Black Sabbath

Black Sabbath

Ik ben voor de eerste keer naar Sabotage aan het luisteren. Hole In The Sky en Symptom Of The Universe kende ik al en vind ik nog altijd erg goed. De andere nummers blijven dan jammer genoeg niet echt hangen.

Ik ben voor de eerste keer naar Sabotage aan het luisteren. Hole In The Sky en Symptom Of The Universe kende ik al en vind ik nog altijd erg goed. De andere nummers blijven dan jammer genoeg niet echt hangen.
Nee die laatste twee Sabbath albums met Ozzy doen het niet echt voor mij. Niet dat er geen goeie nummers tussen zitten, maar het gemiddelde ligt wat laag…

Black Sabbath van Black Sabbath op het album Black Sabbath is toch heel sterk spul. Heel dreigend, omineus. Moet in die tijd beangstigend zijn geweest. De bandnaam zou zijn gebaseerd op de gelijknamige Italiaanse horrorklassieker. Die moet ik eens opzoeken.

Toch ook een geweldig album, het eerste. Bluesey, maar tegelijk duister.

Zijn dood doet toch wel veel. Mijn reel-algoritme op FB en Insta staat vol met Ozzyfilmpjes.

Vooral dat laatste optreden maakt nu nog meer indruk. Het besef dat Ozzy gewoon nog 1 keer zijn publiek wou geven wat het wou. Dat het hem niet om een comeback ging maar om effectief nog 1 keer zichzelf op te laden en dat ding te doen waarvoor hij geleefd heeft. En dan dat Sabbath optreden waar iedereen alles geeft, omdat ze het Ozzy gunnen en het hem nog 1 keer willen geven.

Ook nog interessant: The Tapes Archive op Youtube heeft een aantal documentaires over Black Sabbath albums. Deze bijvoorbeeld over Master of Reality.

Black Sabbath van Black Sabbath op het album Black Sabbath is toch heel sterk spul. Heel dreigend, omineus. Moet in die tijd beangstigend zijn geweest. De bandnaam zou zijn gebaseerd op de gelijknamige Italiaanse horrorklassieker. Die moet ik eens opzoeken.
Nog steeds mijn favoriete nummer van de band.
De horror anthology film I tre volti della paura werd internationaal uitgebracht als Black Sabbath, met een Engelstalige dubtrack en enkele jammerlijk ingekorte scenes. Het enige voordeel aan deze versie is dat je Boris Karloff zijn echte stem te horen krijgt tijdens de inleidingen voor de verschillende kortfilms. In ieder geval een goeie, gotische horrorklassieker, een must voor Black Sabbath fans, maar Mario Bava heeft betere films gemaakt, zoals La maschera del demonio (aka Black Sunday) of Sei donne per l'assassino (aka Blood and Black Lace)

Zo zo, interessant...

Deze springt eruit, muzikaal zelfs beter dan het origineel eigenlijk, heavier:

EDIT: sorry, misschien wat te veel off-topic :unsure:
Anyway, wie geïnteresseerd is, er is ook een cover van The Wizard te vinden op dit kanaal. Ook leuk.

Laatst bewerkt:
Nog steeds mijn favoriete nummer van de band.
De horror anthology film I tre volti della paura werd internationaal uitgebracht als Black Sabbath, met een Engelstalige dubtrack en enkele jammerlijk ingekorte scenes. Het enige voordeel aan deze versie is dat je Boris Karloff zijn echte stem te horen krijgt tijdens de inleidingen voor de verschillende kortfilms. In ieder geval een goeie, gotische horrorklassieker, een must voor Black Sabbath fans, maar Mario Bava heeft betere films gemaakt, zoals La maschera del demonio (aka Black Sunday) of Sei donne per l'assassino (aka Blood and Black Lace)

La maschera del demonio en sei donne zijn inderdaad de betere films, maar "la goccia d'acqua" vond ik oprecht beangstigend en zal toch altijd een speciaal plaatsje in mijn filmhart dragen

Sure, veel bands hebben covers van Black Sabbath gespeeld. Maar laat ons niet vergeten dat Black Sabbath zelf ook covers speelden, zoals het fantastische Warning op hun debuut LP. Het origineel was van een van de allerbeste (maar jammer genoeg in de vergetelheid gesukkelde) blues rock bands The Aynsley Dunbar Retaliation.

Laatst bewerkt:
Sure, veel bands hebben covers van Black Sabbath gespeeld. Maar laat ons niet vergeten dat Black Sabbath zelf ook covers speelden, zoals het fantastische Warning op hun debuut LP. Het origineel was van een van de allerbeste (maar jammer genoeg in de vergetelheid gesukkelde) blues rock band The Aynsley Dunbar Retaliation.

Veel bekende nummers in die tijd zijn covers of versies van veel oudere nummers. Geen probleem, zolang het maar een meerwaarde is.

Terug
Bovenaan