Call Saul's 6th series. This scene highlights a degree of irony, juxtaposing one cancer patient who desperately needs that amount of cash and strives to acquire it versus another on the other side of the "income divide" who already has it.

Terug
Bovenaan