Black Myth: Wukong

Dat wist ik niet.

Maar dat bedrijf betrouw ik dan wel ook net iets meer dan dit "nieuwe" bedrijf 😅

Ik las wel nog net dit op hun site:

"It is the first time for Game Science to release a console game globally, and we are currently facing limitations in offline resources required for the import, export, transportation, distribution, and sales of physical discs. These factors have made it difficult for us to sell physical discs simultaneously with the official release of the game.

Our publishing team is actively working on resolving these issues and exploring options to offer physical discs."

Hopelijk komt dit goed en is dit voor mij een goeie reden om even te wachten en eerst de nieuwe SW te spelen.
Exact dus wat ik toch zei/dacht met een nieuwe studio

Volgens early reviewers (of leakers whatever) zou de game stutteren op (high-end) pc's. Het zou blijkbaar door de Unreal 5 engine komen.
Wel gemakkelijk om het op een engine te steken die al meer dan twee jaar doet wat ervan verwacht wordt.

Wel gemakkelijk om het op een engine te steken die al meer dan twee jaar doet wat ervan verwacht wordt.
Unreal Engine staat er wel degelijk al enige tijd om bekend een engine te zijn waar stutters vaker voorkomen i.t.t. andere engines. Bij iedere iteratie van UE5 tracht Epic het beetje bij beetje op te lossen.

Maar uiteindelijk ligt het wel aan de developer om er voor te zorgen dat het niet merkbaar is voor de speler.
Hellblade II bv. draait onder UE5 en heeft buiten een paar traversal stutters geen last van andere stutters tijdens gameplay. Het bewijs dat Ninja Theory al meer kennis heeft van UE5 dan andere studio's die geen antwoord hebben op Unreal Engine en diens stutter struggle.

Ook in game development zijn er skill gaps. De ene dev kan nu eenmaal beter programmeren dan de andere.

Die benchmark tool baart mij ook lichtjes zorgen.
de benchmark toont al geen actie scenes wat toch belangrijk is in deze soort games, maar de benchmark geeft mij ook vrij lage fps op very high settings zonder RT dan wat ik gewend ben. en op cinematic settings (max settings neem ik aan) zonder RT duikt het zelfs onder 60 fps.
Nuja als het micro-stutters zijn ga ik er niet veel last van ondervinden denk ik (hoop ik)

Hellblade II bv. draait onder UE5 en heeft buiten een paar traversal stutters geen last van andere stutters tijdens gameplay. Het bewijs dat Ninja Theory al meer kennis heeft van UE5 dan andere studio's die geen antwoord hebben op Unreal Engine en diens stutter struggle
Een game gekend voor zijn gameplay :p
Als je nauwelijks gameplay hebt om van te spreken, ligt het technische aspect wel ergens helemaal anders dan een pure actiegame.

Niet dat Hellblade II geen lof verdient voor de ervaring die het aanbied.
En Chinese Monkey Souls het voordeel van de twijfel simpelweg door de indrukwekkende trailers. Maar het is wel iets helemaal anders om met te vergelijken en voor mij persoonlijk, meestal helemaal niet zo indrukwekkend.

Heel snel een "movieset" gevoel waar ik meer spectator ben dan speler. Al moet ik Hellblade zelve nog spelen en ben ik best fan van Ninja Theory(Enslaved vorig jaar nog uitgespeeld en DmC het jaar ervoor.. beide enorm goed)

Niet helemaal maar ok :p
Ik was daarnet nog aan het kijken (ter info) naar die editie met het beeldje. Daarin zijn ze logistiek wel tekort geschoten, maar het is ook geen studio die al pakken ervaring heeft hoe ze hun product aan de man moeten brengen.

038a3dd4-851b-4ff5-a0e2-270e245c02c5_text.gif

Het verschil is dat ik spreek over het is een nieuwe studio in de zin dat dit me allemaal zorgen baart. Terwijl jij zegt het is ok, het is een nieuwe studio, ze moeten nog veel leren en dit ok vind. Ik vind dat niet ok, marketing en publishing is niet iets dat je zelf doet als development studio (er zijn uiteraard uitzonderingen), nieuw of niet nieuw, dit heb je zelf in de hand en problemen hier rond vind ik niet ok.

Ik denk niet dat ze een afzetmarkt hebben die pakweg een Developer van GOW reeks heeft, het is een Chinese studio, met slechts 1 vorige release, nuff said. De release zal alles onthullen wat we er precies van mogen verwachten.

Review embargo zou om 16uur gelift moeten worden, hoogstwaarschijnlijk enkel de PC reviews. Ik heb geduld tem de 20ste. Velen hier precies niet, en willen weten of het een must buy is, of niet

Console reviews dacht ik gelezen te hebben dat ze een dag voor release kwamen. Pc reviews komen straks online. We komen het bijna te weten.

Nog geen scores wel een review video, looking good :D

My patience will soon be rewarded, hier keek ik dus al enkele jaren naar uit, terecht zo blijkt (unless de ps5 versie echt zou onderdoen, wat ik dus niet verwacht)

83 so far, maar als je dan de slechtere reviews leest is het niet wat ze ervan verwacht hadden, ze hadden liever een ander genre gezien, i wish it was more souls like. News break, het is een compleet nieuwe, en geen kopie van een andere, game !!!

Er zitten een paar 100's tussen, dus dat zegt imo al genoeg. Als ik hier geen platinum op haal stop ik met gamen. Tenzij de game echt onspeelbaar zou zijn qua difficulty spikes.

En met de thread nog eens te doorlezen, dit is echt een game in mijn genre @Bunkerbudy...

Of dacht je dat ik in heel mijn game carrière enkel nog maar fifa had opgestart dan?? Demons souls heb ik snel afgehaakt, maar dat was een beetje TE moeilijk, en had geen zin in die combat, hier lijkt het goed gedaan te zijn geweest met die spells enzo.

Is het nog niet de 20ste????

Ps, Uit een review gehaald, 30 uur gameplay, met nog andere dingen te exploren

Wel voor sommigen wat bugs in de lvl design, maar ik ben daar niet al te moeilijk in, zolang het speelbaar blijft

Laatst bewerkt:
Ziet er goe uit, vooral dit dan voor mij persoonlijk 😅 uit een review van Gamersrant:

Full stop: If you don't like Soulslikes and the stiff challenge associated with them, you will not like Black Myth.

Ziet er goe uit, vooral dit dan voor mij persoonlijk 😅 uit een review van Gamersrant:

Full stop: If you don't like Soulslikes and the stiff challenge associated with them, you will not like Black Myth.
Ieder maakt er zijn eigen genre van, IDC, ik heb alleen onthouden dat de gameplay beter te doen is dan souls zelf, mede door die spells, en tis niet omdat ik dat bij 1 game doe, meteen opgeven dat ik dat bij alle games doe, wanneer het mijn interesse heeft ga ik ervoor

Ps, zie genoeg reviews die claimen dat het Geen souls like is

Laatst bewerkt:
Ai, ben toch benieuwd, elden Ring is voor mij meh maar Nioh en Nioh 2 vond ik de max en Wo Long ook we zullen zien dus

Terug
Bovenaan