Bioscoopbeleving

De afzetters bij Kinépolis hebben nog een excuus gevonden voor duurdere tickets, lol, bijna € 20 per ticket, want je een paar scenes van de film worden ook op de zijmuur geprojecteerd. Weer een zaal minder waarin géén supplement gevraagd wordt.
Verschil tussen een ticket en de film op blu-ray wordt zo steeds kleiner en kleiner.

Over een paar jaar gaat ne ticket nog meer kosten dan de blu-ray. :help:

Verschil tussen een ticket en de film op blu-ray wordt zo steeds kleiner en kleiner.

Over een paar jaar gaat ne ticket nog meer kosten dan de blu-ray. :help:
Jamaar, bij een blu-ray mis je toch die echte bioscoop ervaring?
Je weet wel, 17 reclamespots door worstelen, de overweldigende geur van popcorn, het storende licht van gsms in uw zichtsveld, en mensen die rond jou praten.

Je weet wel, 17 reclamespots door worstelen, de overweldigende geur van popcorn, het storende licht van gsms in uw zichtsveld, en mensen die rond jou praten.
Je vergeet nog de persoon die achter je besluit te zitten ondanks een driekwart lege zaal, af en toe met zijn been "botst" tegen je zetel! Of afhankelijk van het uur waarop je gaat, schreeuwende kinderen die niet stilzitten omdat hun oppasser te lui is om hen te kalmeren en er zaalpersoneel en zelfs politie erbij gehaald worden en daardoor ferm de Karen uithangt. :mad:

De afzetters bij Kinépolis hebben nog een excuus gevonden voor duurdere tickets, lol, bijna € 20 per ticket, want je een paar scenes van de film worden ook op de zijmuur geprojecteerd. Weer een zaal minder waarin géén supplement gevraagd wordt.
Ik ga al jaren niet meer naar de cinema tbh.
Vroeger vond ik dat echt leuk om te doen, maar als we tegenwoordig als koppel gaan is dat gemakkelijk een avond van 50-60€ voor 90-110 minuten naar een scherm te kijken.

Ja kameraad. Wij ergens voor Kerst naar de cinema met de kindjes. Despicable Me 4. Wat popcorn, zakjes snoep en 4 drankjes.

77 jetons uit mijn zakken. 't Was ook met projectie op de zijschermen. En we zaten helemaal tegen de muur.

Zou er een markt zijn voor premium zalen waar je veel meer betaalt om dat allemaal niet te hebben? Asking for kinepo a friend.

Zou er een markt zijn voor premium zalen waar je veel meer betaalt om dat allemaal niet te hebben? Asking for kinepo a friend.
Hier eigenlijk de omgekeerde ervaring: wij vermijden de grote Kinepolis/UGC zalen en gaan naar de kleinere onafhankelijke cinema's (bv Palace/Galeries/Vendome in Brussel, Sphinx/Scoop in Gent,...). Goedkoper (€10-12 ticket), geen overpriced snackshop waar je door moet maar een bar met lokale biertjes, en doorgaans ook veel minder irritante mensen rond u. Ge gaat natuurlijk meestal wel niet de laatste marvel toestanden of generische actiefilm elvendertig vinden, maar dat is eigenlijk ook een plus voor mij.

Dat is niks nieuws. Heb Alien Romulus zo gezien omdat het het enige moment was dat paste. Ik vond het geen meerwaarde hebben en bij momenten zelfs storend. Je betaalt idd een premiumprijs voor een paar minuten "speciaal beeld".
Arthouse cinema zoals je Budascoop in Kortrijk hebt, al moet je daar niet voor de blockbusters zijn. Veel aangenamer publiek en goedkopere tickets. Het enige eten dat ze daar hebben zijn Suzywafels, net omdat die geen geluid maken als je ze eet.

De kleinste hier wou voor z'n verjaardag naar de cinema, zelfs met korting via mijn werk uiteindelijk ongeveer 90 euro kwijt aan tickets, snoep en drankjes, maar ik moet toegeven dat het wel leuk is.

Ik ben zo blij dicht bij twee goede alternatieven (Pathé/Euroscoop) te wonen, Kinépolis verziekt met zijn monopolie en hoge prijszetting de markt gewoon compleet. Daar kan je gemakkelijk nog gaan voor €20 pp max (tickets schommelen tussen € 9 en 13, popcorn is natuurlijk aan cinémaprijzen) en ook de horecazaken in de buurt zijn beter dan Kinépolis en z'n fastfood-rommel.

Ik ga gemakkelijk 10 à 12 keer per jaar naar de bioscoop maar mocht dat bij Kinépolis zijn zou ik ofwel eten/drank laten vallen en/of de helft minder gaan, en zelfs als je er dan nog af en toe komt persen ze alles eruit:
de film speelt enkel op hun zogenaamde speciale schermen, supplement lange film, supplement als je de betere plaatsen in de zaal wilt (want dat zijn "cosy seats"), f*ck off echt waar.

ik ga elke maand eens naar de Kinepolis. ik ben dan wel alleen, dus het valt nog mee qua prijs (sowieso niet goedkoop, maar goed)

altijd de late film, dan is er minder volk, en geen pauze. Bij de meeste Ciné K voorstellingen is het ook in een klein zaaltje te doen, wat gezelliger is, en nog minder volk aantrekt.

alleen bij de echte blockbusters (MCU) durft het in de eerste dagen nog wel vol te zitten.

het valt mij wel op dat er tegenwoordig weinig interessante flims nog gespeeld worden.
als ik kijk naar het programma Kinepolis Gent, dan is het veel kinderfilms, turkse films, horror (een genre dat mij niet boeit), of dingen als Wicked of Mufasa oid

ik heb de indruk dat veel van de films waarvan ze trailers spelen, de cinema nooit echt haalt?

Ik ben zo blij dicht bij twee goede alternatieven (Pathé/Euroscoop) te wonen, Kinépolis verziekt met zijn monopolie en hoge prijszetting de markt gewoon compleet. Daar kan je gemakkelijk nog gaan voor €20 pp max (tickets schommelen tussen € 9 en 13, popcorn is natuurlijk aan cinémaprijzen) en ook de horecazaken in de buurt zijn beter dan Kinépolis en z'n fastfood-rommel.

Ik ga gemakkelijk 10 à 12 keer per jaar naar de bioscoop maar mocht dat bij Kinépolis zijn zou ik ofwel eten/drank laten vallen en/of de helft minder gaan, en zelfs als je er dan nog af en toe komt persen ze alles eruit:
de film speelt enkel op hun zogenaamde speciale schermen, supplement lange film, supplement als je de betere plaatsen in de zaal wilt (want dat zijn "cosy seats"), f*ck off echt waar.
Is Pathé zoveel beter? In Eindhoven is er één denk ik en dat is eigenlijk maar een 15 a 20 minuten langer rijden dan Antwerpen voor ons.

Ik ben een paar keer in Cinema Zed in Hasselt geweest en dat was een heel positieve ervaring. Gericht op de betere of arthousefilms en dat trekt sowieso al een publiek aan dat meer respectvol is, maar Cinema Zed heeft ook een vrij strik huisreglement dat eigenlijk gewoon alles tegen gaat wat jullie hier vervelend vinden. Eten en drinken verboden, geen reclame, film begint heel stipt en als je te laat bent kan je niet meer binnen, gsm moet uit of op stil (geen enkele gsm gehoord/gezien de keren dat ik geweest ben).

Is wel maar 3 dagen per week geopend waarbij telkens één bepaalde film op 2 momenten per dag vertoond wordt. En er is voorlopig één zaal maar ze zijn wel bezig met uitbreiding geloof ik. €10-11 voor een ticket geloof ik.

Ik ga enkel naar de bioscoop als het een film is waarvan ik niet kan/wil wachten op de VOD. Als ik te lui ben, dan is het in Leuven wegens het dichtste bij, anders is het Hasselt want daarnaast is er een Burger King dus snacks kopen in de Kinepolis skip ik bewust. Een drankje meestal ook maar de laatste keer toch een flesje Cola Light gekocht, €4,10...

Niet alleen de prijzen van tickets swingen de pan uit, maar ook een drankje of snoepje.
Ga met twee naar de cinema en je bent makkelijk bijna 50€ kwijt....

Lumiere en de cartoons in antwerpen zijn nog wel ok. Meestal koop ik echter zo'n 5 kaart formule van UGC wat dan neerkomt op 8 euro voor een ticket. 60 dagen lang geldig van maandag tot vrijdag. Middagvoorstelling op een werkdag van een film die al minstens 2 weken speelt. Meestal Privézaal. 😄👌

Ik ben blij dat ik in Brussel woon en zo gemakkelijk naar de kleinere alternatieve bioscopen kan. Cinema Aventure/Cinema Galeries/Vendome/Palace/Cinematek én Flagey. Allemaal redelijke prijzen, weinig irritant volk, erg goede selectie van films. Kan het alleen maar aanraden. In Gent ga ik ook af en toe eens naar de Sphinx of Studio Skoop. Kinepolis bezoek ik eigenlijk enkel als ik naar FilmFest Gent ga.

Is Pathé zoveel beter? In Eindhoven is er één denk ik en dat is eigenlijk maar een 15 a 20 minuten langer rijden dan Antwerpen voor ons.

Via 't werk kan ik daar tickets krijgen aan € 8,70 per stuk, beperkte supplementen. Indien geen korting via 't werk kan je daar een 5-beurtenkaart krijgen aan € 9/ticket. En dat is voor zéér kwalitatieve zalen, meer moet dat echt niet zijn.
Draaien ook al eens klassieke films (de eerste Gladiator daar gaan kijken vorig jaar, was beter dan de tweede, hoop dat ze de originele Jurassic Park nog eens draaien) goed aanbod, snacks zijn zeker niet duurder dan Kinépolis.

Maar voor mij zijn de referenties Genk & Maasmechelen (Lanaken is dicht), ik kan eventueel ook naar Maastricht. Sint-Niklaas of Verviers nooit geweest.

Mocht ik meer richting Brussel/Aarschot wonen zou ik ook eerder richting UGC kijken.

Kinépolis is gewoon een verziekende en te dominante speler in het Belgische landschap, ik zou het kunnen lijden dat ze morgen failliet gaan en terug vervangen worden door meerdere deftige kleine cinéma'kes.

Terug
Bovenaan