Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit staat in het eerder gepostte HLN artikel waar ze haar verhaal deed:Ze sprak wel dat ze een met haar toemalige vriend/man bezig was aan een verbouwing die ze terug verkocht hebben. Dan zou ik denken dat je daar wel iets aan overhoud? Of die man heeft alles betaald?
In 2020 dus als ik het mij goed herinner (is een periode dat er veel veranderd is):De zorgkundige kocht namelijk in 2020 met haar partner een huis dat volledig gerenoveerd moest worden, maar alles wat kon mislopen, liep mis. “We moesten op zoek naar een nieuwe architect, de bouwvergunningen sleepten aan en door de coronaperiode liepen de kosten hoger op dan verwacht”, aldus Nicky. “Daarbovenop moesten we boetes betalen omdat we er na twee jaar nog steeds niet in woonden. We konden de renovatielening en boetes niet langer betalen in combinatie met ons huurhuis. Dus zijn we bij mijn schoonouders ingetrokken. Uiteindelijk moesten we het huis alsnog verkopen omdat de financiële last te groot werd.”
Er zijn sociale leningen die dit ook als voorwaarde hebben (vb. die van VMSW). Misschien staan daar ook boetes op, bovenop die 1%...Enige dat die 2j kan zijn, is de korting van 1% voor enige eigen woning waar de voorwaarde dus is dat je er binnen de 2j in gedomicilieerd was. Dus zo hoog zal die boete ook niet geweest zijn.
Juist, ik had geen rekening gehouden dat voor 2021 nog de sociale leningen deed i.p.v. Vlaams Woningfonds (die andere voorwaarden heeft).Er zijn sociale leningen die dit ook als voorwaarde hebben (vb. die van VMSW). Misschien staan daar ook boetes op, bovenop die 1%...
Ook dat is niet duidelijk uiteindelijk. Het grootste probleem is en blijft de beperkte informatie die gegeven wordt in het programma (en zelfs haar verduidelijkend interview met de krant). En zelfs als je afgaat op wat letterlijk in het programma (of in de krant) gezegd wordt, gaan mensen dit hier toch niet altijd als waarheid aanzienMaar als ze een sociale lening (of andere vorm) kan verkrijgen, is wel al een indicatie dat het uberhaupt mogelijk is? Niet?

Dat klopt maar ik ging af op wat in het HLN artikel stond, niet enkel de 100% lenen dat in het programma vermeld werd (en direct ook het stuk i.v.m. de borgstelling dat erbij hoort):Ten slotte wilt "100% lenen", niet zeggen dat er geen spaargeld is. Registratierechten, notariskosten, ... zitten natuurlijk niet in een 100% lening.
Kan wederom slecht verwoord zijn of slecht door de journalist neergeschreven zijn, maar zo staat het er.“Omdat ik geen eigen kapitaal kon inbrengen, werden er extra voorwaarden opgelegd. Ik mocht enkel lenen als twee mensen zich voor een periode van drie jaar wilden borgstellen. Ik heb daarvoor m’n oor te luister gelegd bij intimi en vond uiteindelijk twee familieleden die bereid waren die stap te zetten. Indien ik de lening niet zou kunnen afbetalen, zouden de kosten of schulden op hen verhaald worden. Omdat één aangetrouwd familielid dat risico toch te groot vond, is die op het laatste moment afgehaakt. Hierdoor lukte het ook niet om een lening te krijgen via de bank, en moest ik met pijn in het hart een streep trekken onder het ‘Blind gekocht’-verhaal.”
ik zou aan de programmamakers vragen om die griet ergens mee in te metselen denk ik. Krijg daar zo'n jeuk vanik kan er niet aan doen, maar ik krijg van die Hannelore toch het gevoel dat zij vooral bij haar moeder wilt wonen zodat die hare was en plas zou kunnen doen, en op de kleine te passen
zal wel niet zo zijn, maar het komt enorm zo over.

Dat moet je eens tegen een bank zeggen als je een lening gaat vragen: ik heb tot nu toe 900 euro huur betaald, en wil een lening waarvoor ik 1400 euro moet afbetalen. Ik heb tot nu toe nog niets kunnen sparen, maar ik ga vanaf nu wel die 1400 euro kunnen afbetalen hoor! Ik begrijp kredietverstrekkers heel goed dat ze graag bewijs op tafel zien dat je effectief met geld kan omgaan. 'Hobbelig parcours' vooraf kan ook een teken zijn dat je verkeerde beslissingen hebt genomen op financieel vlak hè? Misschien hadden ze sneller die verbouwing moet stoppen en verkopen, of er in eerste plaats zelfs niet aan beginnen (in ogen van de bank dan hè).En ik wou ook gewoon even aanstippen dat 'niet kunnen sparen in het verleden', niet perse gelijk staat met (nu) niet kunnen sparen.
Natuurlijk is dat relevant. Maar again, wie zegt dat er "niets" gespaard is? Misschien wordt er de laatste twee jaren na afsluiting van de perikelen wel 500 euro per maand gespaard. Maar dat komt dan nog altijd maar neer op zo'n 12000 euro. Net genoeg om te zorgen dat de registratie, notariskosten, ... ed. afgedekt zijn.Dat moet je eens tegen een bank zeggen als je een lening gaat vragen: ik heb tot nu toe 900 euro huur betaald, en wil een lening waarvoor ik 1400 euro moet afbetalen. Ik heb tot nu toe nog niets kunnen sparen, maar ik ga vanaf nu wel die 1400 euro kunnen afbetalen hoor! Ik begrijp kredietverstrekkers heel goed dat ze graag bewijs op tafel zien dat je effectief met geld kan omgaan. 'Hobbelig parcours' vooraf kan ook een teken zijn dat je verkeerde beslissingen hebt genomen op financieel vlak hè? Misschien hadden ze sneller die verbouwing moet stoppen en verkopen, of er in eerste plaats zelfs niet aan beginnen (in ogen van de bank dan hè).
wel dan zijn we met 3 want hier denken we er ook zo over ....ik kan er niet aan doen, maar ik krijg van die Hannelore toch het gevoel dat zij vooral bij haar moeder wilt wonen zodat die hare was en plas zou kunnen doen, en op de kleine te passen
Maak er maar 4 van.wel dan zijn we met 3 want hier denken we er ook zo over ....

Ja, het voelt een beetje 'off' bij die Hannelore, altijd zo luid. Niet praten, maar roepen. Altijd lachen. Maar het voelt niet helemaal oprecht. Ook de band met mama wordt 'hecht' gespeeld, maar lijkt niet echt zo te zijn. Het geeft een beetje een unheimlich gevoel. De mama acteert iets minder goed dan de dochter.ik heb vooral het idee dat daar het soort van wacko chiro vrolijkheid in steekt die zonder aanleiding kan overhellen naar een servies dat aan diggelen ligt en een drol op uw hoofdkussen. Mijn vroegere zelf zou hebben gezegd 10/10 ik begin er een relatie mee, komt vast goed. Ik heb ook het idee dat die ma helemaal niet tegemoet komt aan haar geforceerde vrolijkheid en ongevraagde intimiteiten, wat ik helemaal kan begrijpen![]()
Ze zij op een gegeven moment dat ze minstens 20k zelf moest kunnen financieren, wat ze een enorm hoog bedrag vond. Die reactie doet vermoeden dat ze maar een fractie van 20k op de rekening heeft staan.Natuurlijk is dat relevant. Maar again, wie zegt dat er "niets" gespaard is? Misschien wordt er de laatste twee jaren na afsluiting van de perikelen wel 500 euro per maand gespaard. Maar dat komt dan nog altijd maar neer op zo'n 12000 euro. Net genoeg om te zorgen dat de registratie, notariskosten, ... ed. afgedekt zijn.
Als je dat niet kunt betalen dan zouden we immers niet over een 100% lening maar over een nog hogere lening spreken.
Ja, dat kan zijn. Tegelijkertijd is 20k ook veel geld als je al 2 jaar gedaan hebt om 12k te kunnen sparen. Dan doe je daar binnen de tijdsspanne van het programma niet snel eens 8k nog bij...Ze zij op een gegeven moment dat ze minstens 20k zelf moest kunnen financieren, wat ze een enorm hoog bedrag vond. Die reactie doet vermoeden dat ze maar een fractie van 20k op de rekening heeft staan.
ja, die kerel heeft ook niet echt gescoord bij mij.Gent: als koppel zou je toch een beetje een team moeten vormen. Allebei wat water bij de wijn doen, of een van beide wat meer, om tot een compromis te komen. Maar beide blijven vasthangen aan verschillende wensen: dat gaat niet lukken. Weer typisch Blind Gekocht-verhaal. Ben benieuwd.
ja, die kerel heeft ook niet echt gescoord bij mij.
zijn madam is voor hem naar Gent verhuisd, maar als hij zijn regio niet krijgt, doet hij mee aan Blind Getrouwd? wtf dat je zoiets zegt waar dat uw vriendin bij staat. en da's dan voor met zijn maten kunnen te gaan drinken... had zij niemand in Lier of zo?