Blind Gekocht

Wat me vooral opvalde bij die Maxime , dat hij zijn eigen gedacht altijd projecteerde op zijn vriendin.
Alsof het haar probleem was

Jij zou je hier zeker een jaar niet douchen ...
In deze keuken kun je toch niet leven ...

Wat me vooral opvalde bij die Maxime , dat hij zijn eigen gedacht altijd projecteerde op zijn vriendin.
Alsof het haar probleem was

Jij zou je hier zeker een jaar niet douchen ...
In deze keuken kun je toch niet leven ...
Typische trekjes van een manipulator eerste klas.

Zij: Ik ben eigenlijk grote fan van Bart en nu met de andere interieurarchitect heb ik toch dat onzeker gevoel, ik heb nu niet die geruststelling :)
Hij: Het was toch vooral omdat ge haar hebt opgezocht op instagram en daar allerlei foto's stonden dat uw stijl niet is? 🧐😉

"Ik wil geen standard Vlaams huis please doe me dat niet aan!" -> oerlelijk Vlaams huis geplukt van uglybelgianhouses.com, halfopen bebouwing, tegen het trottoir, dat ze "hoeve" noemen. WTF was dat man ziet dat er uit als de inspiratiewoning van een artiest?

hoeve.png

Precies alsof ze expres reactie willen uitlokken.

Ze hadden beter die Bea eens vervangen maarja die heeft het duidelijk niet te druk, gewoon wat op zimmo en immoscope kijken en den Bart manipuleren zodat ze weer naar huis kan.
Volgens mij gaat het over die twee samen?

Zij: Ik ben eigenlijk grote fan van Bart en nu met de andere interieurarchitect heb ik toch dat onzeker gevoel, ik heb nu niet die geruststelling :)
Hij: Het was toch vooral omdat ge haar hebt opgezocht op instagram en daar allerlei foto's stonden dat uw stijl niet is? 🧐😉

"Ik wil geen standard Vlaams huis please doe me dat niet aan!" -> oerlelijk Vlaams huis geplukt van uglybelgianhouses.com, halfopen bebouwing, tegen het trottoir, dat ze "hoeve" noemen. WTF was dat man ziet dat er uit als de inspiratiewoning van een artiest?

hoeve.png

Precies alsof ze expres reactie willen uitlokken.

Ze hadden beter die Bea eens vervangen maarja die heeft het duidelijk niet te druk, gewoon wat op zimmo en immoscope kijken en den Bart manipuleren zodat ze weer naar huis kan.

Zoals gezegd : het betreft beide gevels. Op zich hebben we weinig gezien van het huis behalve dat het lelijk is in 1 deel.
Het kan gerust nog een paar bijgebouwen bevatten en het gevoel van vierkantshoeve geven.
Maar we gaan het maar volgende keer zien.

Maxime mag mss wel niet zo zijn in het echt maar voor de camera zegt hij toch wel die dingen + hij spreekt heel graag in haar naam.
Feit dat hij er zelfs niet aan dacht om vroeger te stoppen met gamen zodanig dat z'n vriendin kon slapen zegt ook al heel veel.

maar blijkbaar was Bart echt tegen, en heeft Bea serieus veel moeite moeten doen om hem te overtuigen. waarbij ik mij wel vragen stel, want ze hebben ook niet de typische "we hebben lang en hard moeten zoeken" montage gedaan voor dat huis
Bea had waarschijnlijk niet veel zin om naar Sint-Truiden te blijven rijden :)

Sowieso dat dat hun spaargeld was en de 300k budget voor de woning gewoon de lening.
Is dat wel zo? Er is nooit gezegd dat het appartement in huur was? Zou me niet verwonderen dat het appartement zijn eigendom is.

Ze kunnen mss die poort eruit gooien en hoger opentrekken, en dan zo een soort patio of doorgang creeren maar dan ben je imo een huis zonder karakter wat aan het aankleden om een beetje te laten lijken op wat zij leuk vinden. Ik zie het niet, ik hoop de programmamakers wel. Want als een alledaags huis je enige vereiste is om niet te hebben, en ze komen dan met zo een gedrocht af, doek dan het programma maar op.

Hun droomhuis langs buiten was toch ook niet echt niet Vlaams? Die zijbouw maakt het wat anders maar voor de rest is die gevel toch ook gewoon Vlaams.

Die weggekaapte droomwoning was wel een pareltje. Ik snap wel dat dit héél moeilijk te overtreffen is en dat bijna iedere andere woning daarvoor zal onderdoen. Die knop omdraaien is dan ook aartsmoeilijk. Hopelijk kunnen ze dat wat relativeren en kunnen ze in die andere woning het potentieel zien.

Die weggekaapte droomwoning was wel een pareltje. Ik snap wel dat dit héél moeilijk te overtreffen is en dat bijna iedere andere woning daarvoor zal onderdoen. Die knop omdraaien is dan ook aartsmoeilijk. Hopelijk kunnen ze dat wat relativeren en kunnen ze in die andere woning het potentieel zien.
Ik weet in de regio anders nog iets staan dat weldra op de markt zal komen, maar daarvoor is het natuurlijk te laat :)

Ja ik weet dat ze geen Vlaamse woning willen maar dat droomhuis zag er langsbuiten ook vrij Vlaams uit. Dus die woning dat nu gekocht is kan toch ook potentieel hebben want we weten nog niet hoe het zal zijn langs binnen.
Qua structuur leek het mij wel vergelijkbaar met dat droomhuis. Ik had ook het idee dat de troeven van dat droomhuis vooral zaten in wat er met die oude stal was gedaan in combinatie met de overdekte binnenkoer en dat vrijstaande volume achteraan. Want dat droomhuis is effectief ook gewoon een renovatie van een klassiek Vlaams plattelandshuisje met koterijen. Ik dénk dat ze gekocht hebben in de hoop dat droomhuis min of meer te kopiëren en dat zal ook technisch wel kunnen maar de vraag is of het budget toereikend is.

Eerlijk gezegd hadden die mensen een pauze moeten inlassen. Wij zijn ook een "droomwoning" misgelopen en dat heeft ook veel pijn gedaan. Maar net zoals met relaties die verkeerd aflopen moet je jezelf de tijd en rust geven om dat rouwproces te doorlopen. Meteen terug op de markt springen dat komt niet goed.

Terug
Bovenaan