Blind getrouwd 2025

Waar is Leander toch heel mijn leven geweest... Lijkt me echt een topkerel.
Ik vind het iemand die je niet kan lezen.
Die lijkt alles goed te vinden maar op hetzelfde moment zijn zijn redenering altijd zeer rationeel.
Ziet er uit als zo iemand die heel de show met plezier en volle inzet meespeelt om dan op het einde te zeggen "bwa, ik voel het toch niet, bye bye".

Waarom gaf die gewoon van in het begin niet toe: ik wil u niet, marginale staalarbeider. Ik mik hoger. Uiteraard volledig te begrijpen gezien haar onmisbare job en plaats op de sociale ladder.

We zullen nooit weten of dit nu echt de reden was.
Maar van alles wat we weten en gezien hebben lijkt mij dat wel een aannemelijke verklaring.
Wat trouwens niet uniek is, het gebeurt zo vaak dat mensen een partner zoeken binnen een bepaald milieu of op een bepaald niveau op de sociale ladder.
Nu hebben die personen geen keuze en worden ze gekoppeld aan iemand waar ze anders zelfs niet eens hun hoofd voor draaien.

Ik lees hier ook af en toe dat ze uiteindelijk zal afkomen met een dokter, advocaat, KMO bedrijfsleider,... Die haar wat geld toesmijt zodat ze in luxe kan leven, rondrijden met een dikke voit,... Niemand gaat die toch willen? Ok, een ferm koppel tieten, maar is die nu zo knap? Ook rekening houden met het feit dat als je in haar ogen kijkt, je duidelijk ziet dat het licht wel brandt maar er niemand thuis is.
Als je die vrouw niet knap vindt, ga je heel veel vrouwen een minderwaardigheidscomplex bezorgen. Het zal zeker niet iedereens type zijn, maar de reden dat ze in het programma zit is volgens mij de looks, want dat blijft een reden dat mensen kijken.

Ik ga mezelf herhalen, maar wat maakt Ziggy zo fantastisch? Hij ziet er sympathiek genoeg uit, maar ik zou precies toch liever ne avond op café zitten met 1 van de 2 andere kerels

Ik denk dat Ziggy nu vooral opgehemeld wordt door Sien haar gedrag jegens hem en niet noodzakelijk om zijn eigen karakter etc. Er is gewoon veel medelijden met hem.

Ik heb ook geen sociale media meer, maar het kriebelt werkelijk 0,0 om de meningen over Sien te lezen van 54-jarige Jonny Depreuter uit Rekkem die al 7 jaar geen seks meer had met zijn vrouw :laugh:
Uit antropologische interesse lees ik die haatberichten soms wel eens maar ik probeer niet te lang stil te staan bij die overmaat aan vitriool.

Als je die vrouw niet knap vindt, ga je heel veel vrouwen een minderwaardigheidscomplex bezorgen. Het zal zeker niet iedereens type zijn, maar de reden dat ze in het programma zit is volgens mij de looks, want dat blijft een reden dat mensen kijken.

Ik ga mezelf herhalen, maar wat maakt Ziggy zo fantastisch? Hij ziet er sympathiek genoeg uit, maar ik zou precies toch liever ne avond op café zitten met 1 van de 2 andere kerels

Hij heeft een knap gezicht.
Hij heeft een atletisch lichaam.
Hij smijt zich in het experiment.
Hij zet door ondanks gekoppeld aan een ijskoud iemand.
Hij heeft het niet hoog in zn bol.
Hij vindt familie zeer belangrijk.
Hij komt gewoon sympathiek en integer over.

Dit komende van een hetero man. Wat zou dat zijn als ik vrouw was of gay :love:

Is dat? Zet je bureau in een andere kamer dan de leefkamer he. Mij lijkt het net egoïstisch je te placeren in de woonkamer en verwachten dat anderen zich maar aanpassen.
Nu ja die scene is misschien ook weer zo'n momentopname. Paulien de b**ch staat beter in het programma dan Paulien de flauwe plezante.
Dat eerste levert kijkcijfers op, dat tweede heel wat minder.

Als je met twee bent en je maakt foutjes (Het kan goed zijn dat na die ene dag Paulien altijd in de slaapkamer gaat als Kim van thuis werkt of die laatste gaat zelf even zich opsluiten in de slaapkamer) maar die scenes gaan we natuurlijk niet zien. Knipper de knip.

Ik vind Ziggy nu niet de aller supermooiste maar ne lelijke vent kan je hem toch niet noemen.

Ah ja!
Zeker dat de kijkers van Blind Getrouwd haar in dat geval zouden bedelven onder de lovende woorden op sociale media, uit appreciatie voor haar eerlijkheid 😁

Kortom: als ze haar aversie indirect laat blijken (zoekt geen toenadering, "ik heb tijd nodig voor mezelf"), wordt ze afgemaakt.
Als ze eerlijk was geweest ("ik vind hem onaantrekkelijk, dom, en we hebben geen knijt gemeenschappelijk") werd ze waarschijnlijk nog meer afgemaakt.

Moest ze dan wat faken? Kusjes geven om hem dan subtieler af te wijzen voor meer, de hele week door?
Ik zie niet zo heel veel alternatieven hoor in dit geval. Ze laat hem respectvol in zijn waarde door wat vage uitvluchten te gebruiken die op haarzelf slaan maar nooit negatief zijn naar hem toe.
Ziggy komt hier heel goed uit en dat is mede dankzij haar.
Kom Janus, ze had eerlijk kunnen zijn tegen de redactie tijdens de selectie, maar als je dat niet bent om dat moment, dan faken inderdaad en er het beste van maken en Ziggy een kans geven door samen te gaan wonen, samen activiteiten te doen en dan op het einde zeggen: "sorry, maar ik zie het toch niet zitten, ... met één of ander flauw excuus".

Maar je dealbreakers op een relatie niet vermelden, en dan de andere partij direct afschrijven op één van die dealbreakers is gewoon not done.

Iets in de trant van dit gelezen over de Sien & Ziggy toestand, ik kan er mij wel in vinden:
Ge kunt op date gaan met iemand en na een uur weten "nope, dit wordt het niet". Dan sluit je de date af en ben je van mekaar verlost. In Blind Getrouwd bleven ze met mekaar opgescheept zitten. Het levert interessante tv op maar is verder toch maar een triestige bedoening.

Sien zou mijn ding niet zijn maar tis nu ook niet de baarlijke duivel hé. Het is maar triestig om in zo'n situatie te zitten en nog een week met mekaar op reis te moeten met camera's en half Vlaanderen dat meekijkt en commentaar levert. Is hij dan haar ding niet omdat ze liever een rijke paardenjongen wou, omdat ze een ferm muurtje heeft en daar niet over wil kijken of whatever reden, maakt niet uit. Het was geen match.

Iets in de trant van dit gelezen over de Sien & Ziggy toestand, ik kan er mij wel in vinden:
Ge kunt op date gaan met iemand en na een uur weten "nope, dit wordt het niet". Dan sluit je de date af en ben je van mekaar verlost. In Blind Getrouwd bleven ze met mekaar opgescheept zitten. Het levert interessante tv op maar is verder toch maar een triestige bedoening.

Sien zou mijn ding niet zijn maar tis nu ook niet de baarlijke duivel hé. Het is maar triestig om in zo'n situatie te zitten en nog een week met mekaar op reis te moeten met camera's en half Vlaanderen dat meekijkt en commentaar levert. Is hij dan haar ding niet omdat ze liever een rijke paardenjongen wou, omdat ze een ferm muurtje heeft en daar niet over wil kijken of whatever reden, maakt niet uit. Het was geen match.

Eens, maar al bij het blinddoekmoment was Sien afstandelijk. Het leek alsof ze daar al haar beslissing had genomen (gebaseerd op wat, zijn stem, of zijn antwoord op de vraag waar je op reis zou willen gaan?).

Kom Janus, ze had eerlijk kunnen zijn tegen de redactie tijdens de selectie, maar als je dat niet bent om dat moment, dan faken inderdaad en er het beste van maken en Ziggy een kans geven door samen te gaan wonen, samen activiteiten te doen en dan op het einde zeggen: "sorry, maar ik zie het toch niet zitten, ... met één of ander flauw excuus".

Maar je dealbreakers op een relatie niet vermelden, en dan de andere partij direct afschrijven op één van die dealbreakers is gewoon not done.
Dan neem je al aan dat de dealbreaker die jij in je hoofd hebt voor haar ook klopt, én dat zij die ook al op voorhand voor zichzelf wist.

Dan neem je al aan dat de dealbreaker die jij in je hoofd hebt voor haar ook klopt, én dat zij die ook al op voorhand voor zichzelf wist.
ga je nu echt beweren dat zij hem een eerlijke kans heeft gegeven? dat zij zich 100% in dit avontuur heeft gesmeten zoals elke andere kandidaat?

komaan, niet naief zijn hé, in dit geval is het toch overduidelijk, zo'n goede actrice is het niet zene.

Maarja, "Ge kunt op date gaan met iemand en na een uur weten "nope, dit wordt het niet"." is heel de opzet van dit programma.
Bewijzen dat mensen die op het eerste gezicht elkander niet zouden opzoeken toch verliefd kunnen worden.

Dat is zoals u inschrijven in expeditie Patagonië en dan de dag zelf op de luchthaven terugdraaien en zeggen "nope, ik reis niet graag in groep, ik vlieg niet graag en ga liever naar de Belgische kust."
Iedereen zou u gek verklaren.

Nu, moest het nodig zijn wil ik mij wel opofferen voor BG en Sien gaan troosten.
It's a dirty job but someone has to do it. Ik pak die kogel wel.

Ik denk iedereen wel voelde dat het niet klikte tussen die twee, ook al zien we ook maar door de ogen van de programmamaker en weten we niet wat er achter de schermen nog allemaal gebeurde. Je kan mensen samenzetten op vlak van looks en levensloop en interesses of mogelijke aanvullingen maar dat garandeert geen geslaagde relatie.

Bovendien moet je die impact om continu samen te zijn vanaf het begin én de aanwezigheid van een cameraploeg niet onderschatten. Je stelt je kwetsbaar op voor honderdduizenden Vlamingen. Ik zou dat zelf nooit willen doen en ik denk dat een aantal ex-deelnemers daar ook wel spijt van hebben en zich terecht in anonimiteit willen hullen en afstand nemen zoals Toon & Frie. Pour vivre heureux, vivons cachés.

Aan de andere kant, voor Maïté was Ian ook iemand waar ze nooit op zou afstappen en nooit op zou vallen maar ze heeft Ian wel een kans gegeven.

Aan de andere kant, voor Maïté was Ian ook iemand waar ze nooit op zou afstappen en nooit op zou vallen maar ze heeft Ian wel een kans gegeven.
inderdaad: idem voor Ellen vs Leander

again, als je je inschrijft voor zo'n programma dan betekent dat een zeker engagement, ook als het op het eerste zicht niet jouw type is.

Sien zegt dat zij en Ziggy 'zogezegd' (want geloof daar geen bal van) goede vrienden zijn: awel, dan kan je toch perfect 5 weken samenwonen en samen dingen doen... wie weet ga je de andere persoon toch appreciëren?

Ik geloof nog eerder dat Paulien toch op mannen valt dan dat die twee daar vrienden zouden zijn, laat staan blijven.
Ziggy heeft Sien nooit meer teruggezien na hun beslissing denk ik?
Paulien vind ik veel mannelijke trekjes hebben. Kim is vrouwelijker. (mijn mening alvast)

"Ge kunt op date gaan met iemand en na een uur weten "nope, dit wordt het niet"." is heel de opzet van dit programma.
Bewijzen dat mensen die op het eerste gezicht elkander niet zouden opzoeken toch verliefd kunnen worden.

Dit is de kern van heel de sitiatie. Ik zou het zelf nie kunnen, maar zou me dan ook nooit inschrijven voor zo'n programma.
Tenzij ze mister perfect naar haar normen hadden gematched met Sien, was het in alle andere gevallen gelijkaardig mis gelopen. Die had haar keuze duidelijk al gemaakt na heb blinddoekmodel. Een duidelijk gebrek aan zelfkennis door haar in te schijven en onkunde of bewust of zoek naar drama van de 'experten' om haar te selecteren.

Alle andere kandidaten en dan zeker Maité hadden wel de juiste ingesteldheid om mee te doen aan blind getrouwd.

Ja, je blijft je toch afvragen waarom sommige mensen zich blijven inschrijven. We kunnen dan wel zeggen dat het bij sommigen te doen is om de bekendheid/influencer te worden, maar je weet ondertussen toch dat je enorm veel bagger over je heen kan krijgen. Je moet er maar zin in hebben.

Of zijn sommigen (waarschijnlijk wel) zo naïef dat die ene droomprins(es) plots het gemeentehuis komt binnengewandeld?
Of zouden mensen het hele (voor)traject toch nog altijd zo onderschatten?

Het is duidelijk dat sommige mensen beter niet geselecteerd/gekoppeld worden, maar het blijft natuurlijk TV waar de nodige sensatie/drama een belangrijke rol speelt.

Oh ja, en die Paulien geeft mij stilaan een soort van 'psychopaat'-vibe eigenlijk :unsure:

Terug
Bovenaan