Bloodborne

Bloodborne

De laatste Fromsoft die ik nog moest proberen...

Zit nu in Old Yharman en I like it. Is natuurlijk wel wat 'verouderd' ten opzichte van ER of Sekiro. Het zit meer id. categorie DS3.
Ondanks dat amuseer ik me hier wel echt mee en is het nog te vroeg om al een oordeel te vellen.

Wel heel weinig - tot nu toe geen - weapons gevonden ?

Het is lang geleden, maar die koop je aan via de shop in de main hub.
Item badges vinden en die worden dan beschikbaar.
De DLC weapons zijn dan weer in het wild te vinden.
Weapons vind je of in het wild of door bossen te verslaan en dan te kopen bij de vendor. Voor old yharman zijn er wel niet veel buiten die door de bossfights.
Er zijn eigenlijk in het algemeen in Bloodborne weinig wapens t.o.v. andere souls games. Elk wapen telt voor 2 natuurlijk omwille van het trick systeem ;)

Of je kan bepaalde NPC's tegen het lijf lopen, hun questline negeren en zeggen "ik wil uw wapen". Ze bieden wel redelijk wat weerstand, dus ge moet ze soms gewoon cheesen. :unsure:

Blades of mercy zijn zo nice. :love:

En terecht. Ik haat dit spel zo hard. Nuja tzal eerder het genre zijn 😆

ps: on another note spel is van 2015.. En BG forum van 2020?

En terecht. Ik haat dit spel zo hard. Nuja tzal eerder het genre zijn 😆

ps: on another note spel is van 2015.. En BG forum van 2020?
Gaat inderdaad de reden zijn, kan me niet meer herinneren welke topics en wat er allemaal mee gemigreerd is destijds.

Wat uw smaak qua games betreft, ghoja kunnen we ook niks aan doen eh xD

Alle FS games gecleared. De meeste deaths? Waarschijnlijk Isshin Ashina, zo’n 10 tries max. Malenia, Messmer the Impaler, Demon of Hatred… allemaal geen drama.

En nu bots ik op Blood-Starved Beast. Nooit van gehoord zelfs. En ik zit legit op het punt om te quitten.

Mijn Blood Vials zijn op (oké, ik weet wel een farm-plekje), antidotes ook leeg… en ik geraak gewoon niet voorbij die fase waar hij poison begint te spammen. Geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Zelfs al op YT gekeken – wat ik normaal nooit doe – en ja, “keep left” helpt wel… maar duidelijk niet genoeg om hem neer te krijgen.

Hunter Axe is +3, ik speel zonder gun, en voor de rest? Echt geen idee hoe ik hier door moet raken. 😅

Alle FS games gecleared. De meeste deaths? Waarschijnlijk Isshin Ashina, zo’n 10 tries max. Malenia, Messmer the Impaler, Demon of Hatred… allemaal geen drama.

En nu bots ik op Blood-Starved Beast. Nooit van gehoord zelfs. En ik zit legit op het punt om te quitten.

Mijn Blood Vials zijn op (oké, ik weet wel een farm-plekje), antidotes ook leeg… en ik geraak gewoon niet voorbij die fase waar hij poison begint te spammen. Geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Zelfs al op YT gekeken – wat ik normaal nooit doe – en ja, “keep left” helpt wel… maar duidelijk niet genoeg om hem neer te krijgen.

Hunter Axe is +3, ik speel zonder gun, en voor de rest? Echt geen idee hoe ik hier door moet raken. 😅
Ik weet nog dat je daar heel agressief moet zijn, en vuur...dacht ik?

Eerst wat van op afstand molotovs smijten en dan erop vliegen?

Geen fantastische tips I know.

Probleem is dat ik nu zo goed als alles heb opgebruikt en weinig zin heb om te gaan farmen
Als ge hem kent is die super easy in een 2de playtrough als ge de juiste items hebt, maje als ge die al lerende opgebruikt suckt het idd.

Ik kan me nog herinneren 10 jaar terug dat een vriend van mij er ook neig mee struggelde en de tip die ik hem gaf was naar voor dodgen links onder hem iedere keer. Niet weg rollen of dodgen, maar altijd naar hem en daar zijn zijkant. Als je zijn aanvallen wat herkent ga je daar 99% gewoon mooi onderdoor gaan en kan je wel wat afstraffen.

Voor de rest vuur is sterk... maar items zijn gelimiteerd, molotov en fire paper.

Een andere tip is, je kan deze area skippen door een emblem te kopen en eerst het andere dorp gedeelte te doen achter die poorten, je kan zo nog wat levelen, mss nog wat items verzamelen en je hoeft zelf niet de boss daar te doen, je kan nog een extra area erna doen ook en daar ook farmen en zelf upgrade items vinden voor naar +5 te gaan minstens.

Dat is zeker een goeie optie :)

Bloodborne heb ik ooit gespeeld toen het gratis op PS Plus kwam. Zotte game. Ik moet wel zeggen dat ik niet enorm houd van gothic sfeer, met kerken, spinnen en allerlei soorten gore beesten. Goed was ik er ook niet in, al ben ik op pure wilskracht redelijk ver geraakt eer ik het heb opgegeven. Ik was in een enorm WTF-moment in een zak afgevoerd naar een andere wereld, had Rom ook al verslagen, ... Ik was ook een grote fan van die sledgehammer. Die enorme bazen waren eigenlijk wel cool en was toch ook fan van dat het allemaal niet te makkelijk was.

Misschien dat ik het binnenkort nog eens een keer probeer.

Nu heb ik er weer zin in gekregen se 😅 Game aan het downloaden. Heb de uitbreiding maar eigenlijk nooit kunnen spelen vermits ik een new game + was begonnen na het uitspelen waardoor ik weer superver moest spelen vooraleer ik verderkon.

Terug
Bovenaan