Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee, ik had snel wat gegoogled en was zelf ook verbaasd...
Roltabak roken was vroeger bijna gratis :').
Ik weet de details niet meer maar vroeger (15-20j terug ofzo, fuck getting old...) was een groot pakje (30gr? Of was dat 50gr?) Een 2,5-3 euro ofzo. Lijkt nu toch eerder 7-11€.
Dusja dat lijkt goed gestegen

Dat is toch ook al verleden tijd.Op de luchthaven betaal je tax free €35 voor een slof dacht ik. Dus al de rest is voor de overheid.
Op reis gaan naar ergens, en niet weten welk continent het is...Ik ben vorige maand naar Tenerife geweest, is dat nog Europa?
Same story. Ook nooit gerookt.Nooit mee begonnen, nooit in de verleiding geraakt om eraan te beginnen. Een tijdlang wel eens een handvol sigaren gerookt, maar ik vond daar niet zoveel meerwaarde in. En waterpijp vind ik wel eens fijn om te doen, maar dat gebeurt zo zelden dat het er de laatste jaren ook niet meer is van gekomen.
Aan alcohol geef ik wel wat meer uit. Als ik dat zou uittellen op een jaar tijd kom ik ook aan een heus bedrag, zeker als je kwaliteitsvolle wijn wil kopen aan 30 euro per fles of meer. En dan zwijg ik maar over whisky.
Wat is het verschil tussen tax free en duty free op de luchthaven?Op reis gaan naar ergens, en niet weten welk continent het is...
Ja, Tenerife is Europa. En ja, je kan daar duty free kopen.
En nee, de prijs die je op de luchthaven betaalt is niet "hetzelfde als wat ge zou betalen moesten er geen belastingen zijn".
Yes – even though the terms “duty-free” and “tax-free” are often used synonymously, there is a difference between them. “Duty-free” means that goods are free of excise duty (which applies only to tobacco, alcohol and mineral oils) whereas “tax-free” means that goods are free of VAT.W
Wat is het verschil tussen tax free en duty free op de luchthaven?
W
Wat is het verschil tussen tax free en duty free op de luchthaven?

Gisteren aan de kassa in de winkel stond er een vrouw voor mij die een pakje Camel kocht; 9,90 euroVan mijn 16 tot 23 dagelijks gerookt, op het einde was dat rond de €5 voor een pakje Lucky Strike. Nu gebeurt het enkel af en toe nog in een (heel) domme bui tijdens een dronken café avond. Omdat ik niet graag schooi koop ik dan een pakje in een nachtwinkel en da's toch wel verschieten, €7,5 voor een pakje Lucky Strike.![]()
En dat was geen ‘big pack’.Tip: kuis uw huis goed uit (als je binnen rookte) en eventueel muren opnieuw verven met speciale verf. Gordijnen en kleding grondig wassen. Blijkbaar zou het constant vrijkomen van oude tabakscomponenten mensen doen blijven verlangen naar roken.Hier begeleiding bij een tabakoloog gepland. Tegen het einde van het jaar zou ik er vanaf moeten zijn.
Enerzijds zal het een opluchting zijn, anderzijds zijn die 'rustmomentjes/pauzemomentjes' wel aangenaam.
Enerzijds zal het een opluchting zijn, anderzijds zijn die 'rustmomentjes/pauzemomentjes' wel aangenaam.
Hier ondertussen al +5 jaar clean (begonnen in mijn apejaren en toch wel ~20 jaar gerookt met hier en daar wat onderbrekingen). En toch steekt sporadisch wel eens die goesting op, dat kan zijn bij het op stap gaan, op café, of gewoon tijdens het werk. Gaat meestal ook wel snel over, maar moest ik op die momenten een pakje in mijn zak gehad hebben, had ik er toch wel af en toe eentje opgestoken.Tip: kuis uw huis goed uit (als je binnen rookte) en eventueel muren opnieuw verven met speciale verf. Gordijnen en kleding grondig wassen. Blijkbaar zou het constant vrijkomen van oude tabakscomponenten mensen doen blijven verlangen naar roken.