Biertopic!

Sinds enkele maanden drink ik geregeld een Paix Dieu. Nu op café, bij diegene die van ‘T vat schenken, hebben ze vab die prestige glazen van 50cl. Zijn die ergens (betaalbaar) te koop?

De 50cl zal je normaal nooit te koop vinden, enigste optie is ze stelen in een café :unsure:.

Wat blijkbaar frequent gebeurt want sommige vragen ondertussen een waarborg wanneer je er eentje drinkt

Sinds enkele maanden drink ik geregeld een Paix Dieu. Nu op café, bij diegene die van ‘T vat schenken, hebben ze vab die prestige glazen van 50cl. Zijn die ergens (betaalbaar) te koop?
Regio ? Van 50cl heb ik ze nog niet gezien, en ja wat noem je betaalbaar. Was toch een stuk duurder dan een ander bierglas

Regio ? Van 50cl heb ik ze nog niet gezien, en ja wat noem je betaalbaar. Was toch een stuk duurder dan een ander bierglas
Daarstraks regio Heist-Op-Den-Berg, maar ook al aan de kust. De glazen hebben 3 streepjes (25, 33 en 50cl). Ik zie de 25cl glazen al snel voor 20 euro gaan, dus ik kan me niet voorstellen wat die andere moeten kosten.

De 50cl zal je normaal nooit te koop vinden, enigste optie is ze stelen in een café :unsure:.

Wat blijkbaar frequent gebeurt want sommige vragen ondertussen een waarborg wanneer je er eentje drinkt
Dat is nog even door onze gedachten gegaan, maar het zijn serieuze vazen :unsure: . Geen idee hoe je dat moet wegsteken.

Misschien de brouwerij eens aanspreken

Dat is nog even door onze gedachten gegaan, maar het zijn serieuze vazen :unsure: . Geen idee hoe je dat moet wegsteken.

Misschien de brouwerij eens aanspreken
Been there done that zonder succes maar waag gerust een poging.

Glazen worden ook met de hand gemaakt (geblazen zelfs) dus ik betwijfel of ze er gaan verkopen aan het publiek.

Ben toch minder van fan van die Export stout. Te eenzijdig bitter en dus belange dit zo gelaagd als hun andere bieren.

Dat duvel precies het enige noemenswaardige bier op de wereld is

Mod edit: gekopieerd uit ergernissenthread om onderstaande discussie te kunnen verplaatsen naar hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat duvel precies het enige noemenswaardige bier op de wereld is
Ik vind Duvel redelijk overroepen eigenlijk, dat is bij velen zo de default-keuze voor "een sterk bier", al snap ik niet vanwaar die voorkeur komt. Dan drink ik al liever een Chouffe om bij iets gelijkaardig te blijven.

Kennelijk wel een bier zonder gluten heb ik me laten vertellen.

Ik vind Duvel redelijk overroepen eigenlijk, dat is bij velen zo de default-keuze voor "een sterk bier", al snap ik niet vanwaar die voorkeur komt. Dan drink ik al liever een Chouffe om bij iets gelijkaardig te blijven.

Kennelijk wel een bier zonder gluten heb ik me later vertellen.
Hier volg ik wel in. Liever een Chouffe, Tripel Karmeliet of een Gouden Carolus.

Tja, er is nog veel werk aan de winkel op culinair vlak hier. Gelukkig zijn er al babystapjes gezet bij het bannen van airfryers

Maar daarom Duvel verketteren? Ik drink ook graag andere dinges maar Duvel blijft bij mijn favorieten, naast een Houblon Chouffe en een Chimay Tripel

Dat is die Japanse zin voor perfectie. Ooit een programma gezien over sake makers en die waren 10 maanden per jaar van huis, sliepen max 5 uur per nacht. Het is misschien een gedoe maar de traditie en inzet is wel bewonderenswaardig.
Tijd voor een nieuw topic dan, rise en downfall van de sake industrie.
Maar daarom Duvel verketteren? Ik drink ook graag andere dinges maar Duvel blijft bij mijn favorieten, naast een Houblon Chouffe en een Chimay Tripel
Ik verketer het niet maar bijna overal waar je komt word er opeens lyrisch gedaan als het woord duvel valt en is iedereen liefhebber. Een ander bier heeft opeens dan wel voor en tegenstanders maar duvel, dat moet iedereen gewoon top vinden. En eeuwig respect opbrengen voor diegene die er wel wat kunnen verzetten.

Van mij moet niemand iets. Maar ik vind het oprecht wel een lekker bier. Wel ook maar max 2 na elkaar, daarna begin ik spontaan te hergisten op maag :lol:

Terug
Bovenaan