Bloodborne

Bloodborne

Ist echt? Verouderd als in, hoe het beweegt? Graphics? 'k ga het dit weekend ook nog ies proberen opzetten
Kweni ja, ik merke wel da ik een early PS4 speelde, is 10 jaar oud ook eh... kheb niet zo veel meer gegamed ook laatste jaar en kweni voelde was als zware throwback. Speelde wel nog heel modern, was meer grafisch zo efkes van ow, ja juist... xD

Het enige wat gezegd wordt is dat eenmaal je 60+ fps speelt, je nog moeilijk terugkan naar 30.
Is zo'n typisch PC only geblaat.. :p

Het gemak van een game op te kunnen zetten zonder problemen tov het werk van een port in gang te krijgen..

Immens respect wel voor modders die games en scenes levende houden. En met Bloodborne vind ik het wel heel toepasselijk en gewoon leuk gezien Sony maar op hun gat blijft zitten.
Maar genoeg mensen die zelfs teruggrijpen naar de sub 30 fps og Demon Souls tov de nogal klinische remake.

Voor de meerderheid weegt een artstyle en de gameplay wel het meest door. Mijn PC is een beest maar onlangs ook Monster Hunter Rise begonnen op de Switch tegen begot maar 30fps. Terwijl ik het op PC evengoed bezit en tegen 120fps 4K kan draaien. En ik ga nog steeds terug naar World en Wilds tegen 60+..

Echt niet zo'n immens verschil voor de meeste mensen. Op het einde van de rit hebben beide partijen Bloodborne gespeeld.

Is zo'n typisch PC only geblaat.. :p

Het gemak van een game op te kunnen zetten zonder problemen tov het werk van een port in gang te krijgen..

Immens respect wel voor modders die games en scenes levende houden. En met Bloodborne vind ik het wel heel toepasselijk en gewoon leuk gezien Sony maar op hun gat blijft zitten.
Maar genoeg mensen die zelfs teruggrijpen naar de sub 30 fps og Demon Souls tov de nogal klinische remake.

Voor de meerderheid weegt een artstyle en de gameplay wel het meest door. Mijn PC is een beest maar onlangs ook Monster Hunter Rise begonnen op de Switch tegen begot maar 30fps. Terwijl ik het op PC evengoed bezit en tegen 120fps 4K kan draaien. En ik ga nog steeds terug naar World en Wilds tegen 60+..

Echt niet zo'n immens verschil voor de meeste mensen. Op het einde van de rit hebben beide partijen Bloodborne gespeeld.
Bij Demon Souls gaat het toch vooral over de remake zelf en niet over het FPS. Same for DS Vanilla vs Remastered (waar ik zelf ook de voorkeur aan remastered geef.)

Zoals ik al eerder zei heb ik ook nooit gezegd dat BB onspeelbaar is op 30 FPS, het enige wat ik kan zeggen is dat de modding community uitstekend werk heeft afgeleverd en dat 60 fps vlotter speelt dan 30 fps.

Als iemand die nooit BB op ps4 heeft gespeeld zie ik geen reden om mezelf te limiteren tot 30 fps; het verschil kan je hier zien:

Nu, ik heb mijn redeneringen hier enkel opgeschreven omdat ik ne raren werd genoemd omdat ik op 100 fps speel, zoals eerder gezegd maakt het mij niet uit hoe anderen gamen.

Terug on topic: Ik zit terug vast, nu bij Vicar Amelia. LHB is wel een zalig weapon en het plan is van eerst eens wat te exploren en de parry wat meer te gebruiken.

ik was er nu ook terug mee begonnen en de 30 fps cava nog, maar die image Quality is toch echt om te huilen. Jaggies overal.

Als ge hem kent is die super easy in een 2de playtrough als ge de juiste items hebt, maje als ge die al lerende opgebruikt suckt het idd.

Ik kan me nog herinneren 10 jaar terug dat een vriend van mij er ook neig mee struggelde en de tip die ik hem gaf was naar voor dodgen links onder hem iedere keer. Niet weg rollen of dodgen, maar altijd naar hem en daar zijn zijkant. Als je zijn aanvallen wat herkent ga je daar 99% gewoon mooi onderdoor gaan en kan je wel wat afstraffen.

Voor de rest vuur is sterk... maar items zijn gelimiteerd, molotov en fire paper.

Een andere tip is, je kan deze area skippen door een emblem te kopen en eerst het andere dorp gedeelte te doen achter die poorten, je kan zo nog wat levelen, mss nog wat items verzamelen en je hoeft zelf niet de boss daar te doen, je kan nog een extra area erna doen ook en daar ook farmen en zelf upgrade items vinden voor naar +5 te gaan minstens.

Dat is zeker een goeie optie :)
Ik heb eigenlijk nooit gesnapt hoe sommige zo zaten te struggelen bij BSB. Heb in m'n eerste PT een hoop bosses van de eerste keer gehaald en dat was er één van. Dacht eerst nog misschien op goed geluk, maar ook daarna nooit problemen ervaren. Misschien afhankelijk van de speelstijl?

Enige boss die mij echt problemen gaf de eerste keer was Laurence, ben vrij zeker dat ik daar meer tries nodig had dan alle bosses in de maingame combined.

In Elden Ring en Lies of P dan wel genoeg bosses waar ik meerdere tries nodig had de eerste keer :unsure: Denk echt dat dat speelstijl gerelateerd is. In Bloodborne wordt agressief spelen echt wel beloond met die rally mechanic.

Ik moet trouwens BB nog altijd Platinum'en, zag dat dit topic opeens terug actief was dus mss nu wel een ideaal moment :tongue:

Ik snap dit echt niet. Ik had echt het gevoel dat Herman Hulst het beter ging doen nu Jim Ryan weg is, PlayStation terug wat duidelijker en doordachter bezig was. Maar het sluiten van Bluepoint Games? Whut the fuck dude!?

Kijk naar andere studio’s: Haven Studios heeft nog niets uitgebracht, bij Media Molecule is het al jaren nada... maar net de studio die keer op keer kwaliteit levert met remakes, die moet dicht? Dat valt echt niet te begrijpen...

Stel je voor dat ze een remaster van Bloodborne aankondigen. Dat verkoopt zichzelf. Dat is letterlijk geld printen. Weinig werk aan. En dan hebben we het nog niet eens over al die andere oude PlayStation-IP’s die schreeuwen om een remake. Bluepoint had daar nog jaren mee vooruit gekund en zou waarschijnlijk gewoon stabiel winstgevend blijven.

En ja, ik weet het: er wordt altijd geroepen “genoeg met die remakes, we willen nieuwe games.” Maar waarom zou een studio als Bluepoint niet gewoon mogen doen waar ze extreem goed in zijn? Ik vind het persoonlijk geweldig om een oude klassieker in een modern jasje opnieuw te spelen.

Dat ze Bluepoint richting live service hebben geduwd, zelfs met het idee van een live service binnen de God of War-franchise ...dat was gewoon insane...

Aan de andere kant: ik probeer ook wel het bredere plaatje te zien. Sony krijgt veel kritiek op die live service-focus, maar financieel snap ik ergens wel waarom ze het proberen. Games zoals Fortnite, Roblox en Call of Duty: Warzone brengen gigantisch veel geld binnen op PlayStation. Sony pakt daar maar 30% van. Als ze zelf zo’n hit hebben en 100% kunnen houden, dan praat je over compleet andere bedragen.

Vergelijk dat met een blockbuster als Spider-Man 2. Fantastische game, maar die kost meer dan 300 miljoen om te maken, los van marketing. De winst die ze maken met die game is een peulschil van de winst die Fortnite maakt...

En kijk dan naar Helldivers 2, begint stilletjes één van Sony's meest winstgevende games te worden...

Dus ja, Sony ziet cijfers. Maar wij, hardcore fans, reageren eigenlijk heel anders... En ik denk dat het voor hen ook niet makkelijk is om die balans te vinden...

Nu, ik denk wel dat Marathon beter gaat presteren dan de meeste hier verwachten. Hopelijk, Want 3,5 miljard betalen voor Bungie was ook behoorlijke overkill...

Maar los van alles: Bluepoint sluiten voelt gewoon verkeerd aan, this fucking sucks...

Ik heb eigenlijk nooit gesnapt hoe sommige zo zaten te struggelen bij BSB. Heb in m'n eerste PT een hoop bosses van de eerste keer gehaald en dat was er één van. Dacht eerst nog misschien op goed geluk, maar ook daarna nooit problemen ervaren. Misschien afhankelijk van de speelstijl?

Enige boss die mij echt problemen gaf de eerste keer was Laurence, ben vrij zeker dat ik daar meer tries nodig had dan alle bosses in de maingame combined.

In Elden Ring en Lies of P dan wel genoeg bosses waar ik meerdere tries nodig had de eerste keer :unsure: Denk echt dat dat speelstijl gerelateerd is. In Bloodborne wordt agressief spelen echt wel beloond met die rally mechanic.

Ik moet trouwens BB nog altijd Platinum'en, zag dat dit topic opeens terug actief was dus mss nu wel een ideaal moment :tongue:
Absoluut speelstijl gerelateerd. Ik speel altijd heel defensief, schildje omhoog en rustig verkennen. Bij BB lukt dit echt niet.

Nu, bij Sekiro en LoP had ik ook geen probleem maar ik denk dat ik de rally technic gewoon nog niet onder de knie heb.

Moet ook zeggen dat ik vaak doodga maar dat het gewoon komt door het feit dat ik de combat nog niet doorheb en niet door enemy placement of randomness, looking at you ds2.

sja, door het concord fiasco (en dan zeggen we nog niets over de ramp die marathon en horizons hunters gaan worden) mogen andere studio's het gelag betalen.
Hier zou een populair spreekwoord passen maar zal het hier maar niet zeggen anders gaat iedereen weer zot worden :)
sony is het noorden kwijt. jammer genoeg.

En iedereen blijft maar zeggen dat Marathon gaat falen... Laatste beelden zagen er toch echt heel goed uit. Ik zeg dat het spel het best goed gaat doen! We zullen zien!

En iedereen blijft maar zeggen dat Marathon gaat falen... Laatste beelden zagen er toch echt heel goed uit. Ik zeg dat het spel het best goed gaat doen! We zullen zien!
Het is de grafische stijl die ne turnoff zijn bij marathon, zo op de grens van cartoony en sci fi. It's just weird. Het spreekt mij gewoon niet aan. Ze hadden in de stijl van Destiny moeten gaan. Grafisch dan niet gameplay wise

Laatste beelden zien er inderdaad wel beter uit.
Al blijft het wel afwachten of de gameplay loop interessant genoeg blijft. En dan nog een risico want bungie is met destiny ook pover bezig om dat te ondersteunen. De publieke perceptie is niet goed voor Bungie.

Absoluut speelstijl gerelateerd. Ik speel altijd heel defensief, schildje omhoog en rustig verkennen. Bij BB lukt dit echt niet.

Nu, bij Sekiro en LoP had ik ook geen probleem maar ik denk dat ik de rally technic gewoon nog niet onder de knie heb.

Moet ook zeggen dat ik vaak doodga maar dat het gewoon komt door het feit dat ik de combat nog niet doorheb en niet door enemy placement of randomness, looking at you ds2.
Inderdaad ik weet nog toen ik deze game speelde dat ik er heel lang over gedaan heb om door die eerste level te geraken omdat ik het afweren moeilijk onder de knie kreeg.
Toen ik is een filmpje zag van een speedrunner besefte ik dat je bijna door heel die level kunt lopen zonder dat iemand u kan raken.

Het had leuk geweest moest hier een remake van komen of toch een nieuwe game in hetzelfde genre.

Gisteren Old Yharnam gedaan.
Die gunner op het gebouw gecheesed en BSB was 2de keer dood met combo Blood pellet, fire paper en blood pungeont cocktail.
Als je het trucje weet achter elke boss kan het toch makkelijk zijn 😅.

Gisteren Old Yharnam gedaan.
Die gunner op het gebouw gecheesed en BSB was 2de keer dood met combo Blood pellet, fire paper en blood pungeont cocktail.
Als je het trucje weet achter elke boss kan het toch makkelijk zijn 😅.
Probleem is dat indien je een eerste keer speelt en je 'cheeset' de bosses, je er ook niet veel uit leert. Ik ben ondertussen in Forbidden Woods geraakt en me likey, opeens kwamen er veel meer bosses en ik heb de combat ook al wat beter door. Vraag me alleen af - als niet completionist wegens te weinig tijd - indien die chalice dungeons het wel waard zijn. Zitten daar ook indrukwekkende en unieke bosses of gaat het toch vaker om reskins ed. ?

Probleem is dat indien je een eerste keer speelt en je 'cheeset' de bosses, je er ook niet veel uit leert. Ik ben ondertussen in Forbidden Woods geraakt en me likey, opeens kwamen er veel meer bosses en ik heb de combat ook al wat beter door. Vraag me alleen af - als niet completionist wegens te weinig tijd - indien die chalice dungeons het wel waard zijn. Zitten daar ook indrukwekkende en unieke bosses of gaat het toch vaker om reskins ed. ?
Ja heb in mijn eerste playthrough dit ook niet gedaan. Herinner me nog goed dat ik uren heb gedaan over BSB.

Ik heb de chalice dungeons eigenlijk nooit gedaan. Ken het alleen maar van een infinite souls glitch die je kan misbruiken 😅.

Zitten wel wat unieke bosses.

Also blood pellet, fire paper en blood cocktail combo op BSB is geen cheese maar letterlijk waarvoor de items dienen :p
Blood pellets heb je zeker niet nodig, zelf fire paper op zich niet, maar alles samen maakt BSB zeker één van de makkelijkste bosses.

Al die items liggen ook zeer tactisch geplaatst dicht voor die boss :)

Edit: Net zoals je Numbing Mist vind dicht bij Vicar.

Laatst bewerkt:
Ik heb het paar weken terug nog eens gespeeld en mijn doel was toen specifiek om da game te spelen zodat alles qua items en unlocks zo logisch mogelijk was. En moet zeggen, dat maakt de game echt wel een cakewalk in general. Nu dat zijn zaken dat je als nieuwe speler niet gaat doen en ook niemand verwacht, maar als je terug keert en je inspecteert alles goed, dan merk je dat er echt een bepaald route is die zeeeer optimaal is om bij elke boss gebruik te maken van heel optimale items.

Zitten wel wat unieke bosses.

Also blood pellet, fire paper en blood cocktail combo op BSB is geen cheese maar letterlijk waarvoor de items dienen :p
Blood pellets heb je zeker niet nodig, zelf fire paper op zich niet, maar alles samen maakt BSB zeker één van de makkelijkste bosses.

Al die items liggen ook zeer tactisch geplaatst dicht voor die boss :)

Edit: Net zoals je Numbing Mist vind dicht bij Vicar.
Numbing Mist? Ik moest dat even opzoeken want geen idee wat dat deed of ik herinner het mij totaal niet meer :laugh:

Sowieso heb ik amper van die items gebruikt in mijn eerste PT... In het begin ken je die bosses hun weaknessen ook totaal niet, dus dan weet je ook niet zeker wat juist effectief is en wat niet. Ik wist alleen dat die Saw Cleaver extra damage deed tegen 'beasts' (o.a. BSB dus)

Ik wist alleen dat die Saw Cleaver extra damage deed tegen 'beasts' (o.a. BSB dus)
Dat is nochtans een van de zaken die het minst duidelijk is in de games :p

Sommige zaken vond ik wel voor de hand liggend, de cocktail zegt letterlijk wat het doet in de omschrijving.
Numbing Mist ga je niet meteen weten dat het nuttig is tot je ziet wat de boss doet en als je het onthoud dat je dat gevonden hebt en nog weet wat het doet xD

Fire en Lightning zijn beetje trial and error, maar zijn toch ook vrij duidelijk na een tijdje, ook unlock je die om te kopen ook op het moment dat ze van pas komen. Fire early game, Lightning meer het 2de deel. Doet er ook niet veel mis mee ze te misbruiken, extra damage doen ze sowieso, gewoon de ene is optimaler dan de andere en de logica is niet zo ver zoek.

Ik wist ook absoluut niet alles ze, daarom zijn 2de en verdere playtroughs zo leuk, al dan niet NG+ of terug van 0. Je pakt die kennis mee en je ziet in eens veel dingen heel anders en je merkt dat alles clever in elkaar zit.

Terug
Bovenaan