Blind Gekocht

Die gast van in Blankenbergen heb ik een beetje een dubbel gevoel over. Hoe oud is die eigenlijk? Op zich begrijp ik het wel dat ge nood hebt aan een privéruimte. Ik zou zelf ook zot worden als ge niet uw eigen ding kunt doen. Aan de andere kant is hij wel redelijk kinderachtig in zijn gedrag zelfs buiten het gamen. Hoeveel budget hadden ze? Lijkt mij zo'n typisch koppel dat veel te snel het nest heeft willen verlaten met nul spaarcenten en dan alles wegsmijt door te gaan huren.
31 jaar oud en zij 25.

Budget van dat jong koppel werd nog niet vermeld. Ben ook wel nieuwsgierig. 3 jaar samen in zo een kleine studio, denk wel dat ze wat hebben kunnen sparen zo?

verrassend wel, dat dezelfde kerel overal ongeveer dezelfde smaak heeft.

mja, het meeste budget zit altijd wel in de aankoop van het huis, en een groot deel van de rest zit dan in essentiële verbouwingen. en om eerlijk te zijn, ze doen daar met weinig middelen, en veel "goeikope brol" toch mooie dingen.

op het moment dat het programma opgenomen is, misschien wel he.

ik vind dat die reacties toch ook wel gedramatiseerd worden hoor. die vrouw was imo toch heel blij met dat huis, vond gewoon die keuken raar, en zei nog eens dat ze toch liever die tuin had ipv die koer. en daar knappen ze dan helemaal op af, alsof ze er met tegenzin zou gaan wonen

Het blijft een TV-programma hé. De muziek, de manier van beeldvorming, de commentaren. Er is op voorhand beslist hoe jij je als kijker moet voelen bij de kandidaten en naar dat beeld wordt dan toegewerkt.

Wat is er typisch aan een koppel dat veel te snel het nest heeft willen verlaten met 0 spaarcenten ?
Ik zou het graag weten want ik ben op mijn 19e thuis zo ook vertrokken om samen te gaan wonen en te huren.

Daar is niets typisch aan behalve vanuit het oogmerk van iemand die tot z'n 27ste heeft gelogeerd in Hotel Mama en ondertussen mooi heeft kunnen sparen om vervolgens wat neer te kijken op mensen die die optie niet hadden (of wilden). Als dat op uw 19de de juiste keuze was heeft niemand daar iets over te zeggen me dunkt.

Wat is er typisch aan een koppel dat veel te snel het nest heeft willen verlaten met 0 spaarcenten ?
Ik zou het graag weten want ik ben op mijn 19e thuis zo ook vertrokken om samen te gaan wonen en te huren.
Daar is niets typisch aan behalve vanuit het oogmerk van iemand die tot z'n 27ste heeft gelogeerd in Hotel Mama en ondertussen mooi heeft kunnen sparen om vervolgens wat neer te kijken op mensen die die optie niet hadden (of wilden). Als dat op uw 19de de juiste keuze was heeft niemand daar iets over te zeggen me dunkt.

Heeft niets met neerkijken te maken maar wel realistisch zijn over de huidige economische situatie. Voor mij is het weggesmeten geld maar dat is een eeuwige discussie. Genoeg mensen die met hangende pootjes terug thuis gaan wonen omdat ze het na een breuk alleen niet meer betaald krijgen. In veel gevallen is dat anders een recept om een blok aan uw been te hebben en nooit iets voor uw eigen te kunnen opbouwen.

Als ge van goede huize zijt is het volgens mij inderdaad veel verstandiger om de eerste jaren bij de ouders te blijven wonen. Als ge beide werkt en niet teveel moet afgeven hebt ge gemakkelijk rond de 50k. Genoeg om een appartement/huis te kopen. Het is natuurlijk een ander verhaal als ge de optie niet hebt wegens een slechte gezinssituatie ofzo. Ik heb het specifiek over de mensen die het doen omdat ze het anderen ook zien doen.

In dit geval zal het wel anders zijn want hij is al 31 jaar en zit met twee man op een zakdoek van 42m², dafuq.

Blijft op zich wel een raar gegeven dat die nieuwbouw wordt aangekocht om dan vervolgens alle muren terug te moeten slopen? Ik snap hun commentaar dus volledig. Dan had Bea beter een stuk land gekocht.

Die 'gamer' (ik wil het liever zo niet noemen...) is idd maar een raar ventje. Een Antwerpenaar die in Blankenberge (marginaalste kustgemeente van het land) de tiran uithangt, zo zie ik het.
Marginaalste gemeente, kalm he! :tongue:
De gemeente wordt bevuild door mensen die Blankenberge als de laatste stop zien in een armoedeprobleem, Antwerpenaars en gepensioneerden.

In het geval van die familie die wilt samenwonen, dacht ik eigenlijk, is dat nu echt zo vreemd? Ik dacht onmiddellijk aan een oude hoeve ofzo? Er zijn zo toch nog wel wat mensen die op die manier samenwonen. Natuurlijk ik heb geen idee wat de prijzen zijn voor zo'n grote oude (vierkants)hoeves dus dat kan wel een probleem geven.

Ja maar dat kan je in zo'n hoeve toch ook maken, of dat zijn toch dikwijls ook aparte gebouwen? Nuja, tzal voor hun een nieuwbouw worden :p

Ze hebben der wat mooi's van gemaakt bij die blonde met haar kleinen.
Maar het programma zelf zal toch ook wel wat bijgesponserd hebben toch?

Is de 1ste keer ik naar dit programma kijk dus het zal wel zo zijn zeker dat ze ook nog een aantal dingetjes krijgen op kosten van?

Wel een leuk programma.

Dat koppel daar is geen probleem mee ze volgens mij, tgaat puur over dat gamen en dat hem lawaai maakt maarja, hun situatie is der ook niet goed e.
Ik zou ook niet kunnen slapen als ene de hele tijd op dat keyboard zit te tokkelen die echt veel lawaai maakt en dan soms nog zit te babbelen etc... en ben zelf een gamer, ik zou het ook niet willen dat ik dat hoor tot in bed.
Oordoppen helpen een beetke maar niet zo hard hoor: als mijne hond snurkt of die boven mij schuift mee de stoel ofzo dan schiet ik ook wakker ondanks oordoppen in.

En vrouwen mogen ook eens leren inzien dat mannen geen vrouwen zijn, wat wil die dan?? Game je: tis niet goed. Kijk je veel voetbal/sport: tis nie goed. Zit je vaak op cafe: tis niet goed.

Ook meegemaakt ze : ruzie omdat ik de F1 wou zien (was nochtans een afspraak maar ze hield zich er niet aan).
En zo steeds dat gezaag omdat ik veel voetbal ook kijk, tja jong, ik zal nooit mijn hobby's opzeggen voor een ander want dan heb ik niks meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
De sponsors zijn dit jaar Dovy keukens, Caparol verf en Overstock voor meubilair. Vorig jaar zei Dovy aan kostprijs te werken maar wie kan dat controleren. Aangezien ze dit jaar precies minder vervallen krotten kiezen en zelfs al casco hebben ze de daksponsor niet echt nodig.

Dees programma sowieso een van mijn guilty pleasures. Vind de Kobe wel echt een ambetante presentator. Zo overdreven emotioneel peuteren bij de mensen altijd. 'Ontploffing meegemaakt? Amai da's echt erg zeker? En uw koer? Al overheen kunnen zetten, nee zeker he?' Gast.

Bij dat koppel in Blankenberge gingen de haren in mijne nek af en toe ook rechtstaan. Weet niet meer 100% hoe het ging, maar hij zegt iets in de stijl van 'ik heb toch het recht om te gamen zeker?', waarop de Kobe antwoordt met 'ja en zij heeft toch ook het recht om te kunnen slapen?'
...
'Haja, zo had ik het nog niet bekeken'.

Hoe dan? Hoe kunt ge daar nu nog nooit bij hebben stilgestaan?

Dat huis bij Parkspoor Noord daar zou ik ook echt niet gelukkig van zijn geworden. Aan een drukke baan, ge kijkt recht tegen zo'n hoog hek op, ook niet echt de schoonste gevel ter wereld imo. Dan woon ik er liever op 10 minuten wandelen van een park af in een rustige straat met een meer residentieel karakter. Ik vond dat echt geen goeie investering eerlijk gezegd. Ze hebben het van binnen wel echt nog cava opgekalefaterd, kamer van da jongske vond ik echt wel schoon gelukt.

In het algemeen denk ik wel dat 50% van die decoratie binnen de eerste paar maanden sneuvelt, na een week zijt ge dat beu gezien en staat het u meer in de weg als iets anders. Dat huis in Antwerpen is sowieso al redelijk smal, dan gaan ze de zetel in de woonkamer nog een meter van de muur afzetten zodat ge bijna met uw neus op uw TV zit om vervolgens achter de zetel nog een bijzettafel te gaan zetten. Geen idee waarom, maar zo'n dingen gebeuren wel vaker.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan